Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Norsko už není evropskou velmocí elektrických aut. Ve které zemi jdou na odbyt více?

Stanislav Kolman
Diskuze (43)
Zatímco v předchozích letech bylo rájem elektrifikovaných aut Norsko, v prvních měsících letošního ročníku už se do vedení dostala jiná země.

Celá řada výhod, včetně sympatických dotací. To jsou hlavní důvody, proč se elektrifikovaným vozům v Norsku tak moc daří. Největší boom tu v posledních letech zaznamenávala automobilka Tesla, vždyť právě severská země byla pro značku po USA a Číně třetím největším trhem.

Jenže letos se zdá, že má Norsko silného konkurenta, v prvním čtvrtletí letošního roku jej totiž předběhlo Německo. U našich sousedů se za první tři měsíce prodalo 17.574 elektrifikovaných aut, což ve srovnání s loňským rokem znamená nárůst o sedmdesát procent. Vyplývá to z dat evropského průmyslového sdružení ACEA.

A vzhledem k současnému trendu německých automobilek se dá předpokládat, že trend ještě poroste. Portfolio elektrifikovaných vozů hodlá v příštích měsících a letech rozšiřovat Mercedes i BMW, opomenout nesmíme ani elektrickou rodinu I.D. od Volkswagenu.

Z dat výše zmíněné společnosti dále vyplývá, že v celé Evropě se prodej elektrifikovaných vozů ve srovnání s loňským rokem zvýšil o 41 %. Elektrická auta si polepšila o 35 procent, hybridní dokonce o 47 %. Naopak na ústupu jsou dieselové motory, nafta napříč celou Evropou zaznamenala pokles o nemalých 17 procent.

Německé automobilky ovšem nechtějí působit jen na evropských trzích, rády by elektrické produkty nabídly i v USA a Číně. Pomoci by mohla i současná nejistá situace Tesly. „Zlatý věk Tesly se blíží ke konci, brzy se její vozy stanou jen jedněmi produkty z mnoha,“ uvedl Juergen Pieper, analytik společnosti Bankhaus Metzles.

Stanislav Kolman
Diskuze (43)
7. 5. 2018 13:00
Re: Trhový podiel
Trzni podil v Nemecku za brezen:

Benzin 64%
Diesel 31,4%
Hybrid 3,1%
Elektro 1,1%

Mezirocni narust EV 73,1% :yes:
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2018 11:40
Re: No konecne
Bez pardonu = když napíšeš kravinu, se připrav že.. :-)

Na malý děcko po vejšce = mám docela přehled žejo = což se o tobě v pokročilym důchodu, říct nedá = pardon ;-)
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2018 10:35
Re: No konecne
Nebuď zase jak malý děcko... Jé, pardon, ty jsi malý děcko...
7. 5. 2018 09:28
Re: Sympatické dotácie
Ale vždyť to dává smysl perfektní a právě v tom se ukazuje, kde to Musk jako jediný vychytal správně. Třeba VW se snažil dělat elektrického Golfa už mnohokrát, ale úplně to projel. Proč? No právě proto, že se snažil udělat lidové elektroauto a neměl k tomu koncept infrastruktury. To je totální pitomost, musí se začít seshora. Aby to bylo levné, muselo mít omezené množství baterek, malý dojezd a stejně to bylo dvakrát dražší než běžný Golf. Kdo by si to kupoval? Nemůžeš cílit EV do nejnižších tříd, tak to bude mít ještě větší omezení a navíc jsou zde zákazníci citliví na cenu.

Co udělal Musk? Naopak EV zacílil nejvýše, do tříd, kde vysoká cena není problém. Půl miliony za baterky není velký problém u auta, které stojí 3 miliony, ale je to dost velký problém u auta, které stojí 400 tisíc. Až se to rozjelo, cena začala klesat dolů a postupně i EV jde do levnějších a levnějších tříd (Model 3). Vždycky všechno začíná v high-endu a postupně se dostává níže. Divím se, že Tesla byla po sto letech elektromobility první, kdo na to přišel a udělala z toho ucelený balíček (Superchargery...). Nissan a BMW pak alespoň z EV udělali stylovky, kde ta vysoká cena opět nevadila, protože to nemíří úplně mezi běžný lid. Udělat ale elektrický Pulsar za cenu Leafu, neprodali by skoro nic.

Proč tedy nejsou moc elektrické dodávky? No ony jsou, třeba DHL jich provozuje několik tisíc, ale opět se dostáváme k tomu, že jsme v kategorii, která je hodně citlivá na cenu. Takže elektrické sporťáky a SUV proto dávají perfektní smysl. Jsou to kategorie, kde zákazníci za styl a technologie ochotni zaplatí vyšší cenu. U lidových aut a dodávek se šetří. Proto jich moc není.
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2018 09:10
Re: No konecne
Jj zatimco výkon spalovacího motoru najetejma kilometrama roste = jak víme všichni :-)