Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy

Ondřej Chamilla
Diskuze (96)
Nissan se rozhodl zaplnit mezeru mezi Notem a Qashqaiem klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jak jezdí s dieselem, již víme z testu, co však základní benzinová varianta?

Obvykle míváme nové automobily k testu až po mezinárodních prezentacích, tentokrát se však Nissanu podařilo udělat výjimku. Takže když jsme odlétali do Barcelony na oficiální představení Pulsaru, byl již test naftové verze dávno venku. Jenže troufáme si říci, že české zákazníky stejně více zajímá základní dvanáctistovka s přeplňováním turbodmychadlem a výkonem 85 kW, nebyla to tedy marná cesta.

Navíc jsme se o autě dozvěděli dříve neznámé detaily. Kupříkladu v testu chyběl objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly. Nyní již víme, že je to 1395 litrů. Automobil také disponuje funkcí takzvaného mikrobrzdění, tedy pomocí přibrzďování se auto snaží pomáhat si v zatáčce pro co nejlepší stopu. Nissan si rovněž cení výtečného výhledu z Pulsaru. A jak jsme psali již včera, základní cena auta je 329.900 Kč, přičemž máte k dispozici manuální klimatizaci, bluetooth, tempomat či barevný palubní počítač mezi budíky.

V Paříži navíc bude představen i Pulsar s motorem 1.6 DIG-T o výkonu 140 kW, točivém momentu 240 N.m a se spotřebou šesti litrů na sto kilometrů. Ještě než se vrhneme na jízdní dojmy benzinového modelu, svezli jsme se krátce i znovu v nafťáku z testu. Auto působilo v podstatě stejně až na jednu věc, a tou je odhlučnění motoru, které jsme kritizovali. Zde bylo vše v pořádku, motor byl slyšet méně.

Šestnáctiventilový čtyřválec, který tvoří základ nabídky Pulsaru, se pyšní zajímavými tabulkovými údaji. Spotřeba pět litrů na sto kilometrů, výkon 85 kW, točivý moment 190 N.m v 2000 otáčkách za minutu a zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 10,7 sekund. V reálu se ale jedná o velmi klidný motor, který jako by si se vším dával na čas. Odezva na sešlápnutí pedálu plynu je velmi pozvolná, rozhodně více, než u naftové patnáctistovky. Je ale potřeba pochválit odhlučnění agregátu, nemáte o něm téměř ponětí, stejně jako látková sedadla daného kusu, která působí lépe než ta kožená.

Pokud od turbomotoru očekáváte, že vás alespoň v některých otáčkách oblaží výrazným zátahem, pak u této dvanáctistovky s tím nepočítejte, byť některé konkurenční motory to umí. Nástup výkonu je pozvolný podobně jako u atmosférického motoru, je ale cítit prodleva roztočení turbodmychadla. Do otáček se agregátu příliš nechce, byť když se pohybujete mezi čtyřmi a pěti tisíci otáček, tak auto vůbec nejede špatně. Celkově se budeme opakovat - stejně jako u testu Juku s tímto motorem je jednotka mdlá a bude vyhovovat pouze poklidným jezdcům. Některým kolegům se benzinová varianta přesto líbila více, než nafťák, nám ale ne.

Co se týče spotřeby, pak jsme s tímto motorem jezdili za 7,5 l/100 km, přičemž jen část trasy vedla po okresních silnicích, většina byla na dálnici, kde jsme dodržovali tamní limit 120 km/h. Opět se nám pak potvrdilo, že vzhledem k zaměření auta spíše do levnější části nižší střední třídy je Pulsar tichý, pohodlný a prostorný, tedy má zákazníkovi co nabídnout. Na prezentaci se navíc objevila zajímavá varianta – bílé auto na černých kolech, což vůbec nevypadalo zle a nevynikla tolik vysoká linie střechy. Nissan si však zatím příliš není jistý v kramflecích a počítá s výrobou pouze 65.000 aut ročně, která všechna půjdou do Evropy. Po svezení s tímto vozem ale máme pocit, že výrobní kapacity se budou brzy navyšovat.

Nissan Pulsar vs. konkurenti - srovnání základních technických údajů
ModelNissan PulsarŠkoda OctaviaPeugeot 308Opel Astra
Motor1.2 DIG-T1.2 TSI1.2 PureTech1.4
Parametry motoru [kW/N.m]85/19063/16060/11864/130
Max. rychlost [km/h]190181172178
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,71213,313,9
Komb. spotřeba [l/100 km]55,255,5
Délka [mm]4387465942534419
Šířka [mm]2017 (vč. zrcátek)181418041814
Výška [mm]1520146514721510
Rozvor [mm]2700268626202685
Zavazadlový prostor [l]385/–590/1580420/1228370/1235
Cena [Kč]329.900334.900340.000289.900

Ondřej Chamilla
Diskuze (96)
Avatar - tfu
23. 9. 2014 09:01
Re: Renault motor radeji nebrat
Renault jsou sunty >:-[] viz. Renault volá k opravě téměř půl milionu vozů Clio

[odkaz]
15. 9. 2014 21:22
Re: Cena
Aj tak je ta cena uplne inde, nez ako sa prezentuje v teste, ze dobre auto za vyhodnu cenu. Cena je uplne rovnaka ako hociaky iny hatchback, cize nic cim by bol nissan vyhodnejsi.
Avatar - Cormac
15. 9. 2014 21:07
Re: Smutné čtení
Měl by jsi se v té 1,5 Mazdě svézt vícekrát a možná po zajetí motoru. Jestli ses v ní bál předjet felinu, tak možná příště zkus zařadit vhodnější kvalt ;-)
Avatar - pelikoš
14. 9. 2014 14:31
Re: Hmmmm...
přesně tak, pokud si nemusí palivo kupovat za svoje, tak to neřeší ;-) stačí jet malinko hlavou a hned je na displaji lépe :-!
Avatar - pelikoš
14. 9. 2014 14:19
Re: Japonský přímák
ne, máš golfa slovakia. bomba jak sviňa...1.4..ty voé je to dělo... :-!