Nová Acura MDX se sportovním nádechem
Ambiciózní Acura pro příští rok výrazně inovovala svůj SUV model MDX. Změn se dočkala zejména technika vozu a jízdní vlastnosti. Na konci června jsme již přinesli spy photos.
Základem modelu MDX 2007 je zcela nový motor 3.7 l VTEC V6, který poskytuje maximální výkon 220 kW při 6 000 ot./min.a točivý moment 371 Nm při 5 000 ot./min. Dvoukomorové sací potrubí pomáhá motor svým výkonem řadit spíše mezi osmiválce, spotřebou je však MDX vpředu třídy SUV. O co nejnižší spotřebu se Acura snažila snížením hmotnosti za použití pevných ocelových a lehkých hliníkových prvků. Motor je doplněn o pětistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení.
Acura je také vybavena stalým pohonem všech kol SH-AWD pocházejícím z Hondy Legend. Systém aktivně rozděluje optimální množství kroutícího momentu nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi levé a pravé zadní kolo. K tomu Acura přidává ABS, EBD a brzdového asistenta. Cílem Acury bylo MDX naladit více sportovně. Došlo proto k prodloužení rozvoru kol, nové geometrii zavěšení a kalibraci, což konstruktéři ladili na norimberském okruhu Nordschleife. Acura tak může být vybavena sportovním paketem, který obsahuje systém aktivního tlumení pérování.
Změny nabízí i exteriér. Automobil si zachovává své základní rysy, ale inspiroval se dalšími modely Acury. Výrazně narostla maska chladiče, ta je o 30% větší, vůz je obut do 18 palcových kol z lehkých slitin a je delší, nižší a širší než jeho předchůdce.
Taktéž interiér je naladěn sportovně a dominuje mu orientace na řidiče. A protože jde o SUV, nemohou chybět luxusní prvky, jako kožená sedadla, třízónová klimatizace s regulací vlhkosti a vzduchovým filtrem, multiinformační displej s možností připojení telefonu přes technologii Bluetooth nebo hudební systém Acura Sound System podávající výkon 253 W. O bezpečnost se kromě předních, bočních a hlavových airbagů stará systém ACE, který při srážce rozděluje energii tak, aby zachoval co největší integritu kabiny.
Acura MDX vyvinutá v americkém výzkumném středisku Hondy bude vyráběna v kanadském státě Ontario.