Nová Škoda Octavia Combi za 499.900 Kč

Nová Škoda Octavia Combi za 499.900 Kč

 
 

Kompletní informace o nové Octavii Combi a Octavii Combi 4x4 (technické údaje, fotogalerie, plakáty ...)


Učinkování Škody Auto na mezinárodním autosalonu v Paříži českou veřejnost opět velmi zajímá. Poté, co mladoboleslavská automobilka představila v Ženevě druhou generaci Octavie v provedení liftback, přichází na řadu kombi a verze 4x4. Nabízí se zásadní otázka. Co je nového? Čím se Octavia Combi liší od liftbacku, který již v hojném počtu křižuje české silnice? Odpověď zní: vše proběhlo podle předpokladů. Nic závratného se nestalo.

Design nové Octavie Combi navazuje na vzhled liftbacku, proti současnému modelu zaujme zejména větší sklon D sloupku, jenž má navozovat pocity dynamiky. Tvar zadních svítilen odpovídá těm, které známe rovněž z liftbacku, pouze rozdělení bílé části na směrové světlo a světlo zpátečky je u kombi narozdíl od liftbacku vertikální. Motiv prosvícené plochy ve tvaru písmene „C”, kterou vytvářejí koncová světla, se tedy u „kombíku“ tvoří směrová světla.

Interiér Octavie Combi zůstává beze změn. Také verze kombi se nabízí ve třech úrovních výbavy – Classic, Ambiente a Elegance. Standardní výbava všech vozů Škoda Octavia Combi obsahuje čtyři airbagy (čelní a boční), ABS či centrální zamykání. Verze Elegance obsahuje například klimatizaci Climatic, schránku Jumbo Box mezi předními sedadly s nastavitelnými výdechy pro přívod vzduchu k zadním sedadlům nebo osvětlení integrované ve vnějších zpětných zrcátkách.

Zadní sedadla jsou u varianty Combi dělená již v základní verzi Classic, novinkou v kolence příplatkové výbavy je nabídka podélného střešního nosiče. Jelikož stojíme tváří v tvář novému kombi, musíme zmínit zavazadlový prostor. Ten navazuje na svého staršího sourozence a chlubí se základním objemem 580 litrů a 1620 l při sklopených sedadlech. Pro jednoduchou manipulaci jsou sedadla rozdělena v poměru 1:3 a 2:3, přičemž sklápět je možné opěradla i sedáky.

Řidič nemusí mít obavy, že by objemný zavazadlový prostor vozu Škoda Octavia Combi nemohl využít, protože užitečná hmotnost činí až 660 kg (v závislosti na motorizaci a výbavě). K lepšímu využití zavazadlového prostoru slouží i vyklápěcí háčky či uzavíratelné schránky, při upevňování nákladu pomůže celkem dvanáct úchytů u podlahy a horní části zavazadlového prostoru.

Také nabídka motorů a převodovek zůstává u Octavie Combi totožná s modelem Octavia. Krátce po uvedení vozu na trh bude k dispozici nejvýkonnější zážehový motor 2.0 FSI s výkonem 110 kW s přímým vstřikováním paliva. Celkově zahrne nabídka motorů tyto jednotky:

  • 1,4 MPI/55 kW (75 k)
  • 1,6 MPI/75 kW (102 k)
  • 1,6 FSI/85 kW (115 k)
  • 2,0 FSI/110 kW (150 k)
  • 1,9 TDI-PD/77 kW (105 k)
  • 2,0 TDI-PD/103 kW (140 k)
Všechny motory plní emisní normu EU 4. Ke všem agregátům (kromě 1,4 MPI/55 kW) je kromě standardní manuální pěti nebo šestistupňové převodovky možné pořídit automatickou převodovku Tiptronic. V případě zážehových motorů se jedná o klasickou automatickou šestistupňovou převodovku s hydrodynamickým měničem momentu. Pro vozy se vznětovým motorem je připravena převodovka DSG. Přesné ceny nové Octavie Combi výrobce zatím nestanovil, podle našich informací ovšem zákazníci zaplatí za verzi s benzínovým motorem 1.6 l 499 900 Kč. První kusy přijdou na trh v prosinci.

Škoda Octavia Combi 4x4

Vedle nové Octavie Combi stanula v Paříži také varianta s pohonem všech kol – Škoda Octavia Combi 4x4. Vizuálně se čtyřkolka v podstatě neliší od verze s poháněnou přední nápravou, pouze v interiéru se usadila chromovaná plaketa se symbolem 4x4 na hlavici řadicí páky a sedadla zdobí (výhradně v této verzi) látkové potahy Adventure Onyx a Adventure Achat. Zejména milovníky velkých zavazadlových prostorů potěší zpráva o zachování objemu 580/1620 litrů.

Pro Škodu Octavia Combi 4x4 budou k dispozici dva motory, přičemž zajímavostí je okamžitá přítomnost zážehového motoru 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva (naftu zastoupí 1.9 TDI 77 kW). V obou případech jsou motory spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Konstrukce podvozku se neliší od ostatních octávií, do hry opět vstupuje náprava typu McPherson a zadní víceprvková náprava. Seznam změn zakončuje mírně zvětšená palivová nádrž na 60 l.

Nová Octavia 4x4 obsahuje v základní výbavě např. čtyři airbagy (dva čelní a dva boční pro cestující na předních sedadlech), ESP, 15palcová litá kola, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně nastavitelný volant,palubní počítač, zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 1/3 ku 2/3, podélný střešní nosič a další. V příplatkových položkách figurují např. 16palcová kola z lehké slitiny Apollon (výbava určená výhradně pro verzi 4x4), dvouzónová klimatizace Climatronic atd.

Stará Octavia s nástupem nového modelu mění jméno na Octavia Tour. Škoda Octavia Tour se bude nabízet v jedné výbavové verzi, kterou je možné doplnit o příplatkové prvky, a také jako varianta RS.

Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu v podobě speciální přílohy s cca. 1000 fotografiemi, popisem všech novinek a s videi zveřejníme v polovině příštího týdne.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety

Škoda Octavia Combi 4x4 Škoda Octavia Combi 4x4
Škoda Octavia Combi 4x4 Škoda Octavia Combi 4x4
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 






 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…