Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 7 dorazilo na český trh, stojí nejméně 2.338.700 Kč

Jan Mička
Diskuze (18)
Šestá generace vlajkové lodi automobilky BMW disponuje celou řadou inovativních řešení. Konečně si je budete moci vyzkoušet i na českých silnicích.

Nové BMW řady 7 jsme společně s hrstkou českých novinářů vyzkoušeli už na začátku září v rámci mezinárodní prezentace a překvapilo vás, jak dokáže být více než pět metrů dlouhá limuzína (nabízí se ve verzích s rozvorem 3070 a 3210 milimetrů) neuvěřitelně agilní. Vůz se světu poprvé ukázal už v první polovině června a dnes došlo k jeho oficiálnímu uvedení na český trh.

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje jednu vznětovou, dvě zážehové a jednu plug-in hybridní verzi, poslední zmiňovaná varianta ale bude k dispozici až příští rok. Třílitrový turbodiesel s označením 730d mezigeneračně posílil na 195 kW (+ 5 kW) a o stejnou hodnotu si polepšil také turbomotor 740i (240 kW), vrcholný vidlicový osmiválec (750i xDrive) nicméně stále disponuje 330 kilowatty. Všechny agregáty vykazují ve srovnání s předchozí generací spotřebu nižší až o 1,2 l/100 km a zcela nový plug-in hybrid 740e by měl při výkonu 240 kW spotřebovat pouze 2,1 litru benzinu na sto kilometrů.

BMW 7 – technická data a české ceny
Model730d730d xDrive740i750i xDrive740e
Zdvihový objem [cm3]29932993299843951997
Válce/ventily6/46/46/48/44/4
Největší výkon [kW/min]195/4000195/4000240/5500-6500330/5500-6000190/5000-6500,
celk. výkon 240kW
Točivý moment [N.m/min]620/2000-2500620/2000-2500450/1380-5000650/1800-4500400/1250-4800
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,85,54,45,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,86,68,12,1
Cena Limousine2.338.7002.427.1002.471.3002.931.500není k dispozici
Cena Long2.489.5002.577.9002.638.2203.107.000není k dispozici

„Sedmička" přiváží do segmentu luxusních limuzín unikátní konstrukci karoserie Carbon Core, která spojuje hliník, vysokopevnostní oceli a kompozitové výztuhy v kritických místech (prahy, střešní nosníky, středový tunel, sloupky C). Na rozdíl od vozů BMW i není uhlíkové vlákno nikde viditelné, řešení se ale výraznou měrou podepsalo na snížení celkové hmotnosti vozu až o 130 kilogramů a zvýšení pevnosti. Jak jsme se sami přesvědčili při prvních jízdách v Portugalsku, karoserie skutečně nejeví známky kroucení.

Vůz v základu pořídíte od 2.338.700 Kč (730d/195 kW), přičemž za své peníze dostanete také špičkovou výbavu. Mezi standardní prvky patří například navigace Professional, čalounění sedadel kůží Dakota, litá 18“ kola (pro 750i xDrive a 750iL xDrive jsou o palec větší), elektrické nastavení předních sedadel, adaptivní vzduchový podvozek, zadní parkovací kamera, diodové světlomety s automatickým přepínáním potkávacího a dálkového režimu, head-up displej, automatické ovládání víka zavazadelníku, ambientní osvětlení interiéru, HiFi systém o výkonu 205 W nebo záruka BMW Service Inclusive (5 let/100.000 ujetých kilometrů), která zahrnuje údržbové a servisní práce.

Ještě o mnoho zajímavější je seznam příplatkových prvků. Nová „sedmička“ totiž může být vybavena systémem nočního vidění, který rozpozná zvířata a chodce (85.734 Kč), laserovými světlomety s dosvitem na vzdálenost až 600 metrů (78.780 Kč, aktivují se v rychlostech nad 60 km/h), aktivním řízením zadních kol (nově i pro xDrive), díky kterému je chování citelně agilnější (38.714 Kč), parkovacím asistentem Surround View s monitorováním okolí vozu prostřednictvím kamer (19.760 Kč), ovládáním vybraných funkcí gesty (5.070 Kč), unikátním klíčem BMW display key, prostřednictvím kterého lze ovládat dálkové parkování (na vzdálenost až 30 metrů) nebo zobrazovat aktuální data o automobilu (na vzdálenost až 300 metrů) či zadními sedadly Executive Lounge, které nabízejí komfort srovnatelný s nejpohodlnějšími křesly (58.734 Kč). Vybrané prvky výbavy jsme po osobní zkušenosti zhodnotili v jednom z dřívějších článků.

Video se připravuje ...


Jan Mička
Diskuze (18)
Avatar - fOE
25. 10. 2015 11:53
Re: tie chromovane masivne patvary
Pravda, nazivo to pusobi proporcne spravne, vyvazene a ani ten chrom na uberklasse nevadi.
25. 10. 2015 10:18
Re: No toto <b class="smile07"><b>:-O</b></b>
Musel jsem si rypnout do mistnich drifteru, kteri pod kazdym novym autem beci jak zelvy, ze bez rucni brzdy je to auto k nicemu.
25. 10. 2015 10:17
Re: No toto <b class="smile07"><b>:-O</b></b>
Machrsetter? To by slo :-)
24. 10. 2015 12:01
7er dorazila na český trh
a auto.cz ještě nepřineslo test ani jízdní dojmy? U kdejakého bezvýznamného modelu se chlubíte jaká jste jednička na trhu a tady nula, ticho po pěšině. To máte také zaracha jako u Hyundai?
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - rokyta.p
24. 10. 2015 10:21
Re: tie chromovane masivne patvary
vidíš, třeba zas v číně mají ty chromované doplňky mají rádi :-) [odkaz]