12.9. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy

 

Nissan se rozhodl zaplnit mezeru mezi Notem a Qashqaiem klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jak jezdí s dieselem, již víme z testu, co však základní benzinová varianta?

Obvykle míváme nové automobily k testu až po mezinárodních prezentacích, tentokrát se však Nissanu podařilo udělat výjimku. Takže když jsme odlétali do Barcelony na oficiální představení Pulsaru, byl již test naftové verze dávno venku. Jenže troufáme si říci, že české zákazníky stejně více zajímá základní dvanáctistovka s přeplňováním turbodmychadlem a výkonem 85 kW, nebyla to tedy marná cesta.

Navíc jsme se o autě dozvěděli dříve neznámé detaily. Kupříkladu v testu chyběl objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly. Nyní již víme, že je to 1395 litrů. Automobil také disponuje funkcí takzvaného mikrobrzdění, tedy pomocí přibrzďování se auto snaží pomáhat si v zatáčce pro co nejlepší stopu. Nissan si rovněž cení výtečného výhledu z Pulsaru. A jak jsme psali již včera, základní cena auta je 329.900 Kč, přičemž máte k dispozici manuální klimatizaci, bluetooth, tempomat či barevný palubní počítač mezi budíky.

V Paříži navíc bude představen i Pulsar s motorem 1.6 DIG-T o výkonu 140 kW, točivém momentu 240 N.m a se spotřebou šesti litrů na sto kilometrů. Ještě než se vrhneme na jízdní dojmy benzinového modelu, svezli jsme se krátce i znovu v nafťáku z testu. Auto působilo v podstatě stejně až na jednu věc, a tou je odhlučnění motoru, které jsme kritizovali. Zde bylo vše v pořádku, motor byl slyšet méně.

Šestnáctiventilový čtyřválec, který tvoří základ nabídky Pulsaru, se pyšní zajímavými tabulkovými údaji. Spotřeba pět litrů na sto kilometrů, výkon 85 kW, točivý moment 190 N.m v 2000 otáčkách za minutu a zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 10,7 sekund. V reálu se ale jedná o velmi klidný motor, který jako by si se vším dával na čas. Odezva na sešlápnutí pedálu plynu je velmi pozvolná, rozhodně více, než u naftové patnáctistovky. Je ale potřeba pochválit odhlučnění agregátu, nemáte o něm téměř ponětí, stejně jako látková sedadla daného kusu, která působí lépe než ta kožená.

Nissan Pulsar 1.5 dCi – Alternativa ke Golfu

Pokud od turbomotoru očekáváte, že vás alespoň v některých otáčkách oblaží výrazným zátahem, pak u této dvanáctistovky s tím nepočítejte, byť některé konkurenční motory to umí. Nástup výkonu je pozvolný podobně jako u atmosférického motoru, je ale cítit prodleva roztočení turbodmychadla. Do otáček se agregátu příliš nechce, byť když se pohybujete mezi čtyřmi a pěti tisíci otáček, tak auto vůbec nejede špatně. Celkově se budeme opakovat - stejně jako u testu Juku s tímto motorem je jednotka mdlá a bude vyhovovat pouze poklidným jezdcům. Některým kolegům se benzinová varianta přesto líbila více, než nafťák, nám ale ne.

Co se týče spotřeby, pak jsme s tímto motorem jezdili za 7,5 l/100 km, přičemž jen část trasy vedla po okresních silnicích, většina byla na dálnici, kde jsme dodržovali tamní limit 120 km/h. Opět se nám pak potvrdilo, že vzhledem k zaměření auta spíše do levnější části nižší střední třídy je Pulsar tichý, pohodlný a prostorný, tedy má zákazníkovi co nabídnout. Na prezentaci se navíc objevila zajímavá varianta – bílé auto na černých kolech, což vůbec nevypadalo zle a nevynikla tolik vysoká linie střechy. Nissan si však zatím příliš není jistý v kramflecích a počítá s výrobou pouze 65.000 aut ročně, která všechna půjdou do Evropy. Po svezení s tímto vozem ale máme pocit, že výrobní kapacity se budou brzy navyšovat.

Nissan Pulsar vs. konkurenti - srovnání základních technických údajů
ModelNissan PulsarŠkoda OctaviaPeugeot 308Opel Astra
Motor1.2 DIG-T1.2 TSI1.2 PureTech1.4
Parametry motoru [kW/N.m]85/19063/16060/11864/130
Max. rychlost [km/h]190181172178
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,71213,313,9
Komb. spotřeba [l/100 km]55,255,5
Délka [mm]4387465942534419
Šířka [mm]2017 (vč. zrcátek)181418041814
Výška [mm]1520146514721510
Rozvor [mm]2700268626202685
Zavazadlový prostor [l]385/–590/1580420/1228370/1235
Cena [Kč]329.900334.900340.000289.900
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme především s…

Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA

Čína nabídla Spojeným státům, že během šesti let výrazně…

Obraně i vnitru zůstaly miliardy z loňska Obraně i vnitru zůstaly miliardy z loňska

Hospodaření silových rezortů, které mají podobnou…

Reuters: Křetínský se připravuje na převzetí německé firmy Metro Reuters: Křetínský se připravuje na převzetí německé firmy Metro

Český investor Daniel Křetínský se připravuje na převzetí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

 



Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW) Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW)

Kompaktní model od Nissanu je dostupný se dvěma…

Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku

Od dob Almery GTI je zde první klasický ostrý hatchback…

 



 
Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Dnes 18:45

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.




Blesk.cz

Eva Perkausová málem spustila lavinu: Na sněhu úplně nahá!

Eva Perkausová málem spustila lavinu: Na sněhu úplně nahá!

To se v Čechách moc dlouho neohřála. Poté, co se primácká moderátorka Eva Perkausová (24) vrátila z romantického…

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a ostrý kontrast s chudými dětmi

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a…

Toulaví psi, chatrče, slumy a sem tam i volně pochodující krávy. Do toho děti pobíhající mezi stany v prachu a…

 

iSport.cz

Češi v Austrálii letí! Kukal o štíhlé Kvitové, českém finále i Berdychovi

Češi v Austrálii letí! Kukal o štíhlé Kvitové,…

Australské slunce prospívá českým tenistům! Tomáš Berdych na prvním grandslamu sezony v Melbourne suverénně…

TOP 50 talentů: Obránce Leicesteru, útočník Fiorentiny i naděje z Atalanty

TOP 50 talentů: Obránce Leicesteru, útočník…

POŘADÍ OD 11. DO 20. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých fotbalových…

 

Reflex.cz

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž, kolemjdoucí ho uhasili

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž,…

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava se dnes kolem 15:00 polil hořlavinou a zapálil…

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let pohledem tamních časopisů

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let…

Na přelomu 60. a 70. let bylo v Íránu velice módní zcela kopírovat zvyky západních států, a to včetně minisukní…