29.8. 2013 Michal Fokt

Nová generace Toyoty Prius dorazí 2015, bude zase o 10 % úspornější

 

Není Prius jako Prius. Toyota s každou novou generací svého nejzelenějšího auta v nabídce posouvá hranice jeho úspornosti o značný kus dál. Výjimkou nebude ani čtvrtá generace, ale u ní se nezlepší pouze spotřeba.

Není pochyb o tom, že Toyota Prius byla od samého počátku s přehledem nejúspornějším autem své kategorie, ani v tomto případě ale japonští inženýři neusnuli na vavřínech a generaci od generace pracují na dalším a dalším snižování spotřeby a emisí. Dá se zhruba říci, že Prus je generaci od generace o 10 % úspornější.

Zatímco v Americe, odkud tato informace pochází, měl první Prius na galon benzinu dojezd 41 mil, u druhého to bylo 46 a u třetího 50. Nyní se Toyota chlubí, že má v plánu u čtvrté generace, která přijde na trh v roce 2015, dosáhnout hodnoty 55 mpg. Jak se k této metě probojuje?

Základem je pochopitelně hybridní ústrojí HSD. Toyota pracuje na zlepšení tepelné účinnosti spalovacího motoru, už tak slušných současných 38,5 % chce dostat na více než 40 %, což má být nejlepší hodnota na světě. Podporovat jej bude zase o něco silnější, přitom ale menší elektromotor a tím pádem zřejmě zase o něco větší akumulátory. Zatím není jasné, zda Prius zůstane u NiMH článků nebo jestli přejde na Li-Ion, popřípadě na nějaký úplně jiný typ. Toyota experimentuje s bateriemi s pevným elektrolytem i s lithium-vzduchovými články, nehledě na to, že zkouší zaměnit lithium za hořčík a další prvky. Čtvrtý Prius tak možná bude plný překvapení.

Ovšem stejně jako si Prius získal ekologicky smýšlející klientelu na celém světě, vytvořil si také nesmiřitelné nepřátele z řad těch, kteří hledají v ježdění i nějaké emoce. Skoro podezřívám (s ohledem na schopnosti jiných hybridů konkurence) Toyotu, že auto udělala schválně tak nezáživné, aby jízda s ním nebavila a mohl tak dosahovat při klidné jízdě výborných výsledků i v reálném provozu.

Nicméně i v tomto ohledu by nás měl čekat posun kupředu. Také nový Prius dostane novou globální platformu Toyota New Global Architecture (TNGA), která autu zajistí větší tuhost a současně snížení těžiště, což by mělo výrazně zlepšit chování na silnici. A konečně - Prius dost možná ani nepoznáte - mělo by dojít k odklonu od dosud charakteristických tvarů, což si vyžádají nejnovější aerodynamická řešení karoserie. Ta bude obklopovat interiér, jenž se oproti současnému o poznání zvětší a usnadní se ovládání jednotlivých systémů v něm.

Nová generace nebude ochuzena ani o verzi Prius Plug-in, pro který Toyota chystá bezdrátové indukční nabíjení. Japonci se také neopomněli pochlubit, že trhu nových hybridů v USA dominuje se 60% podílem a celkově má na amerických silnicích sedm z deseti aut v logu stylizované T. Však také podíl hybridů na prodejích Toyoty činí 16 %, zatímco druhý nejúspěšnější je Ford s méně než 3 % a Honda s méně než 2 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky Toyota Hybrid

 

Přidat názorDiskuse: Nová generace Toyoty Prius dorazí 2015,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí

V červnu letošního roku má být ukončena výroba plug-in…

Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol

Toyota se svého hybridního snu nevzdává. Ve čtvrté…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…