9.9. 2015 Jan Mička Jan Mička

Nové BMW řady 7 jezdí skoro jako Rolls-Royce

 

V uplynulých dvou dnech jsme v okolí portugalského města Porto proháněli novou generaci BMW řady 7. V rámci mezinárodní prezentace došla řada na verze 730d a 750iL xDrive.

Největší technické novinky jsme probrali již ve včerejším článku, je tedy na řadě přistoupit k hodnocení celku. Designově se vůz od svého předchůdce liší hlavně přední části s úzkými světlomety napojenými na charakteristické ledvinky, a profil zdobí výrazná chromovaná linka se zalomením u předních kol. V Portugalsku jsme na její adresu slýchali různorodé názory, karoserii však opticky snižuje a navozuje pocit větší dravosti.

BMW řady 7 (G11): První dojmy z Portugalska

Vůz v základu vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech, která vzhledem k jeho obřím rozměrům budou připadat skutečně malá, avšak devatenáctky, kterými byly vybaveny všechny testovací vozy, mu pasují jako ulité. K našemu překvapení neměly obuty pneumatiky typu run flat, ale běžné „pirellky“ s pětačtyřicetiprocentním profilem. Už to bylo předzvěstí nebývale komfortní jízdy, kterou by dojezdové pneumatiky s extrémně pevnými bočnicemi chtě nechtě omezovaly.

Bude 195 vznětových kilowattů stačit?

Pro první den jsme si vybrali nejméně výkonný agregát celé nabídky – řadový turbodiesel 730d, který je, ostatně jako zbytek motorové palety, standardně párován s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Agregát mezigeneračně posílil na 195 kW (o 5 kW více) a disponuje mamutím točivým momentem 620 N.m. v rozmezí 2000 – 2500 otáček za minutu. Samotný výkon je ale pouze jednou částí skládačky zvané „nadmíru dostačující dynamika“. BMW 7 G11 totiž díky unikátní struktuře karoserie Carbon Core shodilo až 130 kilogramů, a motor si tedy musí poradit pouze s 1830 kilogramy pohotovostní hmotnosti. Na luxusní automobil s délkou 5.098 jde o skutečně úctyhodnou hodnotu!

BMW 7 – technická data a české ceny
Model730d730d xDrive740i750i xDrive740e
Zdvihový objem [cm3]29932993299843951997
Válce/ventily6.46.46.48.44.4
Největší výkon [kW/min]195/4000195/4000240/5500-6500330/5500-6000190/5000-6500,
celk. výkon 240kW
Točivý moment [N.m/min]620/2000-2500620/2000-2500450/1380-5000650/1800-4500400/1250-4800
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,85,54,45,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,86,68,12,1
Cena Limousine [Kč]2.389.4262.477.8262.522.0262.982.226není k dispozici
Cena Long [Kč]2.540.2262.628.6262.688.9263.157.726není k dispozici
Vůz oficiálně vstupuje na český trh 24. října

Dalo se očekávat, že komfort a odhlučnění interiéru bude ve srovnání s běžnými automobily úplně jiná liga, uvnitř BMW řady 7 byste ale snad slyšeli i spadnout vlas. Okolní ruchy izoluje obrovské množství tlumících materiálů, sametový šestiválec by na sobě při volnoběžných otáčkách klidně udržel nastojato umístěnou minci jakékoliv nominální hodnoty, a výrazného akustického projevu se nedočkáte ani po vyšlápnutí pedálu plynu až do podlahy. Velký kus práce odvádí také vrstvená okna bočních dveří a perfektně odhlučněný podvozek – valivý hluk od pneumatik byl slyšet pouze na hodně hrubém povrchu silnice.

Tuto poznámku jsem psal už několikrát a neodpustím si ji ani nyní: BMW dělá snad nejlepší automobilová sedadla na světě. Ta přední si dokonale nastaví na svou postavu úplně každý, a vzadu si díky měkčímu polstrování připadáte jako v bavlnce. V „krátké“ verzi s rozvorem 3.070 milimetrů (Long jej má o 140 milimetrů delší) nechybí místo v oblasti loktů, ramen, hlavy, kolen, problém tedy nebudou mít ani dvoumetroví státníci. Těm méně pohyblivým navíc usnadní život velký nástupní prostor, kterému nekladou omezení ani relativně výrazné podběhy kol a masivní prahy.

BMW 7 (G11): V Česku od října za 2.389.426 Kč, hybrid zatím chybí

BMW řady 7 je už ve standardu vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách, ve spojení s rozumně velkými disky tedy není nejmenší důvod k obavám o jízdní komfort. Připravené občerstvení v podobě lahví s vodou zastoupilo rekvizity pro starý známý „kelímkový test“, a skutečně – ani na hodně rozbité vozovce bychom se nápojem nepotřísnili.

