9.9. 2015 Jan Mička Jan Mička

Nové BMW řady 7 jezdí skoro jako Rolls-Royce

 

V uplynulých dvou dnech jsme v okolí portugalského města Porto proháněli novou generaci BMW řady 7. V rámci mezinárodní prezentace došla řada na verze 730d a 750iL xDrive.

Největší technické novinky jsme probrali již ve včerejším článku, je tedy na řadě přistoupit k hodnocení celku. Designově se vůz od svého předchůdce liší hlavně přední části s úzkými světlomety napojenými na charakteristické ledvinky, a profil zdobí výrazná chromovaná linka se zalomením u předních kol. V Portugalsku jsme na její adresu slýchali různorodé názory, karoserii však opticky snižuje a navozuje pocit větší dravosti.

BMW řady 7 (G11): První dojmy z Portugalska

Vůz v základu vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech, která vzhledem k jeho obřím rozměrům budou připadat skutečně malá, avšak devatenáctky, kterými byly vybaveny všechny testovací vozy, mu pasují jako ulité. K našemu překvapení neměly obuty pneumatiky typu run flat, ale běžné „pirellky“ s pětačtyřicetiprocentním profilem. Už to bylo předzvěstí nebývale komfortní jízdy, kterou by dojezdové pneumatiky s extrémně pevnými bočnicemi chtě nechtě omezovaly.

Bude 195 vznětových kilowattů stačit?

Pro první den jsme si vybrali nejméně výkonný agregát celé nabídky – řadový turbodiesel 730d, který je, ostatně jako zbytek motorové palety, standardně párován s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Agregát mezigeneračně posílil na 195 kW (o 5 kW více) a disponuje mamutím točivým momentem 620 N.m. v rozmezí 2000 – 2500 otáček za minutu. Samotný výkon je ale pouze jednou částí skládačky zvané „nadmíru dostačující dynamika“. BMW 7 G11 totiž díky unikátní struktuře karoserie Carbon Core shodilo až 130 kilogramů, a motor si tedy musí poradit pouze s 1830 kilogramy pohotovostní hmotnosti. Na luxusní automobil s délkou 5.098 jde o skutečně úctyhodnou hodnotu!

BMW 7 – technická data a české ceny
Model730d730d xDrive740i750i xDrive740e
Zdvihový objem [cm3]29932993299843951997
Válce/ventily6.46.46.48.44.4
Největší výkon [kW/min]195/4000195/4000240/5500-6500330/5500-6000190/5000-6500,
celk. výkon 240kW
Točivý moment [N.m/min]620/2000-2500620/2000-2500450/1380-5000650/1800-4500400/1250-4800
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,85,54,45,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,86,68,12,1
Cena Limousine [Kč]2.389.4262.477.8262.522.0262.982.226není k dispozici
Cena Long [Kč]2.540.2262.628.6262.688.9263.157.726není k dispozici
Vůz oficiálně vstupuje na český trh 24. října

Dalo se očekávat, že komfort a odhlučnění interiéru bude ve srovnání s běžnými automobily úplně jiná liga, uvnitř BMW řady 7 byste ale snad slyšeli i spadnout vlas. Okolní ruchy izoluje obrovské množství tlumících materiálů, sametový šestiválec by na sobě při volnoběžných otáčkách klidně udržel nastojato umístěnou minci jakékoliv nominální hodnoty, a výrazného akustického projevu se nedočkáte ani po vyšlápnutí pedálu plynu až do podlahy. Velký kus práce odvádí také vrstvená okna bočních dveří a perfektně odhlučněný podvozek – valivý hluk od pneumatik byl slyšet pouze na hodně hrubém povrchu silnice.

Tuto poznámku jsem psal už několikrát a neodpustím si ji ani nyní: BMW dělá snad nejlepší automobilová sedadla na světě. Ta přední si dokonale nastaví na svou postavu úplně každý, a vzadu si díky měkčímu polstrování připadáte jako v bavlnce. V „krátké“ verzi s rozvorem 3.070 milimetrů (Long jej má o 140 milimetrů delší) nechybí místo v oblasti loktů, ramen, hlavy, kolen, problém tedy nebudou mít ani dvoumetroví státníci. Těm méně pohyblivým navíc usnadní život velký nástupní prostor, kterému nekladou omezení ani relativně výrazné podběhy kol a masivní prahy.

