Nissan Rogue: malý levný crossover
Na autosalon do amerického Detroitu si japonská automobilka Nissan přichystala novinku s názvem Rogue (= tulák, mizera, pobuda). Půjde o další crossover, který je zaměřen na mladší klientelu. Nissan se proto snažil vytvořit automobil, který bude na první pohled vypadat „agresivně“ a sportovně. Rogue je postaven na nové platformě„C“ (sdílené se Sentrou a novým evropským Qashqaiem), která ve větší míře využívá vysokopevnostní ocel. Výsledkem je omezení hmotnosti a zvýšení tuhosti. Automobil má rozvor 2,69 m a celkovou délku 4,65 m. Ve srovnání s podobně koncipovanou konkurenci tak jde o jeden z nejdelších vozů. I díky tomu vůz nabízí v interiéru nejvíce místa v podélném směru .
V interiéru se Nissan zaměřil jak na sportovní vzhled, tak také na snadné ovládání a pohodlí. Mladistvý vzhled má navodit např. oranžové podsvícení přístrojové desky, hodnotnější dojem pak zase stříbrně lakované . Na volantu je k dispozici ovládání audiosystému, hands-free sady s bluetooth a tempomatu. K dispozici mohou být kůží potažená sedadla a vyhřívání předních sedadel a vnějších zrcátek. Sedadlo spolujezdce je sklopné do horizontální polohy.Velikost zavazadlového prostoru udává Nissan jen přibližně - něco málo přes 500 litrů. Celkově je interiér proveden spíše prakticky s množstvím „nezbytných“ držáků nápojů a odkládacích prostor. Vzadu se nachází omyvatelná a vyjímatelná podložka pro případ převážení mokrých nebo špinavých předmětů. Ve voze ale může být i řada „luxusnějších“ prvků výbavy jako je například audiosystém Bose schopný přehrávat formát MP3 se sedmi reproduktory a subwooferem nebo integrovaný systém dálkového otevírání dveří garáže (HomeLink). Mezi standardní bezpečnostní prvky interiéru patří dvoustupňově aktivované přední airbagy, přední boční airbagy a hlavové airbagy pro posádku vpředu i vzadu.
Nissan Rogue bude dodáván se základní a také jedinou motorizací, kterou představuje benzinový agregát DOHC o objemu 2,5 l. Rogue také standardně nabízí nezávislé zavěšení všech kol, pohon přední nápravy a na přání pohon všech kol. Základní čtyřválec poskytuje výkon 125 kW (170 k) a maximální točivý moment 237 Nm. Motor bude standardně spojen se samočinnou bezestupňovou převodovkou Xtronic CVT.
Rogue je nabízen s pohonem předních kol a nebo se systémem pohonu všech kol. Obě verze výbavy S a SL obsahují standardně stabilizační systém VDC, protiprokluzový systém TCS a brzdové systémy ABS, EBD a BA. V základní verzi je Rogue nabízen s 16palcovými ocelovými koly na pneumatikách 215/70 R16. Za příplatek jsou k dispozici 17palcová hliníková kola s pneumatikami 225/60 R17.
Rogue se začne prodávat na podzim tohoto roku a jeho cena by měla začínat na 20 000 dolarech (cca 417 tisíc Kč).