Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia Combi za 499.900 Kč

Libor Zezulka
Diskuze (116)
Kompletní informace o nové Octavii Combi a Octavii Combi 4x4 (technické údaje, fotogalerie, plakáty ...)


Učinkování Škody Auto na mezinárodním autosalonu v Paříži českou veřejnost opět velmi zajímá. Poté, co mladoboleslavská automobilka představila v Ženevě druhou generaci Octavie v provedení liftback, přichází na řadu kombi a verze 4x4. Nabízí se zásadní otázka. Co je nového? Čím se Octavia Combi liší od liftbacku, který již v hojném počtu křižuje české silnice? Odpověď zní: vše proběhlo podle předpokladů. Nic závratného se nestalo.

Design nové Octavie Combi navazuje na vzhled liftbacku, proti současnému modelu zaujme zejména větší sklon D sloupku, jenž má navozovat pocity dynamiky. Tvar zadních svítilen odpovídá těm, které známe rovněž z liftbacku, pouze rozdělení bílé části na směrové světlo a světlo zpátečky je u kombi narozdíl od liftbacku vertikální. Motiv prosvícené plochy ve tvaru písmene „C”, kterou vytvářejí koncová světla, se tedy u „kombíku“ tvoří směrová světla.

Interiér Octavie Combi zůstává beze změn. Také verze kombi se nabízí ve třech úrovních výbavy – Classic, Ambiente a Elegance. Standardní výbava všech vozů Škoda Octavia Combi obsahuje čtyři airbagy (čelní a boční), ABS či centrální zamykání. Verze Elegance obsahuje například klimatizaci Climatic, schránku Jumbo Box mezi předními sedadly s nastavitelnými výdechy pro přívod vzduchu k zadním sedadlům nebo osvětlení integrované ve vnějších zpětných zrcátkách.

Zadní sedadla jsou u varianty Combi dělená již v základní verzi Classic, novinkou v kolence příplatkové výbavy je nabídka podélného střešního nosiče. Jelikož stojíme tváří v tvář novému kombi, musíme zmínit zavazadlový prostor. Ten navazuje na svého staršího sourozence a chlubí se základním objemem 580 litrů a 1620 l při sklopených sedadlech. Pro jednoduchou manipulaci jsou sedadla rozdělena v poměru 1:3 a 2:3, přičemž sklápět je možné opěradla i sedáky.

Řidič nemusí mít obavy, že by objemný zavazadlový prostor vozu Škoda Octavia Combi nemohl využít, protože užitečná hmotnost činí až 660 kg (v závislosti na motorizaci a výbavě). K lepšímu využití zavazadlového prostoru slouží i vyklápěcí háčky či uzavíratelné schránky, při upevňování nákladu pomůže celkem dvanáct úchytů u podlahy a horní části zavazadlového prostoru.

Také nabídka motorů a převodovek zůstává u Octavie Combi totožná s modelem Octavia. Krátce po uvedení vozu na trh bude k dispozici nejvýkonnější zážehový motor 2.0 FSI s výkonem 110 kW s přímým vstřikováním paliva. Celkově zahrne nabídka motorů tyto jednotky:

  • 1,4 MPI/55 kW (75 k)
  • 1,6 MPI/75 kW (102 k)
  • 1,6 FSI/85 kW (115 k)
  • 2,0 FSI/110 kW (150 k)

  • 1,9 TDI-PD/77 kW (105 k)
  • 2,0 TDI-PD/103 kW (140 k)

Všechny motory plní emisní normu EU 4. Ke všem agregátům (kromě 1,4 MPI/55 kW) je kromě standardní manuální pěti nebo šestistupňové převodovky možné pořídit automatickou převodovku

Tiptronic. V případě zážehových motorů se jedná o klasickou automatickou šestistupňovou převodovku s hydrodynamickým měničem momentu. Pro vozy se vznětovým motorem je připravena převodovka DSG. Přesné ceny nové Octavie Combi výrobce zatím nestanovil, podle našich informací ovšem zákazníci zaplatí za verzi s benzínovým motorem 1.6 l 499 900 Kč. První kusy přijdou na trh v prosinci.

Škoda Octavia Combi 4x4

Vedle nové Octavie Combi stanula v Paříži také varianta s pohonem všech kol – Škoda Octavia Combi 4x4. Vizuálně se čtyřkolka v podstatě neliší od verze s poháněnou přední nápravou, pouze v interiéru se usadila chromovaná plaketa se symbolem 4x4 na hlavici řadicí páky a sedadla zdobí (výhradně v této verzi) látkové potahy Adventure Onyx a Adventure Achat. Zejména milovníky velkých zavazadlových prostorů potěší zpráva o zachování objemu 580/1620 litrů.

Pro Škodu Octavia Combi 4x4 budou k dispozici dva motory, přičemž zajímavostí je okamžitá přítomnost zážehového motoru 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva (naftu zastoupí 1.9 TDI 77 kW). V obou případech jsou motory spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Konstrukce podvozku se neliší od ostatních octávií, do hry opět vstupuje náprava typu McPherson a zadní víceprvková náprava. Seznam změn zakončuje mírně zvětšená palivová nádrž na 60 l.

Nová Octavia 4x4 obsahuje v základní výbavě např. čtyři airbagy (dva čelní a dva boční pro cestující na předních sedadlech), ESP, 15palcová litá kola, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně nastavitelný volant,palubní počítač, zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 1/3 ku 2/3, podélný střešní nosič a další. V příplatkových položkách figurují např. 16palcová kola z lehké slitiny Apollon (výbava určená výhradně pro verzi 4x4), dvouzónová klimatizace Climatronic atd.

Stará Octavia s nástupem nového modelu mění jméno na Octavia Tour. Škoda Octavia Tour se bude nabízet v jedné výbavové verzi, kterou je možné doplnit o příplatkové prvky, a také jako varianta RS.

Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu v podobě speciální přílohy s cca. 1000 fotografiemi, popisem všech novinek a s videi zveřejníme v polovině příštího týdne.

Libor Zezulka
Diskuze (116)