BMW 7 (G11): V Česku od října za 2.389.426 Kč, hybrid zatím chybí

BMW řady 7 je už ve standardu vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách, ve spojení s rozumně velkými disky tedy není nejmenší důvod k obavám o jízdní komfort. Připravené občerstvení v podobě lahví s vodou zastoupilo rekvizity pro starý známý „kelímkový test“, a skutečně – ani na hodně rozbité vozovce bychom se nápojem nepotřísnili.

Nový volič jízdních režimů Driving Experience Control už není řešen kolébkovým tlačítkem, ale opticky splývá s obložením okolo voliče převodovky. Vedle obvyklých módů Eco Pro, Comfort, Combort+, Sport a Sport+ nabízí i mód Adaptive, který byl z našeho pohledu ideální pro drtivou většinu situací. Dokáže totiž velmi rychle reagovat na změnu jízdního stylu, a přestože řízení i při hodně ostré jízdě stále působilo trochu přeposilovaně, bleskové zkrácení převodu usnadňovalo jízdu v ostrých vlásenkách. Zapomeňte na přehmatávání volantu, ba dokonce překřížení rukou – vždy jsme si vystačili maximálně s půlkou otáčky.

Vznětový šestiválec vyniká velmi hutným zátahem od nízkých otáček a neztrácí dech ani nad hranicí 4000 min-1. Do tak vysokých sfér se však vydáte až po došlápnutí pedálu plynu do kick downu, i při sportovním zacházení se totiž automatická skříň snaží řadit maximálně v 3800 otáčkách za minutu. Ticho v kabině bylo až překvapující, tedy pokud pomineme aerodynamický svist kolem vnějších zpětných zrcátek v rychlostech nad 100 km/h. Ani popel naopak nemůžeme říci na adresu výsledné spotřeby. Více než dvě stě kilometrů dlouhou trasu jsme zvládli za slabých 8 l/100 km, a to včetně popojíždění ve městě, řezání zatáček a jiných „nezbedností“.

Skoro bychom řekli, že více výkonu ani nepotřebujete, my ale přesedáme do vrcholného vidlicového osmiválce a ten nabídne přeci jen oslnivější hodnoty - 330 kilowattů a 650 N.m. Biturbo o objemu 4,4 litru jsme vyzkoušeli nedávno, v testu nové generace modelu X6. Zatímco tam se občas choval jako utržený ze řetězu a dával o sobě pod kapotou docela slušně vědět, v „sedmičce“ působí jako obehnaný protihlukovou bariérou. Nevytratila se tedy část radosti z jízdy?

BMW představilo novou řadu 7, umí parkovat bez člověka ve voze (+videa)

Svým způsobem ano, byla ale nahrazena bezbřehým luxusem. BMW 7, notabene v prodloužené verzi Long, totiž v mnoha ohledech působí skoro jako automobily Rolls-Royce, jejichž dvanáctiválcové motory mají obrovské výkony (Ghost má 420 kW a Wraith dokonce 456 kW), ale při zrychlení vás ani na moment nevytrhnou z klidu. Důvod? Aristokrat sedící vzadu může jakkoliv pospíchat, nicméně z šálku jeho oblíbeného čaje nesmí nedobrovolně zmizet ani kapka.

Osmiválcová „sedmička“ nezná turboefekt, maximálně tak mírnou prodlevu převodovky při zrychlování z místa. Motoru je zcela jedno, zda musí utáhnout prázdné nebo plně naložené auto, dokáže se sebrat z jakýchkoliv otáček a plynule táhnout až k 6000 otáčkám za minutu. Také v tomto případě jsme s radostí využívali nový jízdní režim Adaptive, protože jindy klidného a prakticky neslyšného beránka s vytříbenými způsoby dokázal během zlomku sekundy proměnit v šelmu lačnou po předjíždění.

