reklama


12.9. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy

 

Nissan se rozhodl zaplnit mezeru mezi Notem a Qashqaiem klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jak jezdí s dieselem, již víme z testu, co však základní benzinová varianta?

Obvykle míváme nové automobily k testu až po mezinárodních prezentacích, tentokrát se však Nissanu podařilo udělat výjimku. Takže když jsme odlétali do Barcelony na oficiální představení Pulsaru, byl již test naftové verze dávno venku. Jenže troufáme si říci, že české zákazníky stejně více zajímá základní dvanáctistovka s přeplňováním turbodmychadlem a výkonem 85 kW, nebyla to tedy marná cesta.

Navíc jsme se o autě dozvěděli dříve neznámé detaily. Kupříkladu v testu chyběl objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly. Nyní již víme, že je to 1395 litrů. Automobil také disponuje funkcí takzvaného mikrobrzdění, tedy pomocí přibrzďování se auto snaží pomáhat si v zatáčce pro co nejlepší stopu. Nissan si rovněž cení výtečného výhledu z Pulsaru. A jak jsme psali již včera, základní cena auta je 329.900 Kč, přičemž máte k dispozici manuální klimatizaci, bluetooth, tempomat či barevný palubní počítač mezi budíky.

V Paříži navíc bude představen i Pulsar s motorem 1.6 DIG-T o výkonu 140 kW, točivém momentu 240 N.m a se spotřebou šesti litrů na sto kilometrů. Ještě než se vrhneme na jízdní dojmy benzinového modelu, svezli jsme se krátce i znovu v nafťáku z testu. Auto působilo v podstatě stejně až na jednu věc, a tou je odhlučnění motoru, které jsme kritizovali. Zde bylo vše v pořádku, motor byl slyšet méně.

Šestnáctiventilový čtyřválec, který tvoří základ nabídky Pulsaru, se pyšní zajímavými tabulkovými údaji. Spotřeba pět litrů na sto kilometrů, výkon 85 kW, točivý moment 190 N.m v 2000 otáčkách za minutu a zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 10,7 sekund. V reálu se ale jedná o velmi klidný motor, který jako by si se vším dával na čas. Odezva na sešlápnutí pedálu plynu je velmi pozvolná, rozhodně více, než u naftové patnáctistovky. Je ale potřeba pochválit odhlučnění agregátu, nemáte o něm téměř ponětí, stejně jako látková sedadla daného kusu, která působí lépe než ta kožená.

Nissan Pulsar 1.5 dCi – Alternativa ke Golfu

Pokud od turbomotoru očekáváte, že vás alespoň v některých otáčkách oblaží výrazným zátahem, pak u této dvanáctistovky s tím nepočítejte, byť některé konkurenční motory to umí. Nástup výkonu je pozvolný podobně jako u atmosférického motoru, je ale cítit prodleva roztočení turbodmychadla. Do otáček se agregátu příliš nechce, byť když se pohybujete mezi čtyřmi a pěti tisíci otáček, tak auto vůbec nejede špatně. Celkově se budeme opakovat - stejně jako u testu Juku s tímto motorem je jednotka mdlá a bude vyhovovat pouze poklidným jezdcům. Některým kolegům se benzinová varianta přesto líbila více, než nafťák, nám ale ne.

Co se týče spotřeby, pak jsme s tímto motorem jezdili za 7,5 l/100 km, přičemž jen část trasy vedla po okresních silnicích, většina byla na dálnici, kde jsme dodržovali tamní limit 120 km/h. Opět se nám pak potvrdilo, že vzhledem k zaměření auta spíše do levnější části nižší střední třídy je Pulsar tichý, pohodlný a prostorný, tedy má zákazníkovi co nabídnout. Na prezentaci se navíc objevila zajímavá varianta – bílé auto na černých kolech, což vůbec nevypadalo zle a nevynikla tolik vysoká linie střechy. Nissan si však zatím příliš není jistý v kramflecích a počítá s výrobou pouze 65.000 aut ročně, která všechna půjdou do Evropy. Po svezení s tímto vozem ale máme pocit, že výrobní kapacity se budou brzy navyšovat.

