Nissan Teranno II 2,7 TDi

Nissan Teranno II 2,7 TDi

 
 

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky . Výroba těchto vozů se realizuje ve Španělsku v závodě Iberica v Barceloně. Design a konstrukce vozu byly navrhnuty ve vývojovém centru Nissanu v Anglii.

Testované Terrano bylo pětidvéřové s přeplňovaným dieselem 2,7 l a nejlepší možnou výbavou. Ta obsahovala např.: airbag řidiče i spolujezdce, samosvorný diferenciál zadní nápravy, ABS, klimatizaci, výškově stavitelný a kůží potažený volant, el. ovládaná okna všech dveří, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, tónovaná skla, el. ovládané střešní okno, mlhová světla a kola z lehkých slitin.

Interiér vozu je prostorný, místa na zadních sedadlech je požehnaně , ale určitým zklamáním je rozměr zadního sedadla, které připomíná spíše lavici. Opěradlo u střední postavy končí někde u lopatek . Přístrojová deska je ze světlého plastu, ve středu a na bočních ventilačních otvorech je vybavena nepříliš přesvědčivou imitací dřeva z probarveného plastu (viz foto). Zavazadlový prostor je prostorný a plochý, dobře přístupný velkými zadními dveřmi, které se otevírají, jak bývá u off-roadů obvyklé, do strany (viz foto).

Řízení vozu je pohodlné a snadné. Prakticky není rozdílu, zda řídíte Terrano nebo např. Primeru. Všeobecně dobrý výhled z vozu ještě navíc podporují rozměrné zpětné zrcátka, které je samozřejmě možno el. seřizovat. Přílišné naklánění v zatáčkách je častým neduhem vysokých terénňáků, u Terrana je tento problém vcelku slušně eliminován.

Přeplňovaný vznětový motor 2,7 sice díky názvu TDi vyvolává dojem, že má přímé vstřikování, ale není tomu tak. Vstřikování paliva je realizováno klasickou předkomůrkou. Díky chladiči stlačeného vzduchu se výkon oproti minulé verzi výrazně zvednul na slušných 92 kW. Točivý moment vzrostl na 278 Nm při dvou tisících otáčkách. Díky této úpravě se Terrano II se vznětovým motorem jeví jako ideální kombinace.A to především díky výbornému tahu z nízkých otáček, slušnému nejvyššímu výkonu a také dobrou kultivovaností. Také odhlučnění je na lepší úrovni a subjektivně se jeví jako velmi dobré. Spotřebu jsme neměli možnost měřit, ale podle oficiálního měření spotřeby vychází průměr na 10,5 l/100 km, což je při pohotovostní hmotnosti přesahující 1900 kg vcelku přijatelné.

Pohon kol Terrana II je realizován buďto jen na zadní kola na všechna kola nebo v případě náročnějšího terénu lze samozřejmě využít redukci.

Jízda lehčím, ale rozmočeným terénem, byla bohužel prakticky znemožněna díky sériově montovaným pneumatikám, které měly vzorek vhodný spíše na běžnou silnici. Sériová montáž těchto pneumatik je však vcelku logická, jelikož 95% času stráví Terrano na běžných silnicích. Pokud by nový majitel přeci jen chtěl dovádět v terénu častěji, bude si muset pořídit vhodnější pneu. Světlá výška vozu je 215 mm, stoupavost 39 stupňů, boční náklon 48 st. Vodní hladina může bez problémů sahat do výšky 450 mm.

Terrano II je typickým příkladem vozu, kdy se výrobce snaží maximálně přizpůsobit zákazníkovi, který chce jezdit v pohodlí osobního vozu, ale zároveň si chce občas zasportovat v terénu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 278 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 9.3 / 10.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 115 / 1900
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1875 / 705
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1850
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy Nissan Terrano: Japonský Duster zamířil do Evropy

Nové Terrano je postaveno na stejném základě jako Dacia…

Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří Nový Nissan Terrano je Duster s jinou tváří

Známá značka Nissan Terrano se vrací. Zájemci z…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté pátrají po ostatcích chlapce (21 měs.)

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté…

„Připravte se na nejhorší,“ řekli policisté britské matce Kerry Needham, jejíž syn záhadně zmizel na řeckém…

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

 

iSport.cz

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP nenastoupí

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP…

Hokejisté Výběru Evropy se budou muset ve finále Světového poháru v Torontu proti Kanadě obejít bez slovenského…

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských "S" pohledem kamer…

Byla to bitva se vším všudy. Pražské derby mezi Spartou a Slavií přineslo vše, co se od velkého šlágru čeká.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…