Nová vlajková loď Citroënu: Náhrada za C5 či C6 bude!
Vzpomínáte si na stánek Citroënu na posledním pařížském autosalonu? Hvězdou první velikosti na něm byla studie luxusního vozu budoucnosti Cxperience koncept. Dle vyjádření britského Autocaru s odvoláním na slova Lindy Jacksonové, výkonné ředitelky francouzské automobilky, bychom se sériové podoby takového vozu mohli dočkat v letech 2019 až 2020.
„Čím být nové auto určitě nemá, je nová C5,“ říká Linda Jacksonová na úvod k připravovanému vozu. „Předně půjde o nový velký sedan, neboť si myslíme, že takové auto by měla mít ve svém portfoliu každá velká automobilka. Zvyšuje to prestiž výrobce, byť určitě nebude nejprodávanějším modelem,“ dodává Jacksonová.
Současně potvrzuje, že auta této třídy a velikosti jsou dnes vyráběna zejména na základě požadavků čínského trhu. Právě Číňané si na takové vozy potrpí, zatímco třeba v Evropě módní SUV či crossovery je nechávají vcelku chladnými. A Citröenu se na čínském trhu v poslední době zrovna moc nedaří. Jen v loňském roce se jeho prodeje zde propadly o 47,3 procenta. Příčinu lze hledat ve snad až příliš velkém zaměření francouzské značky (a ostatně i celého koncernu PSA) na třídu SUV a crossoverů. Těch se s logem Citroënu (ale i Peugeotu a Opelu) vyrojilo v posledních letech hned několik. Vrátit Citroën zpět k prosperitě na čínském trhu má právě připravovaný velký sedan.
„Navzdory poklesu prodejů je pro nás čínský trh stále tím druhým největším a vozy s karoserií sedan jsou tady velmi oblíbené,“ dodává Linda Jacksonová. Podobně jako u celé řady jiných aut, i v případě konceptu Cxperience si francouzská značka testovala reakci široké veřejnosti na takový vůz. Jde o inspiraci, jak by měla budoucí vlajková loď vypadat. „I přes avantgardu a pokročilé technologie se však nechceme vzdát tradičních materiálů, jakými jsou chrom, kůže či vzácné dřevo,“ upřesňuje.
O technice připravovaného luxusního vozu ale zatím nic konkrétního neprozradila. Jen zdůraznila, že podvozek vozu bude využívat „pokročilé komfortní odpružení“. Dle zatím dostupných údajů nemá jít o tradiční plynokapalinové pérování. Jeho představení by se však mělo odehrát dříve, než uvedení připravovaného luxusního Citroënu.
Pokud budeme vycházet z uvedeného konceptu Cxperience, tak ten je 4850 mm dlouhý, což odpovídá přibližně modelu C6. Zároveň je ale se svými 1370 mm nižší. Navíc nabízí dlouhý rozvor náprav 3000 mm.