Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Norsko už není evropskou velmocí elektrických aut. Ve které zemi jdou na odbyt více?

Norsko už není evropskou velmocí elektrických aut. Ve které zemi jdou na odbyt více?

Norsko už není evropskou velmocí elektrických aut. Ve které zemi jdou na odbyt více? Zdroj: acz

Zatímco v předchozích letech bylo rájem elektrifikovaných aut Norsko, v prvních měsících letošního ročníku už se do vedení dostala jiná země.

Celá řada výhod, včetně sympatických dotací. To jsou hlavní důvody, proč se elektrifikovaným vozům v Norsku tak moc daří. Největší boom tu v posledních letech zaznamenávala automobilka Tesla, vždyť právě severská země byla pro značku po USA a Číně třetím největším trhem.

Jenže letos se zdá, že má Norsko silného konkurenta, v prvním čtvrtletí letošního roku jej totiž předběhlo Německo. U našich sousedů se za první tři měsíce prodalo 17.574 elektrifikovaných aut, což ve srovnání s loňským rokem znamená nárůst o sedmdesát procent. Vyplývá to z dat evropského průmyslového sdružení ACEA.

A vzhledem k současnému trendu německých automobilek se dá předpokládat, že trend ještě poroste. Portfolio elektrifikovaných vozů hodlá v příštích měsících a letech rozšiřovat Mercedes i BMW, opomenout nesmíme ani elektrickou rodinu I.D. od Volkswagenu.

Z dat výše zmíněné společnosti dále vyplývá, že v celé Evropě se prodej elektrifikovaných vozů ve srovnání s loňským rokem zvýšil o 41 %. Elektrická auta si polepšila o 35 procent, hybridní dokonce o 47 %. Naopak na ústupu jsou dieselové motory, nafta napříč celou Evropou zaznamenala pokles o nemalých 17 procent.

Německé automobilky ovšem nechtějí působit jen na evropských trzích, rády by elektrické produkty nabídly i v USA a Číně. Pomoci by mohla i současná nejistá situace Tesly. „Zlatý věk Tesly se blíží ke konci, brzy se její vozy stanou jen jedněmi produkty z mnoha,“ uvedl Juergen Pieper, analytik společnosti Bankhaus Metzles.