8.1. 2014 Leoš Káňa

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy

 

Nejdůležitější model Nissanu jsme vyzkoušeli na vlastní kůži. Jeden z prvních vozů Qashqai ještě před evropskou prezentací zavítal do Česka a my jsme s ním najeli stovky kilometrů.

Hned v úvodu ale musíme sdělit, že se jednalo o předsériový exemplář, takže se do hlubších soudů nebudeme pouštět. I když jedno je nám už nyní jasné: druhá generace Qashqaie se povedla.

Malé SUV vyrábějící se v britském Sunderlandu má všechny předpoklady navázat na úspěšného předchůdce, se kterým ho pojí i stejná silueta karoserie. Ta je však s délkou 4380, šířkou 1808 a výškou 1590 mm o 50 milimetrů delší, o 28 širší a o 25 nižší. Změna proporcí se projevila na dynamičtějším výrazu vozu, kterému pomáhají i mohutná maska chladiče se šípovitými diodami denního svícení, výrazné prolisy na bocích nebo vystouplé blatníky.

Osobitější je i zadní část s náznakem malého spoileru pod oknem a samozřejmě interiér. Kvalitní palubní desku dělí vodorovně orientované panely, na které navazují stejně lakované díly na výplních dveří nebo středový panel – tak nějak by měla vypadat symbióza tvarů a křivek.

Posun o dva levely výše

Kvalitou provedení a zvolenými materiály se nový Qashqai posunul minimálně o dva stupně nahoru. Důležité také je, že díky úzkých výdechům ventilace je multifunkční displej usazen o něco výše, takže se na něm lépe sleduje navigace. Pochválit musíme i příjemnou pozici při řízení s velkým rozsahem nastavování volantu a také prostornost kabiny, která narostla zejména do výšky a do šířky.

Ale nyní k našim jízdním zážitkům. Vyzkoušeli jsme zcela nový zážehový čtyřválec 1.2 DIG-T nahrazující atmosférickou šestnáctistovku i dvoulitr, který je výhradně spojen s pohonem předních kol. I když menší Nissany Micra nebo Note mají v této objemové kategorii tříválce přeplňované kompresorem, v tomto případě jde o motor od Renaultu dopovaný turbodmychadlem.

S výkonem 85 kW je sice slabší než benzinové motory u předchozí generace, ale na jízdním projevu to zase až tak znát není. Maximum točivého momentu 190 N.m je dostupné již od 2000 otáček, takže není třeba motor příliš vytáčet. Je však také pravda, že do 1600 otáček je čtyřválec líný. Ideální čas pro řazení jsme i díky dobře odstupňované šestistupňové manuální převodovce odhalili po pár ujetých kilometrech.

Na silnici v pohodě

Velmi se nám líbila kultivovanost běhu motoru a odhlučnění karoserie. I při 130 km/h, kdy motor na šestku točí 2750 otáček, do interiéru nepronikají žádné rušivé hluky. Jediné co nám ztrpčovalo život, byla spotřeba paliva. Námi zaznamenaných osm litrů se ani v nejmenším nepřibližuje průměru 5,6 l na 100 km udávanému výrobcem. Snad šlo jenom o daň za syrovost celého vozu, protože jinak Qashqai 1.2 DIG-T fungoval velmi dobře.

Po kvalitní dálnici jen plul a my si užívali pohodlí a komfort cestování, jaké poskytují auta vyšších tříd. A to musíme připomenout, že vzhledem ke zcela nové platformě CMF, na které je novinka Nissanu postavena, má dvanáctistovka vzadu jenom tuhou nápravu s vlečenými rameny. Navíc byl testovaný vůz obut do širokých nízkoprofilových pneumatik s rozměrem 225/45 R 19 – možná i zde lze hledat vyšší spotřebu.

Kombinace velkých kol a zadní nápravy si celkem slušně poradila i s rozbitými úseky českých dálnic, kde ji rozhodily až velké příčné nerovnosti. Drobné hrboly zvládal Qashqai jenom s tlumeným ducnutím. Dobře odhlučněné podběhy přitom zamezily pronikání hukotu od valících se kol do interiéru.

Vzadu jenom vlečená náprava

Jízdní vlastnosti jsme prověřili také na zatáčkovitých okreskách. Na pěkném povrchu vozu nemáme co vytknout – chování je neutrální, karoserie se příliš nenaklání a je cítit jistota podvozku. Stačí však trocha hrbolů v zatáčce a zadní část začne uskakovat do strany, což zrovna není příliš příjemné. Také řízení rychlou jízdu příliš nemiluje a mohlo by řidiči dávat více informací o směru natočení kol.

Ale nejde o nic strašného – na SUV s vyšší stavbou karoserie, které by se nemělo bát ani lehčího terénu, je řízení příjemně přesné. Navíc lze elektrický posilovač nastavovat do dvou úrovní tuhosti – Normal a Sport, my jsme ale velké rozdíly nezaznamenali.

Vyzkoušeli jsme i většinu bezpečnostních pomocníků a jízdních asistentů. Kontrolky vyjetí z jízdního pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu se rozsvítily v pravý okamžik, do nouzového brzdění jsme se však nepustili. Dobře fungují i čidla na automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání značek je spojeno s navigací a čtveřice kamer pomáhá při parkování. I když ty nám připadají s automatickým parkovacím asistentem zbytečné.

Závěr

Nový Nissan Qashqai jezdí příjemně a jak je vidět z prodejních statistik, benzinové provedení s pohonem předních kol bude u českých zákazníků jistě žádané. Naše dojmy ze vznětových agregátů, které však kopírují nabídku předchozí generace, jakož i provedení s pohonem všech kol, vám přineseme za několik dní. V termínu 16.-17. ledna totiž probíhají novinářské testy v okolí Madridu, na kterých samozřejmě nebudeme chybět.

Plusy

  • Zajímavý vnější design
  • Prostorná kvalitně provedená kabina
  • Nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů
  • Přesná manuální převodovka
  • Slušný komfort na 19“ kolech

Minusy

  • Vyšší spotřeba benzinu
  • Pouze s pohonem předních kol

Prodeje Nissanu Qashqai v Česku
RokCelkemVerze 4x4BenzinNafta
201316434686331010
201218564584141442
2011842186387455
20101017232639378
20091101205595506
2008576187306270
2007420173230190
Celkem7455190932044251

Spolupracujeme s TipCars.com
Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Opilá žena přeskočila s qashqaiem kruhový objezd Opilá žena přeskočila s qashqaiem kruhový objezd

Scéna jako z akčního filmu se odehrála v Británii, kde…

Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku? Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku?

Modernizovaný Nissan Qashqai jsme si v Ženevě prohlédli…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…