Nissan Pulsar vs. konkurenti - srovnání základních technických údajů
ModelNissan PulsarŠkoda OctaviaPeugeot 308Opel Astra
Motor1.2 DIG-T1.2 TSI1.2 PureTech1.4
Parametry motoru [kW/N.m]85/19063/16060/11864/130
Max. rychlost [km/h]190181172178
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,71213,313,9
Komb. spotřeba [l/100 km]55,255,5
Délka [mm]4387465942534419
Šířka [mm]2017 (vč. zrcátek)181418041814
Výška [mm]1520146514721510
Rozvor [mm]2700268626202685
Zavazadlový prostor [l]385/–590/1580420/1228370/1235
Cena [Kč]329.900334.900340.000289.900
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Mayová chce tvrdý brexit. Británie opustí jednotný trh Mayová chce tvrdý brexit. Británie opustí jednotný trh

Británie nechce ani částečné členství v Evropské unii.…

Obchodní válka nikomu neprospěje, řekl čínský prezident Obchodní válka nikomu neprospěje, řekl čínský prezident

Čínský prezident Si Ťin-pching dnes vyzval k rozvoji…

Doba létajících aut se blíží, Airbus chce do konce roku otestovat prototyp Doba létajících aut se blíží, Airbus chce do konce roku otestovat prototyp

Airbus Group plánuje do konce roku otestovat prototyp…

Příkaz k zabití černohorského premiéra Djukanoviče dal údajně Rus Příkaz k zabití černohorského premiéra Djukanoviče dal údajně Rus

Pokyn zavraždit dlouholetého černohorského premiéra Mila…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

 




Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW) Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW)

Kompaktní model od Nissanu je dostupný se dvěma…

Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku

Od dob Almery GTI je zde první klasický ostrý hatchback…

 



 
Ford Mustang se chystá na facelift. Bude vypadat... smutně!

Ford Mustang se chystá na facelift. Bude vypadat... smutně!

Dnes 12:50

Stávající generace Fordu Mustang se prodává od roku 2014. Letos se tak dočká své zásadní modernizace.




Blesk.cz

Tragická dopravní nehoda: Muž dostal smyk a vjel s vozem pod náklaďák, neměl šanci přežít

Tragická dopravní nehoda: Muž dostal smyk a vjel s…

Minulý týden došlo v Kunovicích k dopravní nehodě, která si vyžádala život padesátiletého řidiče osobního vozu.…

Zkusí to i v oblacích. Samsung získal patent na kruhový „Gear Drone“

Zkusí to i v oblacích. Samsung získal patent na…

Zveřejněné patenty od Samsungu se často netýkají pouze služeb či rozličných konstrukcí smartphonů, a právě to je…

 

iSport.cz

Trenér Van Gaal končí kvůli tragédii v rodině. Odmítl i přes miliardu z Číny

Trenér Van Gaal končí kvůli tragédii v rodině.…

Nizozemský fotbalový kouč Louis van Gaal ukončil v 65 letech trenérskou kariéru. Důvodem je prosincová náhlá…

Štěpánek, Karolína Plíšková, Šafářová i Strýcová slaví, končí Veselý i Allertová

Štěpánek, Karolína Plíšková, Šafářová i Strýcová…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN | Čtyři čeští tenisté dnes postoupili do druhého kola Australian Open. Karolína…

 

Reflex.cz

Rána pro Merkelovou: CDU opustila kvůli migraci Erika Steinbachová, jedna z nejvlivnějších členek strany

Rána pro Merkelovou: CDU opustila kvůli migraci…

Německá kancléřka Angela Merkelová dostala před podzimními volbami velkou ránu ze své vlastní strany. Erika…

Festival Colours of Ostrava oznámil další hvězdu - vystoupí britská kapela Jamiroquai

Festival Colours of Ostrava oznámil další hvězdu -…

Britská multižánrová kapela Jamiroquai vystoupí na letošním ročníku festivalu Colours of Ostrava. Skupina se…

 
 
reklama