Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 2 poodhaluje svoji techniku a výbavu

David Bureš
Diskuze (112)
Malý pětidveřový hatchback nabídne balíček techniky Skyactiv. Výbava zahrne například i head-up displej.

Na evropskou premiéru nové generace Mazdy 2 jsme marně čekali na pařížské autoshow, automobil se evropským zákazníkům nakonec představí až na vybraných národních autosalonech během letošního podzimu a zimy. Předtím Mazda alespoň odhaluje nabízené motory pro tento malý model.

Zatímco na japonském trhu je nová dvojka (zde nabízená jako Demio) dostupná i s benzinovou třináctistovkou, v Evropě se nabídka omezí výhradně na patnáctistovky. K dispozici budou tři varianty benzinového 1.5 Skyactiv-G s 55 kW, 66 kW a 85 kW, který doplní turbodiesel 1.5 Skyactiv-D o výkonu 77 kW a točivém momentu 220 N.m.

Přenos síly na přední kola zajistí v závislosti na motoru pětistupňový, nebo šestistupňový manuál Skyactiv-MT. Pro 1.5 Skyactiv-G s 66 kW bude dostupný také šestistupňový automat Skyactiv-Drive. Ve všech případech se jedná o kompaktnější a odlehčené verze převodovek z větších modelů Mazda.

Díky rozsáhlému použití lehkých pevnostních a vysokopevnostních ocelí se podařilo srazit hmotnost auta na 970 kilogramů. Nová Mazda 2 je dlouhá 4.060 mm, široká 1.695 mm a vysoká 1.495 mm, rozvor náprav činí 2.570 mm.

Třetí generace Mazdy 2 nepřijede jen s tvary vycházejícími z konceptu Hanzumi a údajně perfektními jízdními vlastnostmi, ale také s bohatou výbavou. Ta zahrne i head-up displej, připojení k internetu nebo sledování mrtvých úhlů, které bude fungovat i při couvání.

Nová Mazda 2 se začne prodávat na začátku příštího roku. Vybraní novináři se s vozem poprvé projedou na začátku listopadu. Na prezentaci se chystá i zástupce Auto.cz, a tak už teď se můžete těšit na jízdní dojmy z toho malého hatchbacku japonské značky.

Mazda 2 – technické údaje
Motor1.5 Skyactiv-G1.5 Skyactiv-G1.5 Skyactiv-G i-Eloop1.5 Skyactiv-D
Převodovka5M5M (6A)6M6M
Největší výkon [kW/min-1]55/600066/600085/600077/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]135/3800148/4000148/4000220/1400-3200
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,5 (4,8)4,93,4

David Bureš
Diskuze (112)
14. 10. 2014 11:05
Re: nízky posed
Ono, kvôli takej blbosti ako nemožnosť nastaviť výšku oboch predných sedadiel tak prichádza mazda o strednú generáciu vodičov. ono, sedieť nízko je možno móda len pre mladých. A čo mazda nepotrebuje strednú generáciu klientov? Ostatní klienti preferujú prijemné nastupovanie aj vystupovanie z vozidla, človek by očakával že výrobcovia počúvajú "hlas ľudu".
Avatar - rokyta.p
12. 10. 2014 00:28
Re: TREFA
tak tak, taky se mi líbí :yes:
11. 10. 2014 22:32
Re: nízky posed
Díky a přidávám amen :-)
11. 10. 2014 20:47
Re: fascinace
Jo, taky mám klimu, ale bez elektriky na všech oknech bych auto nikdy nechtěl. Ono pootevřít si obě okna na pravé straně funguje pro větrání velmi dobře a klimu spouštím jen za velkých veder nebo pro potřeby odmlžení.
11. 10. 2014 20:39
Re: netesme sa priskoro
Ale vždyť v této třídě 55kW není vůbec žádný problém. Zvlášť při 135Nm. To jsou stejné údaje jako u Felicie 1,6 při plus minus stejné hmotnosti a ta neměla zrovna špatnou dynamiku..