Nissan Teranno II 2,7 TDi

Nissan Teranno II 2,7 TDi

 
 
14.5. 1998

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky . Výroba těchto vozů se realizuje ve Španělsku v závodě Iberica v Barceloně. Design a konstrukce vozu byly navrhnuty ve vývojovém centru Nissanu v Anglii.

Testované Terrano bylo pětidvéřové s přeplňovaným dieselem 2,7 l a nejlepší možnou výbavou. Ta obsahovala např.: airbag řidiče i spolujezdce, samosvorný diferenciál zadní nápravy, ABS, klimatizaci, výškově stavitelný a kůží potažený volant, el. ovládaná okna všech dveří, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, tónovaná skla, el. ovládané střešní okno, mlhová světla a kola z lehkých slitin.

Interiér vozu je prostorný, místa na zadních sedadlech je požehnaně , ale určitým zklamáním je rozměr zadního sedadla, které připomíná spíše lavici. Opěradlo u střední postavy končí někde u lopatek . Přístrojová deska je ze světlého plastu, ve středu a na bočních ventilačních otvorech je vybavena nepříliš přesvědčivou imitací dřeva z probarveného plastu (viz foto). Zavazadlový prostor je prostorný a plochý, dobře přístupný velkými zadními dveřmi, které se otevírají, jak bývá u off-roadů obvyklé, do strany (viz foto).

Řízení vozu je pohodlné a snadné. Prakticky není rozdílu, zda řídíte Terrano nebo např. Primeru. Všeobecně dobrý výhled z vozu ještě navíc podporují rozměrné zpětné zrcátka, které je samozřejmě možno el. seřizovat. Přílišné naklánění v zatáčkách je častým neduhem vysokých terénňáků, u Terrana je tento problém vcelku slušně eliminován.

Přeplňovaný vznětový motor 2,7 sice díky názvu TDi vyvolává dojem, že má přímé vstřikování, ale není tomu tak. Vstřikování paliva je realizováno klasickou předkomůrkou. Díky chladiči stlačeného vzduchu se výkon oproti minulé verzi výrazně zvednul na slušných 92 kW. Točivý moment vzrostl na 278 Nm při dvou tisících otáčkách. Díky této úpravě se Terrano II se vznětovým motorem jeví jako ideální kombinace.A to především díky výbornému tahu z nízkých otáček, slušnému nejvyššímu výkonu a také dobrou kultivovaností. Také odhlučnění je na lepší úrovni a subjektivně se jeví jako velmi dobré. Spotřebu jsme neměli možnost měřit, ale podle oficiálního měření spotřeby vychází průměr na 10,5 l/100 km, což je při pohotovostní hmotnosti přesahující 1900 kg vcelku přijatelné.

Pohon kol Terrana II je realizován buďto jen na zadní kola na všechna kola nebo v případě náročnějšího terénu lze samozřejmě využít redukci.

Jízda lehčím, ale rozmočeným terénem, byla bohužel prakticky znemožněna díky sériově montovaným pneumatikám, které měly vzorek vhodný spíše na běžnou silnici. Sériová montáž těchto pneumatik je však vcelku logická, jelikož 95% času stráví Terrano na běžných silnicích. Pokud by nový majitel přeci jen chtěl dovádět v terénu častěji, bude si muset pořídit vhodnější pneu. Světlá výška vozu je 215 mm, stoupavost 39 stupňů, boční náklon 48 st. Vodní hladina může bez problémů sahat do výšky 450 mm.

Terrano II je typickým příkladem vozu, kdy se výrobce snaží maximálně přizpůsobit zákazníkovi, který chce jezdit v pohodlí osobního vozu, ale zároveň si chce občas zasportovat v terénu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Zápisník Jana Vávry: Stopy krize Zápisník Jana Vávry: Stopy krize

Kroky Donalda Trumpa dál vyvolávají údiv. A to i u Miloše…

Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 278 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 9.3 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 115 / 1900
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1875 / 705
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1850
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy

Nové Terrano je postaveno na stejném základě jako Dacia…

Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří

Známá značka Nissan Terrano se vrací. Zájemci z…

 



 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní přestal bavit přítel. Byla opilá a zdrogovaná

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní…

Keylie Barker (†28) byla nalezena oběšená v poli poté, co se s ní její partner přestal bavit. Naštvaná a…

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny v korunách stromů i závod koňské všestrannosti

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o přežití, řekl 109. Sagan

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o…

V boji o zelený trikot na Tour de France už Peterovi Saganovi nezbyl téměř žádný soupeř. Brutální výšlap na Alpe…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

Lisabon: Do portugalské metropole za rekordy a na panáka višňovice

Lisabon: Do portugalské metropole za rekordy a na…

Koloniální atmosféra, svěží vzduch oceánu a všude samá nej. Lisabon je místo, kde slunce hřeje po většinu roku…

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Jsme poněkud samorostlý národ. Asi proto, že jsme malí, máme nápadně často pocit, že když nám někdo ze světa…