Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data

Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data

 

Čtyři zážehové a tři vznětové motorizace budou v nejbližších letech tvořit rozhodovací matici českých domacností a firem. Pro první rychlou orientaci je zde přehled rozměrů, hmotností, jízdních výkonů a spotřeb paliva celé modelové řady.

Při příležitosti mezinárodní novinářské prezentace byla 22.1.2007 zveřejněna podrobná technická data celé modelové řady Fabia nové generace. Základní tříválcové motorizace jsou vybaveny inovovanými motory s výkonem vyšším asi o 10 %. Vrchol modelové řady v tuto chvíli tvoří motor 1,6 16V/77 kW.

Vnější rozměry řadí Škodu Fabia již léta k největším vozům v segmentu. To platilo od roku 1999 dosud a bude to platit ještě pár let. Rozměry první a druhé generace se významně neliší. Stejně je na tom technika podvozku a celkové koncepce útrob vozu, která sází na tříválcové a čtyřválcové motory uložené napříč. Přední náprava se vzpěrami McPherson a příčnými trojúhelníkovými rameny je u vozů s elektrohydraulickým posilovačem řízení vybavena stabilizátorem. Výrobní program obsahuje také verzi bez posilovače řízení, která nemá ani stabilizátor. Pro trhy EU se však s touto verzí nepočítá. Hnací agregát je uchycen v pomocném rámu, který zvyšuje tuhost a částečně izoluje kabinu od vibrací. Zadní náprava je tvořena vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou. Tedy v zásadě nic nového. Na druhou stranu asi nelze vzhledem k tlaku na cenu a náklady očekávat zásadní změny, prakticky stejnou konstrukci používají všichni konkurenti ve třídě malých vozů.

Zastavíme-li se u jednotlivých hodnot uvedených v tabulce, pak stojí za zmínku i v rámci třídy poměrně malá šířka, daná zachováním původní podvozkové platformy.Rozdílné rozchody kol u jednotlivých motorizací jsou dány použitým jiných standardních rozměrů kol.

Škoda Fabia s úrovní výbavy Classic, Ambiente a Sport může mít 13", 14" nebo 15" ocelová kola s velkoplošnými kryty. Vozy s benzinovými motory vyjíždějí na 13", resp. 14" ocelových kolech s kryty PLUTO, resp. DRACO a CASTOR. Pro vozy s motorem 1,9 TDI PD/77 kW jsou standardem 15" ocelová kola s kryty HERMES, stejně jako pro všechny verze s úrovní výbavy Sport. S výbavou Elegance jsou standardně dodávána kola z lehké slitiny 14" ATIK, a to u benzinových a tříválcových naftových motorů, v případě motoru 1,9 TDI PD/77 kW se jedná o kola ANTARES o rozměru 6,0J x 15". Vedle toho mohou zákazníci vybírat z nabídky řady kol z lehké slitiny, která se dodávají na přání.

Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti
Zážehové motory1,2 HTP/44 kW1,2 12V HTP/51 kW1,4 16V/63 kW1,6 16V/77 kW1,6 16V/77 kW (A)
Délka [mm]3992
Šířka [mm]1642
Výška [mm]1498
Rozvor [mm]2462
Rozchod vpředu [mm]14361432
Rozchod vzadu [mm]14261422
Světlá výška [mm]135
Zav. prostor min. [l]300
Zav. prostor max. [l]1163
Pohot. hmotnost [kg]1040 [1015]1050106010701115
Užit. hmotnost [kg]515 [490]515
Celk. hmotnost [kg]1555 [1505]1565157515851630
[hodnoty pro verzi bez posilovače řízení]

Stává se pravidlem, že vozy Škoda mají nadprůměrnou užitečnou hmotnost. V případě Fabie je to 515 kg u většiny motorizací. Pohotovostní hmotnost se pohybuje v rozmezí 1015 až 1170 kg, což je v případě některých motorizací méně a v případě jiných motorizací více než v srovnatelných vozů první generace. Rozměrově a objemově srovnatelné diesely jsou o 50 až 70 kg těžší než zážehové motorizace.

Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti
Vznětové motory1,4 TDI PD/51 kW1,4 TDI PD/59 kW1,9 TDI PD/77 kW
Délka [mm]3992
Šířka [mm]1642
Výška [mm]1498
Rozvor [mm]2462
Rozchod vpředu [mm]14361420
Rozchod vzadu [mm]14261410
Světlá výška [mm]135
Zavazadlový prostor min. [l]300
Zavazadlový prostor max. [l]1163
Pohotovostní hmotnost [kg]112511301170
Užitečná hmotnost [kg]515
Celková hmotnost [kg]164016451685

Jízdní výkony nejslabších zážehových tříválců jsou lepší než v případě první generace. Zlepšení je zřetelné v případě akcelerace z 0 na 100 km/h (základní motorizace dříve zrychlovala za 18,4 s, nyní za 16,5 s) i v případě nejvyšší rychlosti, přičemž nedošlo ke změně kombinované spotřeby (zážehové tříválce 5,9 l/100 km).Všechny zážehové motory mají shodné vrtání, změna objemu je dána změnou zdvihu a počtem válců.

Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony
Zážehové motory1,2 HTP/44 kW1,2 12V HTP/51 kW1,4 16V/63 kW1,6 16V/77 kW1,6 16V/77 kW (A)
Zdvihový objem [cm3]11981198139015981598
Vrtání x zdvih [mm]76,5 x 86,976,5 x 86,976,5 x 75,676,5 x 86,976,5 x 86,9
Válce/ventily3/23/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/560077/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800153/3800153/3800
Kompres.poměr10,3 : 110,5 : 110,5 : 110,5 : 110,5 : 1
Max. rychlost [km/h]155163174190185
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,514,912,310,111,5
Spotř.město [l/100 km]7,87,78,69,310,2
Spotř.mimo město [l/100 km]4,84,95,35,56,1
Komb. spotř[l/100 km]5,95,96,56,97,6

Nabídku vznětových motorů tvoří známé tříválce a čtyřválec TDI PD, dva nejsilnější motory jsou dodávány také ve verzi s filtrem pevných částic. Nejnižší spotřebu z celé modelové řady má silnější tříválec 1,4 TDI PD/59 kW a to 4,6 l/100 km. Vznětové motory mají shodné vrtání i zdvih, změna objemu je dána pouze změnou počtu válců.

Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony
Vznětové motory1,4 TDI PD/51 kW1,4 TDI PD/59 kW(DPF)1,9 TDI PD/77 kW (DPF)
Zdvihový objem [cm3]142214221896
Vrtání x zdvih [mm]79,5 x 95,579,5 x 95,579,5 x 95,5
Válce/ventily3/23/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/400059/400077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/1600-2800195/2200240/1800(240/1900)
Kompres.poměr19,5 : 119,5 : 119,0 : 1 (18,5 : 1)
Max. rychlost [km/h]163172190
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,813,210,8
Spotř.město [l/100 km]65,7 (6,0)6,4 (6,5)
Spotř.mimo město [l/100 km]4,24,0 (4,1)4,1 (4,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,6 (4,8)4,9 (5,1)

Související články:

Spolupracujeme s TipCars.com
Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu Francouzský Total plánuje dva obří petrochemické projekty v Texasu

Francouzská energetická společnost Total plánuje v Texasu…

VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru VIDEO: NASA sestříhala snímek, kdy astronauti opravovali stanici ISS ve volném vesmíru

V pátek 24. března se Shane Kimbrough (NASA) a Thomas…

Čeští bojovníci uspěli na Startovači Čeští bojovníci uspěli na Startovači

Na portálu hromadného financování Startovač.cz momentálně…

Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky? Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky?

Příští čtvrtstoletí bude diktováno reálpolitikou. Musí to…

 
Zdroj: Škoda Auto
 

Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Burnout zadních pneumatik: Opravdu hoří jen gumy? Nenechte se zmást...

Burnout zadních pneumatik: Opravdu hoří jen gumy? Nenechte se zmást...

Dnes 18:50

S moderním systémem, jaký má třeba současný Ford Mustang, je „pálení gum“ hnané nápravy relativně snadné, jak toho ale docílit u starších automobilů?




Blesk.cz

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním představením

Samsung Galaxy S8 odhalen dva dny před oficiálním…

Jeden z nejočekávanějších mobilů současnosti Samsung Galaxy S8, který má být oficiálně představen až ve středu,…

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

 

iSport.cz

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila Cibulkovou, uspěl i Berdych

Plíšková přejela Strýcovou, Šafářová zaskočila…

České derby v osmifinále prestižního turnaje v Miami s přehledem ovládla nasazená dvojka Karolína Plíšková,…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…