TEST Nissan Qashqai vs. Škoda Yeti vs. Opel Mokka
Autoři názvů aut mají velkou fantazii – u Opelu pojmenují nový model po silné kávě, ve Škodě Auto po dosud nepotvrzeném obyvateli Himálaje a u Nissanu se pro změnu inspirují kočovným kmenem žijícím v Íránu. Právě model Qashqai (délka 4,33 m) před šesti lety obohatil vzrůstající segment
kompaktních SUV, který byl v roce 2009 doplněn Škodou Yeti (4,22 m). Nyní se na hřišti objevil Opel Mokka (4,28 metru), takže můžeme srovnávat...
Qashqai pohání dvoulitrový zážehový motor, který k plné práci potřebuje otáčky. Jízdní vlastnosti jsou dobré a vůz se slušně ovládá. Sportovnější styl zmaří nepřesné řízení.
Přeplňovaná čtrnáctistovka opelu ve městě a na kratších vzdálenostech ohromí živostí, jenže na dálnici jako by najednou ztratila kýžený dech. Při rychlé tempu se navíc nepříjemně zvýší hučení motoru. Řízení by také potřebovalo více citu.
Škoda Yeti má tužší podvozek a celkově působí sportovněji, čemuž pomáhá přímé a precizní řízení. K dobrému image vozu přispívá sametově běžící a zároveň tichá osmnáctistovka TSI, která se ráda nechá vyhnat do otáček a disponuje i dostatečnou silou.
A jak na tom byly benzinové čtyřkolky s konzumací paliva? Yeti v testu spotřeboval 8,8, nissan 8,5 a opel rovných 8,0 l na 100 km...
Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 14/13, který je právě k dostání na stáncích.