12.9. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy

 

Nissan se rozhodl zaplnit mezeru mezi Notem a Qashqaiem klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jak jezdí s dieselem, již víme z testu, co však základní benzinová varianta?

Obvykle míváme nové automobily k testu až po mezinárodních prezentacích, tentokrát se však Nissanu podařilo udělat výjimku. Takže když jsme odlétali do Barcelony na oficiální představení Pulsaru, byl již test naftové verze dávno venku. Jenže troufáme si říci, že české zákazníky stejně více zajímá základní dvanáctistovka s přeplňováním turbodmychadlem a výkonem 85 kW, nebyla to tedy marná cesta.

Navíc jsme se o autě dozvěděli dříve neznámé detaily. Kupříkladu v testu chyběl objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly. Nyní již víme, že je to 1395 litrů. Automobil také disponuje funkcí takzvaného mikrobrzdění, tedy pomocí přibrzďování se auto snaží pomáhat si v zatáčce pro co nejlepší stopu. Nissan si rovněž cení výtečného výhledu z Pulsaru. A jak jsme psali již včera, základní cena auta je 329.900 Kč, přičemž máte k dispozici manuální klimatizaci, bluetooth, tempomat či barevný palubní počítač mezi budíky.

V Paříži navíc bude představen i Pulsar s motorem 1.6 DIG-T o výkonu 140 kW, točivém momentu 240 N.m a se spotřebou šesti litrů na sto kilometrů. Ještě než se vrhneme na jízdní dojmy benzinového modelu, svezli jsme se krátce i znovu v nafťáku z testu. Auto působilo v podstatě stejně až na jednu věc, a tou je odhlučnění motoru, které jsme kritizovali. Zde bylo vše v pořádku, motor byl slyšet méně.

Šestnáctiventilový čtyřválec, který tvoří základ nabídky Pulsaru, se pyšní zajímavými tabulkovými údaji. Spotřeba pět litrů na sto kilometrů, výkon 85 kW, točivý moment 190 N.m v 2000 otáčkách za minutu a zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 10,7 sekund. V reálu se ale jedná o velmi klidný motor, který jako by si se vším dával na čas. Odezva na sešlápnutí pedálu plynu je velmi pozvolná, rozhodně více, než u naftové patnáctistovky. Je ale potřeba pochválit odhlučnění agregátu, nemáte o něm téměř ponětí, stejně jako látková sedadla daného kusu, která působí lépe než ta kožená.

Nissan Pulsar 1.5 dCi – Alternativa ke Golfu

Pokud od turbomotoru očekáváte, že vás alespoň v některých otáčkách oblaží výrazným zátahem, pak u této dvanáctistovky s tím nepočítejte, byť některé konkurenční motory to umí. Nástup výkonu je pozvolný podobně jako u atmosférického motoru, je ale cítit prodleva roztočení turbodmychadla. Do otáček se agregátu příliš nechce, byť když se pohybujete mezi čtyřmi a pěti tisíci otáček, tak auto vůbec nejede špatně. Celkově se budeme opakovat - stejně jako u testu Juku s tímto motorem je jednotka mdlá a bude vyhovovat pouze poklidným jezdcům. Některým kolegům se benzinová varianta přesto líbila více, než nafťák, nám ale ne.

Co se týče spotřeby, pak jsme s tímto motorem jezdili za 7,5 l/100 km, přičemž jen část trasy vedla po okresních silnicích, většina byla na dálnici, kde jsme dodržovali tamní limit 120 km/h. Opět se nám pak potvrdilo, že vzhledem k zaměření auta spíše do levnější části nižší střední třídy je Pulsar tichý, pohodlný a prostorný, tedy má zákazníkovi co nabídnout. Na prezentaci se navíc objevila zajímavá varianta – bílé auto na černých kolech, což vůbec nevypadalo zle a nevynikla tolik vysoká linie střechy. Nissan si však zatím příliš není jistý v kramflecích a počítá s výrobou pouze 65.000 aut ročně, která všechna půjdou do Evropy. Po svezení s tímto vozem ale máme pocit, že výrobní kapacity se budou brzy navyšovat.

Nissan Pulsar vs. konkurenti - srovnání základních technických údajů
ModelNissan PulsarŠkoda OctaviaPeugeot 308Opel Astra
Motor1.2 DIG-T1.2 TSI1.2 PureTech1.4
Parametry motoru [kW/N.m]85/19063/16060/11864/130
Max. rychlost [km/h]190181172178
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,71213,313,9
Komb. spotřeba [l/100 km]55,255,5
Délka [mm]4387465942534419
Šířka [mm]2017 (vč. zrcátek)181418041814
Výška [mm]1520146514721510
Rozvor [mm]2700268626202685
Zavazadlový prostor [l]385/–590/1580420/1228370/1235
Cena [Kč]329.900334.900340.000289.900
Spolupracujeme s TipCars.com
Paříž se zbavuje sdílených aut, projekt prodělával miliony Paříž se zbavuje sdílených aut, projekt prodělával miliony

Hlavní město Francie patřilo v minulých letech mezi…

Zeman: Babiš Pocheho nenavrhl do čela diplomacie, vládu jmenuji příští týden Zeman: Babiš Pocheho nenavrhl do čela diplomacie, vládu jmenuji příští týden

Setkání s Miroslavem Pochem, postoj k migraci, o…

Čistý zisk bank klesl letos o 400 milionů korun, uvedla ČNB Čistý zisk bank klesl letos o 400 milionů korun, uvedla ČNB

Bankám a spořitelnám v Česku v prvním čtvrtletí meziročně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 



Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW) Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW)

Kompaktní model od Nissanu je dostupný se dvěma…

Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku

Od dob Almery GTI je zde první klasický ostrý hatchback…

 



 
Za volantem Fordu Mustang GT Cabrio. Jaká je po letech minulá generace slavného pony caru?

Za volantem Fordu Mustang GT Cabrio. Jaká je minulá generace pony caru?

Dnes 13:38

Ford Mustang je ikonou, jedním z nejpopulárnějších modelů americké automobilky a must have autem pro spoustu nadšenců. A jelikož aktuální model není drahý, je cesta k předchozí generaci ještě levnější.




Blesk.cz

Babiš a Hamáček spěchají za Zemanem. Rozhovor pro Blesk jim změnil plány

Babiš a Hamáček spěchají za Zemanem. Rozhovor pro…

Designovaný premiér Andrej Babiš a šéf ČSSD Jan Hamáček museli narychlo změnit svůj nedělní program a večer míří…

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Splněný sen! Nausch Sluková s Hermannovou hrají v Ostravě o zlato

Splněný sen! Nausch Sluková s Hermannovou hrají v…

Parádní české tažení na čtyřhvězdičkovém turnaji Světové série v Ostravě nekončí. Beachvolejbalistky Barbora…

 

Reflex.cz

Femme fatale Christine Keelerová. Fascinující příběh modelky, kvůli které padla britská vláda

Femme fatale Christine Keelerová. Fascinující příběh…

Christine Keelerová. Drobná bruneta s roztomilým úsměvem a uhrančivýma očima, která zamotala hlavu nejednomu…

Neznámá tvář Švýcarska: Země je poseta bunkry a úkryty, některé vypadají jako obyčejné domy či stodoly

Neznámá tvář Švýcarska: Země je poseta bunkry a…

Přestože je Švýcarsko oficiálně neutrální země, má velmi dobře vycvičenou a vyzbrojenou armádu. Je známo, že i…