Nový volič jízdních režimů Driving Experience Control už není řešen kolébkovým tlačítkem, ale opticky splývá s obložením okolo voliče převodovky. Vedle obvyklých módů Eco Pro, Comfort, Combort+, Sport a Sport+ nabízí i mód Adaptive, který byl z našeho pohledu ideální pro drtivou většinu situací. Dokáže totiž velmi rychle reagovat na změnu jízdního stylu, a přestože řízení i při hodně ostré jízdě stále působilo trochu přeposilovaně, bleskové zkrácení převodu usnadňovalo jízdu v ostrých vlásenkách. Zapomeňte na přehmatávání volantu, ba dokonce překřížení rukou – vždy jsme si vystačili maximálně s půlkou otáčky.

Vznětový šestiválec vyniká velmi hutným zátahem od nízkých otáček a neztrácí dech ani nad hranicí 4000 min-1. Do tak vysokých sfér se však vydáte až po došlápnutí pedálu plynu do kick downu, i při sportovním zacházení se totiž automatická skříň snaží řadit maximálně v 3800 otáčkách za minutu. Ticho v kabině bylo až překvapující, tedy pokud pomineme aerodynamický svist kolem vnějších zpětných zrcátek v rychlostech nad 100 km/h. Ani popel naopak nemůžeme říci na adresu výsledné spotřeby. Více než dvě stě kilometrů dlouhou trasu jsme zvládli za slabých 8 l/100 km, a to včetně popojíždění ve městě, řezání zatáček a jiných „nezbedností“.

Skoro bychom řekli, že více výkonu ani nepotřebujete, my ale přesedáme do vrcholného vidlicového osmiválce a ten nabídne přeci jen oslnivější hodnoty - 330 kilowattů a 650 N.m. Biturbo o objemu 4,4 litru jsme vyzkoušeli nedávno, v testu nové generace modelu X6. Zatímco tam se občas choval jako utržený ze řetězu a dával o sobě pod kapotou docela slušně vědět, v „sedmičce“ působí jako obehnaný protihlukovou bariérou. Nevytratila se tedy část radosti z jízdy?

BMW představilo novou řadu 7, umí parkovat bez člověka ve voze (+videa)

Svým způsobem ano, byla ale nahrazena bezbřehým luxusem. BMW 7, notabene v prodloužené verzi Long, totiž v mnoha ohledech působí skoro jako automobily Rolls-Royce, jejichž dvanáctiválcové motory mají obrovské výkony (Ghost má 420 kW a Wraith dokonce 456 kW), ale při zrychlení vás ani na moment nevytrhnou z klidu. Důvod? Aristokrat sedící vzadu může jakkoliv pospíchat, nicméně z šálku jeho oblíbeného čaje nesmí nedobrovolně zmizet ani kapka.

Osmiválcová „sedmička“ nezná turboefekt, maximálně tak mírnou prodlevu převodovky při zrychlování z místa. Motoru je zcela jedno, zda musí utáhnout prázdné nebo plně naložené auto, dokáže se sebrat z jakýchkoliv otáček a plynule táhnout až k 6000 otáčkám za minutu. Také v tomto případě jsme s radostí využívali nový jízdní režim Adaptive, protože jindy klidného a prakticky neslyšného beránka s vytříbenými způsoby dokázal během zlomku sekundy proměnit v šelmu lačnou po předjíždění.

Vrcholná verze 750i se nabízí pouze s pohonem všech kol xDrive, nedá se ale říci, že bychom oproti třílitrové„zadokolce“ pocítili výrazný rozdíl v zatáčkách. Auto je stále hodně vyvážené, v našem případě snad ještě stabilnější díky delšímu rozvoru, a velký kus práce opět odvedlo natáčení zadních kol. Pokud krátké BMW 7 působilo trochu jako sedan řady 3, Long se více přikláněl k „vyšší střední“ řadě 5. A to je skvělé, pokud uvážíme, že ve skutečnosti měří 5.238 milimetrů, bez deseti kilogramů váží dvě tuny, a z klidu na sto kilometrů v hodině se dostane za 4,5 sekundy. Zrychlení vám ale rozhodně nevezme dech, spíše naopak – stejně jako zbytek posádky nehnete ani brvou a spíše si budete pokládat otázku, proč by to vůbec mělo být jinak.

