Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data

Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data

 

Čtyři zážehové a tři vznětové motorizace budou v nejbližších letech tvořit rozhodovací matici českých domacností a firem. Pro první rychlou orientaci je zde přehled rozměrů, hmotností, jízdních výkonů a spotřeb paliva celé modelové řady.

Při příležitosti mezinárodní novinářské prezentace byla 22.1.2007 zveřejněna podrobná technická data celé modelové řady Fabia nové generace. Základní tříválcové motorizace jsou vybaveny inovovanými motory s výkonem vyšším asi o 10 %. Vrchol modelové řady v tuto chvíli tvoří motor 1,6 16V/77 kW.

Vnější rozměry řadí Škodu Fabia již léta k největším vozům v segmentu. To platilo od roku 1999 dosud a bude to platit ještě pár let. Rozměry první a druhé generace se významně neliší. Stejně je na tom technika podvozku a celkové koncepce útrob vozu, která sází na tříválcové a čtyřválcové motory uložené napříč. Přední náprava se vzpěrami McPherson a příčnými trojúhelníkovými rameny je u vozů s elektrohydraulickým posilovačem řízení vybavena stabilizátorem. Výrobní program obsahuje také verzi bez posilovače řízení, která nemá ani stabilizátor. Pro trhy EU se však s touto verzí nepočítá. Hnací agregát je uchycen v pomocném rámu, který zvyšuje tuhost a částečně izoluje kabinu od vibrací. Zadní náprava je tvořena vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou. Tedy v zásadě nic nového. Na druhou stranu asi nelze vzhledem k tlaku na cenu a náklady očekávat zásadní změny, prakticky stejnou konstrukci používají všichni konkurenti ve třídě malých vozů.

Zastavíme-li se u jednotlivých hodnot uvedených v tabulce, pak stojí za zmínku i v rámci třídy poměrně malá šířka, daná zachováním původní podvozkové platformy.Rozdílné rozchody kol u jednotlivých motorizací jsou dány použitým jiných standardních rozměrů kol.

Škoda Fabia s úrovní výbavy Classic, Ambiente a Sport může mít 13", 14" nebo 15" ocelová kola s velkoplošnými kryty. Vozy s benzinovými motory vyjíždějí na 13", resp. 14" ocelových kolech s kryty PLUTO, resp. DRACO a CASTOR. Pro vozy s motorem 1,9 TDI PD/77 kW jsou standardem 15" ocelová kola s kryty HERMES, stejně jako pro všechny verze s úrovní výbavy Sport. S výbavou Elegance jsou standardně dodávána kola z lehké slitiny 14" ATIK, a to u benzinových a tříválcových naftových motorů, v případě motoru 1,9 TDI PD/77 kW se jedná o kola ANTARES o rozměru 6,0J x 15". Vedle toho mohou zákazníci vybírat z nabídky řady kol z lehké slitiny, která se dodávají na přání.

Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti
Zážehové motory1,2 HTP/44 kW1,2 12V HTP/51 kW1,4 16V/63 kW1,6 16V/77 kW1,6 16V/77 kW (A)
Délka [mm]3992
Šířka [mm]1642
Výška [mm]1498
Rozvor [mm]2462
Rozchod vpředu [mm]14361432
Rozchod vzadu [mm]14261422
Světlá výška [mm]135
Zav. prostor min. [l]300
Zav. prostor max. [l]1163
Pohot. hmotnost [kg]1040 [1015]1050106010701115
Užit. hmotnost [kg]515 [490]515
Celk. hmotnost [kg]1555 [1505]1565157515851630
[hodnoty pro verzi bez posilovače řízení]

Stává se pravidlem, že vozy Škoda mají nadprůměrnou užitečnou hmotnost. V případě Fabie je to 515 kg u většiny motorizací. Pohotovostní hmotnost se pohybuje v rozmezí 1015 až 1170 kg, což je v případě některých motorizací méně a v případě jiných motorizací více než v srovnatelných vozů první generace. Rozměrově a objemově srovnatelné diesely jsou o 50 až 70 kg těžší než zážehové motorizace.

Škoda Fabia II - Rozměry a hmotnosti
Vznětové motory1,4 TDI PD/51 kW1,4 TDI PD/59 kW1,9 TDI PD/77 kW
Délka [mm]3992
Šířka [mm]1642
Výška [mm]1498
Rozvor [mm]2462
Rozchod vpředu [mm]14361420
Rozchod vzadu [mm]14261410
Světlá výška [mm]135
Zavazadlový prostor min. [l]300
Zavazadlový prostor max. [l]1163
Pohotovostní hmotnost [kg]112511301170
Užitečná hmotnost [kg]515
Celková hmotnost [kg]164016451685

Jízdní výkony nejslabších zážehových tříválců jsou lepší než v případě první generace. Zlepšení je zřetelné v případě akcelerace z 0 na 100 km/h (základní motorizace dříve zrychlovala za 18,4 s, nyní za 16,5 s) i v případě nejvyšší rychlosti, přičemž nedošlo ke změně kombinované spotřeby (zážehové tříválce 5,9 l/100 km).Všechny zážehové motory mají shodné vrtání, změna objemu je dána změnou zdvihu a počtem válců.

Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony
Zážehové motory1,2 HTP/44 kW1,2 12V HTP/51 kW1,4 16V/63 kW1,6 16V/77 kW1,6 16V/77 kW (A)
Zdvihový objem [cm3]11981198139015981598
Vrtání x zdvih [mm]76,5 x 86,976,5 x 86,976,5 x 75,676,5 x 86,976,5 x 86,9
Válce/ventily3/23/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/560077/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800153/3800153/3800
Kompres.poměr10,3 : 110,5 : 110,5 : 110,5 : 110,5 : 1
Max. rychlost [km/h]155163174190185
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,514,912,310,111,5
Spotř.město [l/100 km]7,87,78,69,310,2
Spotř.mimo město [l/100 km]4,84,95,35,56,1
Komb. spotř[l/100 km]5,95,96,56,97,6

Nabídku vznětových motorů tvoří známé tříválce a čtyřválec TDI PD, dva nejsilnější motory jsou dodávány také ve verzi s filtrem pevných částic. Nejnižší spotřebu z celé modelové řady má silnější tříválec 1,4 TDI PD/59 kW a to 4,6 l/100 km. Vznětové motory mají shodné vrtání i zdvih, změna objemu je dána pouze změnou počtu válců.

Škoda Fabia II - Motory a jízdní výkony
Vznětové motory1,4 TDI PD/51 kW1,4 TDI PD/59 kW(DPF)1,9 TDI PD/77 kW (DPF)
Zdvihový objem [cm3]142214221896
Vrtání x zdvih [mm]79,5 x 95,579,5 x 95,579,5 x 95,5
Válce/ventily3/23/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/400059/400077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/1600-2800195/2200240/1800(240/1900)
Kompres.poměr19,5 : 119,5 : 119,0 : 1 (18,5 : 1)
Max. rychlost [km/h]163172190
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,813,210,8
Spotř.město [l/100 km]65,7 (6,0)6,4 (6,5)
Spotř.mimo město [l/100 km]4,24,0 (4,1)4,1 (4,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,6 (4,8)4,9 (5,1)

Související články:

Spolupracujeme s TipCars.com
Online: Volby začaly, o osudu Česka rozhodne pět milionů voličů Online: Volby začaly, o osudu Česka rozhodne pět milionů voličů

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

Turecko postaví svou první jadernou elektrárnu, podílet se na ní budou i Rusové Turecko postaví svou první jadernou elektrárnu, podílet se na ní budou i Rusové

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční…

Bilance: V Česku byla za Sobotky hospodářská love story. Vláda ale nedala nic stranou Bilance: V Česku byla za Sobotky hospodářská love story. Vláda ale nedala nic stranou

Hospodářský boom Berlína a hlad Německa po českém zboží,…

 
Zdroj: Škoda Auto

Štítky Škoda Fabia Malé vozy Nové modely Technika

 

Přidat názorDiskuse: Nová Škoda Fabia: Kompletní technická data







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Dnes 13:50

Nový pick-up s trojcípou hvězdou na přídi je zatím dostupný výhradně se čtyřválcovými motory. Na šestiválec si počkáme do léta.




Blesk.cz

Topmodelka Petra Němcová na tajňačku v Praze! Přijela oslavit narozky kamaráda!

Topmodelka Petra Němcová na tajňačku v Praze!…

Světová topmodelka českého původu Petra Němcová (38) je na skok v Praze! Tajně přiletěla už ve čtvrtek večer,…

Pirate Bay opět nasadila těžbu kryptoměny na procesorech návštěvníků. Tentokrát nejde zakázat

Pirate Bay opět nasadila těžbu kryptoměny na…

Před měsícem provedli provozovatelé známého torrentového vyhledávače Pirate Bay testování, při kterém si…

 

iSport.cz

Mrzí mě to, napsal Veselý zraněnému Dejovi. Ten bude dva až tři měsíce mimo

Mrzí mě to, napsal Veselý zraněnému Dejovi. Ten bude…

Natržené postranní vazy, natržené křížové vazy, natržený meniskus a úlomek v bércové kosti. Taková je přesná…

Od vlastní brány až do sítě! Pastrňák sólem kandiduje na gól sezony

Od vlastní brány až do sítě! Pastrňák sólem…

Nový ročník NHL sice sotva odstartoval, ale tenhle gól se s jistotou zařadí mezi jeho nejhezčí! Má ho na svědomí…

 

Reflex.cz

Řada lidí dělá na kandidátkách „křoví“. Stačí ale pár tisíc preferenčních kroužků a budou zvoleni

Řada lidí dělá na kandidátkách „křoví“. Stačí ale…

V letošních volbách do Poslanecké sněmovny se o hlas voličů po celém zemi bude ucházet zhruba sedm a půl tisíce…

Kvůli znečištění umírá ve světě víc lidí než ve válkách a katastrofách

Kvůli znečištění umírá ve světě víc lidí než ve…

Znečištění životního prostředí - od špinavého vzduchu po kontaminovanou vodu - každoročně zabije víc lidí než…