12.9. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy

 

Nissan se rozhodl zaplnit mezeru mezi Notem a Qashqaiem klasickým hatchbackem nižší střední třídy. Jak jezdí s dieselem, již víme z testu, co však základní benzinová varianta?

Obvykle míváme nové automobily k testu až po mezinárodních prezentacích, tentokrát se však Nissanu podařilo udělat výjimku. Takže když jsme odlétali do Barcelony na oficiální představení Pulsaru, byl již test naftové verze dávno venku. Jenže troufáme si říci, že české zákazníky stejně více zajímá základní dvanáctistovka s přeplňováním turbodmychadlem a výkonem 85 kW, nebyla to tedy marná cesta.

Navíc jsme se o autě dozvěděli dříve neznámé detaily. Kupříkladu v testu chyběl objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly. Nyní již víme, že je to 1395 litrů. Automobil také disponuje funkcí takzvaného mikrobrzdění, tedy pomocí přibrzďování se auto snaží pomáhat si v zatáčce pro co nejlepší stopu. Nissan si rovněž cení výtečného výhledu z Pulsaru. A jak jsme psali již včera, základní cena auta je 329.900 Kč, přičemž máte k dispozici manuální klimatizaci, bluetooth, tempomat či barevný palubní počítač mezi budíky.

V Paříži navíc bude představen i Pulsar s motorem 1.6 DIG-T o výkonu 140 kW, točivém momentu 240 N.m a se spotřebou šesti litrů na sto kilometrů. Ještě než se vrhneme na jízdní dojmy benzinového modelu, svezli jsme se krátce i znovu v nafťáku z testu. Auto působilo v podstatě stejně až na jednu věc, a tou je odhlučnění motoru, které jsme kritizovali. Zde bylo vše v pořádku, motor byl slyšet méně.

Šestnáctiventilový čtyřválec, který tvoří základ nabídky Pulsaru, se pyšní zajímavými tabulkovými údaji. Spotřeba pět litrů na sto kilometrů, výkon 85 kW, točivý moment 190 N.m v 2000 otáčkách za minutu a zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 10,7 sekund. V reálu se ale jedná o velmi klidný motor, který jako by si se vším dával na čas. Odezva na sešlápnutí pedálu plynu je velmi pozvolná, rozhodně více, než u naftové patnáctistovky. Je ale potřeba pochválit odhlučnění agregátu, nemáte o něm téměř ponětí, stejně jako látková sedadla daného kusu, která působí lépe než ta kožená.

Nissan Pulsar 1.5 dCi – Alternativa ke Golfu

Pokud od turbomotoru očekáváte, že vás alespoň v některých otáčkách oblaží výrazným zátahem, pak u této dvanáctistovky s tím nepočítejte, byť některé konkurenční motory to umí. Nástup výkonu je pozvolný podobně jako u atmosférického motoru, je ale cítit prodleva roztočení turbodmychadla. Do otáček se agregátu příliš nechce, byť když se pohybujete mezi čtyřmi a pěti tisíci otáček, tak auto vůbec nejede špatně. Celkově se budeme opakovat - stejně jako u testu Juku s tímto motorem je jednotka mdlá a bude vyhovovat pouze poklidným jezdcům. Některým kolegům se benzinová varianta přesto líbila více, než nafťák, nám ale ne.

Co se týče spotřeby, pak jsme s tímto motorem jezdili za 7,5 l/100 km, přičemž jen část trasy vedla po okresních silnicích, většina byla na dálnici, kde jsme dodržovali tamní limit 120 km/h. Opět se nám pak potvrdilo, že vzhledem k zaměření auta spíše do levnější části nižší střední třídy je Pulsar tichý, pohodlný a prostorný, tedy má zákazníkovi co nabídnout. Na prezentaci se navíc objevila zajímavá varianta – bílé auto na černých kolech, což vůbec nevypadalo zle a nevynikla tolik vysoká linie střechy. Nissan si však zatím příliš není jistý v kramflecích a počítá s výrobou pouze 65.000 aut ročně, která všechna půjdou do Evropy. Po svezení s tímto vozem ale máme pocit, že výrobní kapacity se budou brzy navyšovat.

Nissan Pulsar vs. konkurenti - srovnání základních technických údajů
ModelNissan PulsarŠkoda OctaviaPeugeot 308Opel Astra
Motor1.2 DIG-T1.2 TSI1.2 PureTech1.4
Parametry motoru [kW/N.m]85/19063/16060/11864/130
Max. rychlost [km/h]190181172178
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,71213,313,9
Komb. spotřeba [l/100 km]55,255,5
Délka [mm]4387465942534419
Šířka [mm]2017 (vč. zrcátek)181418041814
Výška [mm]1520146514721510
Rozvor [mm]2700268626202685
Zavazadlový prostor [l]385/–590/1580420/1228370/1235
Cena [Kč]329.900334.900340.000289.900
Spolupracujeme s TipCars.com
Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem

Ruské úřady dnes pohrozily, že od příštího roku zablokují…

Praha byla loni dvacáté nejnavštěvovanější město na světě, tvrdí studie Praha byla loni dvacáté nejnavštěvovanější město na světě, tvrdí studie

Praha byla loni 20. nejnavštěvovanější město na světě.…

Vážně je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak Vážně je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Často vyzdvihovaná výhoda SUV v podobě dobrého výhledu v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW) Nissan Pulsar: Nově i s 1.6 DIG-T (140 kW)

Kompaktní model od Nissanu je dostupný se dvěma…

Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku Nissan Pulsar Nismo Concept: Předzvěst ostrého hatchbacku

Od dob Almery GTI je zde první klasický ostrý hatchback…

 



 
Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Dnes 15:52

Společnost Tatra Trucks prostřednictvím krátkého videa názorně demonstruje možnosti řízení čtyř, tří a dvou náprav speciálů ze své produkce.




Blesk.cz

Stověžatá Praha je 20. nejnavštěvovanějším městem světa. Loni tu přespalo přes šest milionů turistů

Stověžatá Praha je 20. nejnavštěvovanějším městem…

Praha je matka měst! To dokazuje stále rostoucí počet turistů, kteří se do stověžaté metropole přijedou pokochat…

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit, nezvládá špínu!

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit,…

Dáša se přihlásila do Výměny manželek a netušila, že se tím naplní její nejčernější noční můry. Bude muset…

 

iSport.cz

Návrat krále se posouvá. Jágr nastoupí za Kladno nejspíš v sobotu

Návrat krále se posouvá. Jágr nastoupí za Kladno…

Den, kdy Jaromír Jágr zase oblékne dres kladenských Rytířů, se blíží. Spekulovalo se, že v první lize nastoupí…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Čína dnes vyzvala Severní Koreu a Spojené státy, aby ukončily svou slovní válku, a varovala, že případný…