Nissan Teranno II 2,7 TDi

Nissan Teranno II 2,7 TDi

 
 

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky . Výroba těchto vozů se realizuje ve Španělsku v závodě Iberica v Barceloně. Design a konstrukce vozu byly navrhnuty ve vývojovém centru Nissanu v Anglii.

Testované Terrano bylo pětidvéřové s přeplňovaným dieselem 2,7 l a nejlepší možnou výbavou. Ta obsahovala např.: airbag řidiče i spolujezdce, samosvorný diferenciál zadní nápravy, ABS, klimatizaci, výškově stavitelný a kůží potažený volant, el. ovládaná okna všech dveří, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, tónovaná skla, el. ovládané střešní okno, mlhová světla a kola z lehkých slitin.

Interiér vozu je prostorný, místa na zadních sedadlech je požehnaně , ale určitým zklamáním je rozměr zadního sedadla, které připomíná spíše lavici. Opěradlo u střední postavy končí někde u lopatek . Přístrojová deska je ze světlého plastu, ve středu a na bočních ventilačních otvorech je vybavena nepříliš přesvědčivou imitací dřeva z probarveného plastu (viz foto). Zavazadlový prostor je prostorný a plochý, dobře přístupný velkými zadními dveřmi, které se otevírají, jak bývá u off-roadů obvyklé, do strany (viz foto).

Řízení vozu je pohodlné a snadné. Prakticky není rozdílu, zda řídíte Terrano nebo např. Primeru. Všeobecně dobrý výhled z vozu ještě navíc podporují rozměrné zpětné zrcátka, které je samozřejmě možno el. seřizovat. Přílišné naklánění v zatáčkách je častým neduhem vysokých terénňáků, u Terrana je tento problém vcelku slušně eliminován.

Přeplňovaný vznětový motor 2,7 sice díky názvu TDi vyvolává dojem, že má přímé vstřikování, ale není tomu tak. Vstřikování paliva je realizováno klasickou předkomůrkou. Díky chladiči stlačeného vzduchu se výkon oproti minulé verzi výrazně zvednul na slušných 92 kW. Točivý moment vzrostl na 278 Nm při dvou tisících otáčkách. Díky této úpravě se Terrano II se vznětovým motorem jeví jako ideální kombinace.A to především díky výbornému tahu z nízkých otáček, slušnému nejvyššímu výkonu a také dobrou kultivovaností. Také odhlučnění je na lepší úrovni a subjektivně se jeví jako velmi dobré. Spotřebu jsme neměli možnost měřit, ale podle oficiálního měření spotřeby vychází průměr na 10,5 l/100 km, což je při pohotovostní hmotnosti přesahující 1900 kg vcelku přijatelné.

Pohon kol Terrana II je realizován buďto jen na zadní kola na všechna kola nebo v případě náročnějšího terénu lze samozřejmě využít redukci.

Jízda lehčím, ale rozmočeným terénem, byla bohužel prakticky znemožněna díky sériově montovaným pneumatikám, které měly vzorek vhodný spíše na běžnou silnici. Sériová montáž těchto pneumatik je však vcelku logická, jelikož 95% času stráví Terrano na běžných silnicích. Pokud by nový majitel přeci jen chtěl dovádět v terénu častěji, bude si muset pořídit vhodnější pneu. Světlá výška vozu je 215 mm, stoupavost 39 stupňů, boční náklon 48 st. Vodní hladina může bez problémů sahat do výšky 450 mm.

Terrano II je typickým příkladem vozu, kdy se výrobce snaží maximálně přizpůsobit zákazníkovi, který chce jezdit v pohodlí osobního vozu, ale zároveň si chce občas zasportovat v terénu.

Spolupracujeme s TipCars.com

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci

Evropský parlament vytáhl do svaté války proti takzvaným…

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 278 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 9.3 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 115 / 1900
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1875 / 705
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1850
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy

Nové Terrano je postaveno na stejném základě jako Dacia…

Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří

Známá značka Nissan Terrano se vrací. Zájemci z…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…