Nová generace Lady Niva přijde za dva roky. Bude retro?

 

Niva měla premiéru před čtyřiceti lety a stále se vyrábí. Skutečný nástupce přijde na podzim 2018, veterán ale pojede dál.

Niva je nezmar, představila se v únoru 1976 a sériově se začala vyrábět v dubnu následujícího roku. Volžský automobilový závod se trefil do mezery na trhu, malý teréňák se samonosnou karoserií a předním nezávislým zavěšením nikdo do té doby nenabízel, takže zákonitě sklidil úspěch. Jistě, má své mouchy a za ty čtyři dekády se příliš nezměnila, základní tvary jí zůstaly a prostě zastarala. Jen původní karburátorový čtyřválec 1,57 l nahradila v devadesátých letech sedmnáctistovka se vstřikováním a třetí dveře se protáhly až z nárazníku. Dnešní Nivy mají i ABS a v Rusku a třeba také u našich východních sousedů se prodává snížená oplastovaná verze Urban.

Niva 2 alias VAZ 2123 se nakonec nástupcem typu 2121 nestala, čtyřmetrové SUV se sice vyrábí také v Togliatti, ale nese logo Chevroletu. Ovšem už letos se chystá změna. Současný model Lady s továrním kódem M2 projde dle výrobce dvojicí technických vylepšení, zatím bohužel blíže nespecifikovaných. První se objeví brzy, druhá fáze bude dokončena ve třetím čtvrtletí. Čtyřválec 1,7 l už normu Euro 6 splňuje, Nivu ovšem v současnosti v České republice nekoupíte, produkce se starými motory Euro 5 je vyprodaná a nové vozy zatím importér nemá.

Skutečně nová Lada 4x4 (tento název nese i současný model na ruském a třeba i slovenském trhu, jméno Niva už se leckde nepoužívá) s továrním indexem M5 se tedy pravděpodobně objeví na podzim roku 2018. Aby těch názvů nebylo málo, novináři ve velké zemi jí říkají logicky Niva 3. Jak bude vypadat? Vizualizací se už v minulosti pár objevilo, tu nejnovější nabízí designér Dmitrij Djačenko alias D. Hexxen. Ten se nechal inspirovat originálem, pouze jej zakulatil, základní stylistické rysy jako například větrací otvory v zadních sloupcích a oddělená hlavní světla jen přizpůsobil době. Auto pořád vypadá povědomě, což je dobře.

Dokonce šel tak daleko, že navrhl i rozměry. Třetí Niva tedy má být podle něj 4130 mm dlouhá, 1760 mm široká a 1654 mm vysoká. Bavíme se o třídveřovém provedení, stylista ovšem vytvořil i návrh pětidveřové verze, kterou má také současná klasika, konkrétně model 2131 s prodlouženým rozvorem. Z Togliatti zaznělo, že druhá (nebo třetí, chcete-li) generace je skutečně o dost větší než 3,72 m. Spekulace ohledně použitého motoru neustávají, objem znám není, výkon by měl dosahovat až 83 kW, počítá se i s novou převodovkou. Niva má mít pomocný rám (Hexxen navrhuje rozvor 2495 mm) a konečně hřebenové řízení, nezmar se totiž ještě spoléhá na šnekové!

Příchod novinky neznamená automaticky konec legendy. Její životní cyklus bude pokračovat dál, jen tedy dostane modernější techniku ve starém těle, oba stroje hodlá výrobce prodávat alespoň doma nějakou dobu paralelně. V souvislosti s propadem ruského trhu nových vozů si luxus ukončit produkci prostě AvtoVAZ nemůže dovolit. „Je to druh pojištění proti klesajícímu odbytu při změně generací,“ řekl analytik automobilového průmyslu Vladimir Bespalov ze společnosti VTB-Kapital. Sama automobilka se k výše zmíněným informacím nijak nevyjádřila, nevyvrátila je, ale ani nepotvrdila.

JAKE.AUTO.CZ: Lada Niva (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: ex-roadmedia.ru, hexxen.ru

Štítky SUV Lada

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



PSA Bronto Marsh je brutální Lada Niva, kterou opravdu jen tak něco nezastaví PSA Bronto Marsh je brutální Lada Niva, kterou opravdu jen tak něco nezastaví

Lada Niva, dnes nazývaná 4x4, se neztratí v náročnějším…

Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco? Dobový test Lady Niva 1600 z roku 1989. Změnilo se od té doby vůbec něco?

Terénní automobil Lada Niva (VAZ 2121) s pohonem všech…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…