Vrcholná verze 750i se nabízí pouze s pohonem všech kol xDrive, nedá se ale říci, že bychom oproti třílitrové„zadokolce“ pocítili výrazný rozdíl v zatáčkách. Auto je stále hodně vyvážené, v našem případě snad ještě stabilnější díky delšímu rozvoru, a velký kus práce opět odvedlo natáčení zadních kol. Pokud krátké BMW 7 působilo trochu jako sedan řady 3, Long se více přikláněl k „vyšší střední“ řadě 5. A to je skvělé, pokud uvážíme, že ve skutečnosti měří 5.238 milimetrů, bez deseti kilogramů váží dvě tuny, a z klidu na sto kilometrů v hodině se dostane za 4,5 sekundy. Zrychlení vám ale rozhodně nevezme dech, spíše naopak – stejně jako zbytek posádky nehnete ani brvou a spíše si budete pokládat otázku, proč by to vůbec mělo být jinak.

Výsadou prodloužené „sedmičky“ s dvakrát přeplňovaným osmiválcem bylo i vrcholné provedení interiéru Executive Lounge. Vedle odvětrávání zadních sedadel a jiného provedení středového tunelu (plynule navazuje na přední loketní opěrku a nedá se vyklopit) přináší dvojici obrazovek ukotvených v předních opěradlech, masážní program Vitality (celkem jich má devět) pro aktivní regeneraci těla během jízdy, výklopný stolek a elektricky ovládanou podnožku. Během jízdy s takto vybaveným vozem je zcela jedno, kolik kilometrů na vás ještě čeká – vystoupíte totiž svěžejší než na začátku cesty.

Video

BMW 750i xDrive – srovnání s konkurencí
ModelBMW 7 LAudi A8 LLexus LS LMercedes-Benz S L
Motor750i xDrive4.0 TFSI quattroLS 460 AWDS 500 4Matic
Zdvihový objem [cm3]4395399346084663
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]330/5500-6000320/5100-6000272/6400335/5250
Točivý moment [N.m/min]650/1800-4500600/1500-5000473/4100700/1800-3500
Převodovka8A8A8A7A
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44.56.34.8
Komb. spotřeba [l/100 km]8,19.111.49.1
Cena Limousine [Kč]2.982.2262.496.9002.560.0002.933.040
Cena Long [Kč]3.157.7262.689.900-3.027.420

Sedmička je jednička?

U vozů jako je BMW řady 7 lze jízdní vlastnosti posuzovat ze dvou stránek – z místa řidiče a ze zadních sedadel. Dalo se čekat, že se automobilka na konkurenci z řad Audi, Lexusu a Mercedesu skvěle připraví, ona ale vyrobila automobil, který odvede skoro stejnou službu jako Rolls-Royce Ghost nebo Bentley Flying Spur. „Sedmička“ je měkoučká, jemná, tichá, a úsporná, zároveň ale také svalnatá a s vrcholným osmiválcem pod kapotou nelítostná vůči čemukoliv jinému na silnici.

Po technické stránce je vůz na vrcholu segmentu, což dokládá například unikátní koncepcí karoserie Carbon Core. Je jenom málo věcí, které vás mohou za jeho volantem nemile překvapit – například zmíněný aerodynamický svis kolem vnějších zpětných zrcátek v rychlostech nad 100 km/h a mírně přeposilované řízení. Jako celek ale funguje naprosto dokonale!

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové BMW řady 7 jezdí skoro jako Rolls-Royce







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel BMW 750d xDrive vs. Mercedes S 400 d 4Matic – Královský duel

Vlajkové lodi z Mnichova a Stuttgartu nestavíme…

BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák? BMW M760Li xDrive v barvě Estoril Blue: Luxusní limuzína, nebo sporťák?

Sedmičkové BMW s dvanáctiválcem má síly dost. Možnosti…

 



 
Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Dnes 13:50

Nový pick-up s trojcípou hvězdou na přídi je zatím dostupný výhradně se čtyřválcovými motory. Na šestiválec si počkáme do léta.




Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Komentátor Bohumil Pečinka: Volit má smysl. Jde o režim, volové!

Komentátor Bohumil Pečinka: Volit má smysl. Jde o…

Začnu velmi osobně. Od roku 2013 jsem nebyl už u trojích voleb (komunální, senátní, krajské). V určitou chvíli…