Nissan Teranno II 2,7 TDi

Nissan Teranno II 2,7 TDi

 
 

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky . Výroba těchto vozů se realizuje ve Španělsku v závodě Iberica v Barceloně. Design a konstrukce vozu byly navrhnuty ve vývojovém centru Nissanu v Anglii.

Testované Terrano bylo pětidvéřové s přeplňovaným dieselem 2,7 l a nejlepší možnou výbavou. Ta obsahovala např.: airbag řidiče i spolujezdce, samosvorný diferenciál zadní nápravy, ABS, klimatizaci, výškově stavitelný a kůží potažený volant, el. ovládaná okna všech dveří, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, tónovaná skla, el. ovládané střešní okno, mlhová světla a kola z lehkých slitin.

Interiér vozu je prostorný, místa na zadních sedadlech je požehnaně , ale určitým zklamáním je rozměr zadního sedadla, které připomíná spíše lavici. Opěradlo u střední postavy končí někde u lopatek . Přístrojová deska je ze světlého plastu, ve středu a na bočních ventilačních otvorech je vybavena nepříliš přesvědčivou imitací dřeva z probarveného plastu (viz foto). Zavazadlový prostor je prostorný a plochý, dobře přístupný velkými zadními dveřmi, které se otevírají, jak bývá u off-roadů obvyklé, do strany (viz foto).

Řízení vozu je pohodlné a snadné. Prakticky není rozdílu, zda řídíte Terrano nebo např. Primeru. Všeobecně dobrý výhled z vozu ještě navíc podporují rozměrné zpětné zrcátka, které je samozřejmě možno el. seřizovat. Přílišné naklánění v zatáčkách je častým neduhem vysokých terénňáků, u Terrana je tento problém vcelku slušně eliminován.

Přeplňovaný vznětový motor 2,7 sice díky názvu TDi vyvolává dojem, že má přímé vstřikování, ale není tomu tak. Vstřikování paliva je realizováno klasickou předkomůrkou. Díky chladiči stlačeného vzduchu se výkon oproti minulé verzi výrazně zvednul na slušných 92 kW. Točivý moment vzrostl na 278 Nm při dvou tisících otáčkách. Díky této úpravě se Terrano II se vznětovým motorem jeví jako ideální kombinace.A to především díky výbornému tahu z nízkých otáček, slušnému nejvyššímu výkonu a také dobrou kultivovaností. Také odhlučnění je na lepší úrovni a subjektivně se jeví jako velmi dobré. Spotřebu jsme neměli možnost měřit, ale podle oficiálního měření spotřeby vychází průměr na 10,5 l/100 km, což je při pohotovostní hmotnosti přesahující 1900 kg vcelku přijatelné.

Pohon kol Terrana II je realizován buďto jen na zadní kola na všechna kola nebo v případě náročnějšího terénu lze samozřejmě využít redukci.

Jízda lehčím, ale rozmočeným terénem, byla bohužel prakticky znemožněna díky sériově montovaným pneumatikám, které měly vzorek vhodný spíše na běžnou silnici. Sériová montáž těchto pneumatik je však vcelku logická, jelikož 95% času stráví Terrano na běžných silnicích. Pokud by nový majitel přeci jen chtěl dovádět v terénu častěji, bude si muset pořídit vhodnější pneu. Světlá výška vozu je 215 mm, stoupavost 39 stupňů, boční náklon 48 st. Vodní hladina může bez problémů sahat do výšky 450 mm.

Terrano II je typickým příkladem vozu, kdy se výrobce snaží maximálně přizpůsobit zákazníkovi, který chce jezdit v pohodlí osobního vozu, ale zároveň si chce občas zasportovat v terénu.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně

Bývalý britský předseda vlády, voják a publicista Winston…

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 278 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 9.3 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 115 / 1900
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1875 / 705
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1850
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy

Nové Terrano je postaveno na stejném základě jako Dacia…

Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří

Známá značka Nissan Terrano se vrací. Zájemci z…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená sedmička na konec!

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená…

Čeští házenkáři po dalším úžasném vítězném dramatu na mistrovství Evropy živí naději na postup do semifinále.…

 

Reflex.cz

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen svojí krásou

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen…

Madrid leží daleko od mořského břehu a daleko od lehkomyslnosti španělských letovisek. Překvapit vás může ale…

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…