Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A6 Allroad se blíží. Mrkněte na fotky jeho prototypu

David Bureš
Vyšší světlá výška a odlišné nárazníky prozrazují, že prototyp na přiložených fotkách není obyčejné Audi A6 Avant nové generace.

Audi letos obměňuje svoji nabídku ve vyšší střední třídě. Ještě loni odhalenou druhou generaci sportovně laděného liftbacku A7 doplnil v únoru odhalený sedan A6, po kterém o několik týdnů později následovalo odvozené kombi A6 Avant. A nyní pomalu nastává čas další varianty, A6 Allroad.

Oblíbené zvýšené kombi s oplastovanou karoserií se světu představí ještě letos, patrně na podzimním pařížském autosalonu, do prodeje ale podle všeho vstoupí až na začátku roku 2019. Na premiéru se však už pečlivě chystá, jak dokazují záběry z testování jeho prototypů.

Zachycený prototyp se zatím ukrývá pod vrstvou kamufláže, jak bývá zvykem, a tak můžete zapochybovat o tom, zda vůz na snímcích není „obyčejná“ A6 Avant nové generace. Jenže není tomu tak, zřetelně zvýšená světlá výška nebo jiné nárazníky prozrazují, že tohle je skutečně nová A6 Allroad.

O nové generaci konkurenta pro vozy typu Volvo V90 Cross Country a Mercedesu E All-Terrain toho ale kromě očekávaných změn moc nevíme, některé detaily se ale dají odvodit díky dostupným informacím o nové A6 Avant.

Díky tomu víme, že i Allroad bude mít dynamičtěji tvarovanou záď inspirovanou vozy shooting brake, která ukryje zavazadelník o objemu 565 litrů, což je stejná hodnota jako u předchůdce. Výchozí kombík bude už v základu vyzbrojen elektricky otevíraným víkem kufru nebo ližinami na upevnění bagáže, což jsou prvky očekávatelné také u Allroadu.

Odvodit lze i nabídku motorů. Kombi bude v době zahájení prodeje dostupné výhradně s přeplňovanými třílitrovými šestiválci, kterých se dočká i zvýšená verze. V Avantu nabídnou 250 kW (benzinový třílitr), respektive 170 kW a 210 kW (vznětový motor). V Allroadu by měly být všechny kombinovány s automatem a pohonem všech kol, stejně jako u výchozího auta se počítá u šestiválců s mildhybridním pohonem.

David Bureš