Nová Škoda Octavia Combi za 499.900 Kč

Nová Škoda Octavia Combi za 499.900 Kč

 
 

Kompletní informace o nové Octavii Combi a Octavii Combi 4x4 (technické údaje, fotogalerie, plakáty ...)


Učinkování Škody Auto na mezinárodním autosalonu v Paříži českou veřejnost opět velmi zajímá. Poté, co mladoboleslavská automobilka představila v Ženevě druhou generaci Octavie v provedení liftback, přichází na řadu kombi a verze 4x4. Nabízí se zásadní otázka. Co je nového? Čím se Octavia Combi liší od liftbacku, který již v hojném počtu křižuje české silnice? Odpověď zní: vše proběhlo podle předpokladů. Nic závratného se nestalo.

Design nové Octavie Combi navazuje na vzhled liftbacku, proti současnému modelu zaujme zejména větší sklon D sloupku, jenž má navozovat pocity dynamiky. Tvar zadních svítilen odpovídá těm, které známe rovněž z liftbacku, pouze rozdělení bílé části na směrové světlo a světlo zpátečky je u kombi narozdíl od liftbacku vertikální. Motiv prosvícené plochy ve tvaru písmene „C”, kterou vytvářejí koncová světla, se tedy u „kombíku“ tvoří směrová světla.

Interiér Octavie Combi zůstává beze změn. Také verze kombi se nabízí ve třech úrovních výbavy – Classic, Ambiente a Elegance. Standardní výbava všech vozů Škoda Octavia Combi obsahuje čtyři airbagy (čelní a boční), ABS či centrální zamykání. Verze Elegance obsahuje například klimatizaci Climatic, schránku Jumbo Box mezi předními sedadly s nastavitelnými výdechy pro přívod vzduchu k zadním sedadlům nebo osvětlení integrované ve vnějších zpětných zrcátkách.

Zadní sedadla jsou u varianty Combi dělená již v základní verzi Classic, novinkou v kolence příplatkové výbavy je nabídka podélného střešního nosiče. Jelikož stojíme tváří v tvář novému kombi, musíme zmínit zavazadlový prostor. Ten navazuje na svého staršího sourozence a chlubí se základním objemem 580 litrů a 1620 l při sklopených sedadlech. Pro jednoduchou manipulaci jsou sedadla rozdělena v poměru 1:3 a 2:3, přičemž sklápět je možné opěradla i sedáky.

Řidič nemusí mít obavy, že by objemný zavazadlový prostor vozu Škoda Octavia Combi nemohl využít, protože užitečná hmotnost činí až 660 kg (v závislosti na motorizaci a výbavě). K lepšímu využití zavazadlového prostoru slouží i vyklápěcí háčky či uzavíratelné schránky, při upevňování nákladu pomůže celkem dvanáct úchytů u podlahy a horní části zavazadlového prostoru.

Také nabídka motorů a převodovek zůstává u Octavie Combi totožná s modelem Octavia. Krátce po uvedení vozu na trh bude k dispozici nejvýkonnější zážehový motor 2.0 FSI s výkonem 110 kW s přímým vstřikováním paliva. Celkově zahrne nabídka motorů tyto jednotky:

  • 1,4 MPI/55 kW (75 k)
  • 1,6 MPI/75 kW (102 k)
  • 1,6 FSI/85 kW (115 k)
  • 2,0 FSI/110 kW (150 k)
  • 1,9 TDI-PD/77 kW (105 k)
  • 2,0 TDI-PD/103 kW (140 k)
Všechny motory plní emisní normu EU 4. Ke všem agregátům (kromě 1,4 MPI/55 kW) je kromě standardní manuální pěti nebo šestistupňové převodovky možné pořídit automatickou převodovku Tiptronic. V případě zážehových motorů se jedná o klasickou automatickou šestistupňovou převodovku s hydrodynamickým měničem momentu. Pro vozy se vznětovým motorem je připravena převodovka DSG. Přesné ceny nové Octavie Combi výrobce zatím nestanovil, podle našich informací ovšem zákazníci zaplatí za verzi s benzínovým motorem 1.6 l 499 900 Kč. První kusy přijdou na trh v prosinci.

Škoda Octavia Combi 4x4

Vedle nové Octavie Combi stanula v Paříži také varianta s pohonem všech kol – Škoda Octavia Combi 4x4. Vizuálně se čtyřkolka v podstatě neliší od verze s poháněnou přední nápravou, pouze v interiéru se usadila chromovaná plaketa se symbolem 4x4 na hlavici řadicí páky a sedadla zdobí (výhradně v této verzi) látkové potahy Adventure Onyx a Adventure Achat. Zejména milovníky velkých zavazadlových prostorů potěší zpráva o zachování objemu 580/1620 litrů.

Pro Škodu Octavia Combi 4x4 budou k dispozici dva motory, přičemž zajímavostí je okamžitá přítomnost zážehového motoru 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva (naftu zastoupí 1.9 TDI 77 kW). V obou případech jsou motory spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Konstrukce podvozku se neliší od ostatních octávií, do hry opět vstupuje náprava typu McPherson a zadní víceprvková náprava. Seznam změn zakončuje mírně zvětšená palivová nádrž na 60 l.

Nová Octavia 4x4 obsahuje v základní výbavě např. čtyři airbagy (dva čelní a dva boční pro cestující na předních sedadlech), ESP, 15palcová litá kola, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně nastavitelný volant,palubní počítač, zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 1/3 ku 2/3, podélný střešní nosič a další. V příplatkových položkách figurují např. 16palcová kola z lehké slitiny Apollon (výbava určená výhradně pro verzi 4x4), dvouzónová klimatizace Climatronic atd.

Stará Octavia s nástupem nového modelu mění jméno na Octavia Tour. Škoda Octavia Tour se bude nabízet v jedné výbavové verzi, kterou je možné doplnit o příplatkové prvky, a také jako varianta RS.

Kompletní reportáž z Pařížského autosalonu v podobě speciální přílohy s cca. 1000 fotografiemi, popisem všech novinek a s videi zveřejníme v polovině příštího týdne.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie

Propast mezi bohatými a chudými se stále prohlubuje.…

Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva

Vypadají jako skupina novinářů, která napjatě čeká před…

Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů

Ekonomika eurozóny je stále závislá na levných úvěrech a…

 
 

Tapety

Škoda Octavia Combi 4x4 Škoda Octavia Combi 4x4
Škoda Octavia Combi 4x4 Škoda Octavia Combi 4x4
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 






 
Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Dnes 15:40

Dočkali jsme se! Tesla po několika odkladech konečně dostála slova a představila světu svůj první tahač. A rozhodně má čím zaujmout.




Blesk.cz

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával matce Emmy Smetany a utekl

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával…

Vulgárním útokem přerušil předseda správní rady Babišova Institutu pro politiku a společnost Jan Macháček…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří bitky 10 zápasů stop

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří…

Hokejový útočník Luke Witkowski z Detroitu dostal v NHL automatický zákaz startu na deset zápasů. Byl potrestán…

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat jinak, přiznává Hubínek

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat…

Jeho letní přestupová sága rozproudila dost zlé krve. „Celé je to jedna velká chyba,“ ohlíží se pár měsíců zpět…

 

Reflex.cz

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce se omluvil cestujícím

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce…

Japonská soukromá dopravní společnost se omluvila svým cestujícím. Vlak společnosti Tsukuba Express totiž vyjel…