Výsadou prodloužené „sedmičky“ s dvakrát přeplňovaným osmiválcem bylo i vrcholné provedení interiéru Executive Lounge. Vedle odvětrávání zadních sedadel a jiného provedení středového tunelu (plynule navazuje na přední loketní opěrku a nedá se vyklopit) přináší dvojici obrazovek ukotvených v předních opěradlech, masážní program Vitality (celkem jich má devět) pro aktivní regeneraci těla během jízdy, výklopný stolek a elektricky ovládanou podnožku. Během jízdy s takto vybaveným vozem je zcela jedno, kolik kilometrů na vás ještě čeká – vystoupíte totiž svěžejší než na začátku cesty.

Video

BMW 750i xDrive – srovnání s konkurencí
ModelBMW 7 LAudi A8 LLexus LS LMercedes-Benz S L
Motor750i xDrive4.0 TFSI quattroLS 460 AWDS 500 4Matic
Zdvihový objem [cm3]4395399346084663
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]330/5500-6000320/5100-6000272/6400335/5250
Točivý moment [N.m/min]650/1800-4500600/1500-5000473/4100700/1800-3500
Převodovka8A8A8A7A
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44.56.34.8
Komb. spotřeba [l/100 km]8,19.111.49.1
Cena Limousine [Kč]2.982.2262.496.9002.560.0002.933.040
Cena Long [Kč]3.157.7262.689.900-3.027.420

Sedmička je jednička?

U vozů jako je BMW řady 7 lze jízdní vlastnosti posuzovat ze dvou stránek – z místa řidiče a ze zadních sedadel. Dalo se čekat, že se automobilka na konkurenci z řad Audi, Lexusu a Mercedesu skvěle připraví, ona ale vyrobila automobil, který odvede skoro stejnou službu jako Rolls-Royce Ghost nebo Bentley Flying Spur. „Sedmička“ je měkoučká, jemná, tichá, a úsporná, zároveň ale také svalnatá a s vrcholným osmiválcem pod kapotou nelítostná vůči čemukoliv jinému na silnici.

Po technické stránce je vůz na vrcholu segmentu, což dokládá například unikátní koncepcí karoserie Carbon Core. Je jenom málo věcí, které vás mohou za jeho volantem nemile překvapit – například zmíněný aerodynamický svis kolem vnějších zpětných zrcátek v rychlostech nad 100 km/h a mírně přeposilované řízení. Jako celek ale funguje naprosto dokonale!

Spolupracujeme s TipCars.com
Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu

Až do podzimu bude dopravu v Praze komplikovat řada…

Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí

Británii loni navštívilo rekordních 39,2 milionu turistů…

Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj

Osud zákona o všelidovém hlasování, který stojí na návrhu…

Prazdroj v Nošovicích postaví novou plnící linku za více než půl miliardy Prazdroj v Nošovicích postaví novou plnící linku za více než půl miliardy

Plzeňský Prazdroj investuje 580 milionů korun do stavby…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové BMW řady 7 jezdí skoro jako Rolls-Royce







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků

Corsa se stejně jako Insignia vrací k označení GSi. A…

 



BMW 750i xDrive vs. Lexus LS 500 AWD – Gentlemani ve sportovním BMW 750i xDrive vs. Lexus LS 500 AWD – Gentlemani ve sportovním

Sportovní šmrnc umí nabídnout i luxusní sedany, jak…

Co všechno umí dnešní luxusní auta? Vyzkoušeli jsme výbavou nabité BMW 750i Co všechno umí dnešní luxusní auta? Vyzkoušeli jsme výbavou nabité BMW 750i

V redakční garáži se nám objevilo výbavou nabité BMW 7.…

 



 
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Dnes 09:31

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku představila v omlazeném provedení. Po prvních živých dojmech ze Ženevy jsme se nyní i svezli.




Blesk.cz

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle (36) údajně ještě letos vycestuje do Ameriky. Navštíví ji před oficiální návštěvou s princem…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři. On popsal taktiku

Saganův finiš na Tour? Neuvěřitelný, smekli soupeři.…

Po třech neuvěřitelně náročných horských etapách, během kterých z letošní Tour de France odstoupila celá řada…

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Faltýnek začíná být pro Babiše „toxickou osobou“

Bohumil Pečinka: Faltýnek začíná být pro Babiše…

Den po vyslovení důvěry vládě dal český premiér pokyn ministru dopravy Danu Ťokovi, aby provedl rozsáhlou výměnu…

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl série vychází česky

Temná věž Stephena Kinga vrhá dlouhý stín: Pátý díl…

Sedmdesátiletý Amík Stephen King patří k nejúspěšnějším spisovatelům současnosti a málokteré jeho dílo přitahuje…