Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data

Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data

 

Čtyři zážehové a tři vznětové motorizace budou v nejbližších letech tvořit rozhodovací matici českých domacností a firem. Pro první rychlou orientaci je zde přehled rozměrů, hmotností, jízdních výkonů a spotřeb paliva celé modelové řady.

Při příležitosti mezinárodní novinářské prezentace byla 22.1.2007 zveřejněna podrobná technická data celé modelové řady Fabia nové generace. Základní tříválcové motorizace jsou vybaveny inovovanými motory s výkonem vyšším asi o 10 %. Vrchol modelové řady v tuto chvíli tvoří motor 1,6 16V/77 kW.

Vnější rozměry řadí Škodu Fabia již léta k největším vozům v segmentu. To platilo od roku 1999 dosud a bude to platit ještě pár let. Rozměry první a druhé generace se významně neliší. Stejně je na tom technika podvozku a celkové koncepce útrob vozu, která sází na tříválcové a čtyřválcové motory uložené napříč. Přední náprava se vzpěrami McPherson a příčnými trojúhelníkovými rameny je u vozů s elektrohydraulickým posilovačem řízení vybavena stabilizátorem. Výrobní program obsahuje také verzi bez posilovače řízení, která nemá ani stabilizátor. Pro trhy EU se však s touto verzí nepočítá. Hnací agregát je uchycen v pomocném rámu, který zvyšuje tuhost a částečně izoluje kabinu od vibrací. Zadní náprava je tvořena vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou. Tedy v zásadě nic nového. Na druhou stranu asi nelze vzhledem k tlaku na cenu a náklady očekávat zásadní změny, prakticky stejnou konstrukci používají všichni konkurenti ve třídě malých vozů.

Zastavíme-li se u jednotlivých hodnot uvedených v tabulce, pak stojí za zmínku i v rámci třídy poměrně malá šířka, daná zachováním původní podvozkové platformy.Rozdílné rozchody kol u jednotlivých motorizací jsou dány použitým jiných standardních rozměrů kol.

Škoda Fabia s úrovní výbavy Classic, Ambiente a Sport může mít 13", 14" nebo 15" ocelová kola s velkoplošnými kryty. Vozy s benzinovými motory vyjíždějí na 13", resp. 14" ocelových kolech s kryty PLUTO, resp. DRACO a CASTOR. Pro vozy s motorem 1,9 TDI PD/77 kW jsou standardem 15" ocelová kola s kryty HERMES, stejně jako pro všechny verze s úrovní výbavy Sport. S výbavou Elegance jsou standardně dodávána kola z lehké slitiny 14" ATIK, a to u benzinových a tříválcových naftových motorů, v případě motoru 1,9 TDI PD/77 kW se jedná o kola ANTARES o rozměru 6,0J x 15". Vedle toho mohou zákazníci vybírat z nabídky řady kol z lehké slitiny, která se dodávají na přání.

Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti
Zážehové motory1,2 HTP/44 kW1,2 12V HTP/51 kW1,4 16V/63 kW1,6 16V/77 kW1,6 16V/77 kW (A)
Délka [mm]3992
Šířka [mm]1642
Výška [mm]1498
Rozvor [mm]2462
Rozchod vpředu [mm]14361432
Rozchod vzadu [mm]14261422
Světlá výška [mm]135
Zav. prostor min. [l]300
Zav. prostor max. [l]1163
Pohot. hmotnost [kg]1040 [1015]1050106010701115
Užit. hmotnost [kg]515 [490]515
Celk. hmotnost [kg]1555 [1505]1565157515851630
[hodnoty pro verzi bez posilovače řízení]

Stává se pravidlem, že vozy Škoda mají nadprůměrnou užitečnou hmotnost. V případě Fabie je to 515 kg u většiny motorizací. Pohotovostní hmotnost se pohybuje v rozmezí 1015 až 1170 kg, což je v případě některých motorizací méně a v případě jiných motorizací více než v srovnatelných vozů první generace. Rozměrově a objemově srovnatelné diesely jsou o 50 až 70 kg těžší než zážehové motorizace.

Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti
Vznětové motory1,4 TDI PD/51 kW1,4 TDI PD/59 kW1,9 TDI PD/77 kW
Délka [mm]3992
Šířka [mm]1642
Výška [mm]1498
Rozvor [mm]2462
Rozchod vpředu [mm]14361420
Rozchod vzadu [mm]14261410
Světlá výška [mm]135
Zavazadlový prostor min. [l]300
Zavazadlový prostor max. [l]1163
Pohotovostní hmotnost [kg]112511301170
Užitečná hmotnost [kg]515
Celková hmotnost [kg]164016451685

Jízdní výkony nejslabších zážehových tříválců jsou lepší než v případě první generace. Zlepšení je zřetelné v případě akcelerace z 0 na 100 km/h (základní motorizace dříve zrychlovala za 18,4 s, nyní za 16,5 s) i v případě nejvyšší rychlosti, přičemž nedošlo ke změně kombinované spotřeby (zážehové tříválce 5,9 l/100 km).Všechny zážehové motory mají shodné vrtání, změna objemu je dána změnou zdvihu a počtem válců.

Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony
Zážehové motory1,2 HTP/44 kW1,2 12V HTP/51 kW1,4 16V/63 kW1,6 16V/77 kW1,6 16V/77 kW (A)
Zdvihový objem [cm3]11981198139015981598
Vrtání x zdvih [mm]76,5 x 86,976,5 x 86,976,5 x 75,676,5 x 86,976,5 x 86,9
Válce/ventily3/23/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/560077/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800153/3800153/3800
Kompres.poměr10,3 : 110,5 : 110,5 : 110,5 : 110,5 : 1
Max. rychlost [km/h]155163174190185
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,514,912,310,111,5
Spotř.město [l/100 km]7,87,78,69,310,2
Spotř.mimo město [l/100 km]4,84,95,35,56,1
Komb. spotř[l/100 km]5,95,96,56,97,6

Nabídku vznětových motorů tvoří známé tříválce a čtyřválec TDI PD, dva nejsilnější motory jsou dodávány také ve verzi s filtrem pevných částic. Nejnižší spotřebu z celé modelové řady má silnější tříválec 1,4 TDI PD/59 kW a to 4,6 l/100 km. Vznětové motory mají shodné vrtání i zdvih, změna objemu je dána pouze změnou počtu válců.

Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony
Vznětové motory1,4 TDI PD/51 kW1,4 TDI PD/59 kW(DPF)1,9 TDI PD/77 kW (DPF)
Zdvihový objem [cm3]142214221896
Vrtání x zdvih [mm]79,5 x 95,579,5 x 95,579,5 x 95,5
Válce/ventily3/23/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/400059/400077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/1600-2800195/2200240/1800(240/1900)
Kompres.poměr19,5 : 119,5 : 119,0 : 1 (18,5 : 1)
Max. rychlost [km/h]163172190
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,813,210,8
Spotř.město [l/100 km]65,7 (6,0)6,4 (6,5)
Spotř.mimo město [l/100 km]4,24,0 (4,1)4,1 (4,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,6 (4,8)4,9 (5,1)

Související články:

Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 
Zdroj: Škoda Auto

Štítky Škoda Fabia Malé vozy Nové modely Technika

 

Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…