Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky Renault, Nissan a Daimler budou úzce spolupracovat

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Prvním velkým výsledkem spolupráce obou automobilových skupin budou třetí generace Renaultu Twingo a Smartu ForTwo. Oba modely budou technicky spřízněné, počítá se také s variantami na čistě elektrický pohon.

Francouzská automobilka Renault, její japonský partner Nissan a německý konkurent Daimler dnes představili plány na vytvoření partnerství. Firmy si v rámci těchto plánů vymění menšinové akciové podíly a budou společně vyvíjet automobily.

Daimler tak získá v Renaultu i Nissanu 3,1 % akcií. Renault a Nissan na oplátku obdrží po 1,55 % akcií Daimleru. Podíl Renaultu v Nissanu klesne na 43,2 % ze současných 44,3 %.

Spolupráce obou automobilových skupin se neomezí jen na vývoj a výrobu miniautomobilů. Společně hodlají postupovat i v oblasti elektromobilů, větších osobních i lehkých nákladních vozů. Plánují rovněž společný vývoj a výrobu naftových i benzinových motorů.

Nová, v pořadí třetí generace Smartu ForTwo, nástupce Smartu ForFour a příští generace Renaultu Twingo budou blízkými příbuznými, postavenými na společné architektuře. První výsledek této kooperace bychom měli vidět nejdříve v roce 2013.

Ve francouzském Hambachu, kde dnes vznikají Smarty ForTwo, budou nadále vyráběny dvoumístné modely společné rodiny. V závodě Renaultu v Novom Mestě ve Slovenii, budou vyráběny čtyřdveřové verze společného vozidla. Už od uvedení na trh by měly být nabízeny taky čistě elektrické verze nových modelů. Podle šéfa Daimleru Dietera Zetscheho by se nic nemělo změnit na originální identitě Smartů ani po přechodu na sdílené komponenty s minivozy Renaultu.

Mimo mini-segment bude důležitá vzájemná výměna motorů v rámci tria značek Renault-Nissan-Daimler. Renault by měl dodávat automobilkám Daimleru tříválcové a čtyřválcové motory, které budou pro potřeby jednotlivých značek upraveny tak, aby odpovídaly specifickým požadavkům. Daimler naopak zpřístupní japonskému Infiniti čtyřválcové a šestiválcové motory, což pomůže japonské luxusní značce rozšířit portfolio (modelů i motorizací) a Daimleru se zlepší vytížení výrobních kapacit.

Obou značek se má týkat dosažení úspor z rozsahu, zvýšení efektivity a snížení výrobních i vývojových nákladů. Německá automobilová skupina by měla prostřednictvím nové rodiny miniaut dosáhnout zlepšení flotilového emisního průměru.

Další potvrzenou oblastí spolupráce je segment užitkových automobilů. Mercedes-Benz bude díky novému partnerovi brzy (od roku 2012) nabízet nový vstupní užitkový model, kterým rozšíří své portfolio. Technika městského užitkového automobilu by měla pocházet od Renaultu.

Sdílení by se mělo týkat také vybraných komponent hnacích ústrojí v kategorii dodávek střední velikosti. V tuto chvíli jde konkrétně o malý turbodiesel Renaultu s různými převodovkami, který zamíří do Mercedesu Vito.

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Avatar - pelikoš
9. 4. 2010 14:46
Re: BMW spolupraci odmitlo
spíše pro G-ko,a potencionál má kolem 200 hp ;-)
9. 4. 2010 12:40
Re: BMW spolupraci odmitlo
se ale divím, že Infi zatím nenasadilo 2.0dCI (alespoň já to nezaregistroval). Jako základní nafta pro M-ko by to nebylo špatný.
Avatar - pelikoš
9. 4. 2010 11:17
Re: BMW spolupraci odmitlo
souhlas ;-)
8. 4. 2010 23:04
Re: BMW spolupraci odmitlo
Přesně tak. Já doufám, že Infiniti motory z Mercedesu spíš použije na doplnění modelové palety o čtyřválce, ale pochybuji, že by Mercedes měl nějaký V6, který by se mohl rovnat s 3.7 V6 od Infi...
Avatar - woody-alien
8. 4. 2010 22:32
Re: Mercedes a Dacia vedle sebe....
....dobrá kaše na mlíku,
ještě lepší na smetaně
a tu Áda nedostane.

Stále se tě snažím pochopit a přiblížit se ti v úrovni komunikace. Snad jsem konečně našel cestu... :-O >:D