Nové SUV Lotusu? Značka se inspiruje úspěchem Porsche
Pamatujete na Lotus APX? Britský výrobce tímto konceptem šokoval v Ženevě celý svět. Vedle ikonických sporťáků měla značka najednou produkovat ryze rodinné MPV a obohatit jím své modelové portfolio. Jenže od roku 2006 uběhlo spoustu času a crossover z dílny Lotusu stále nikde. Z posledních zpráv se ale zdá, že premiéra je za rohem!
A nasvědčují tomu i okolnosti. Lotus od nedávna patří pod křídla čínské společnosti Geely, jež investovala do většinového podílu a mateřské firmě DRB-Hicom zaplatila 65 milionů dolarů (v přepočtu asi 1,4 miliardy českých korun).
Carl-Peter Forster, člen představenstva společnosti Geely, se během proslovu na frankfurtském autosalonu rozhovořil o budoucnosti značky. Věří, že Lotus se může v příštích letech stát kompletně nezávislou a finančně prosperující automobilkou s mnohem vyššími objemy prodaných aut. Aktuálně každým rokem prodá 1.500 až 2.000 vozů.
Stejný muž dále tvrdí, že Lotusu mohou k lepším číslům pomoci modely nejrůznějších proporcí. Nesmí se ale sáhnout na základní pilíře filosofie značky, tedy stavění lehkých a zábavných aut.
Čelní představitelé věří, že tvorba nových karosářských variant (včetně tolikrát diskutovaného SUV) je správnou cestou a nemyslí si, že by to značku mělo nějak poškodit. Za příklad dávají Porsche, které v roce 2002 udivilo veřejnost představením modelu Cayenne. Nakonec se to ukázalo jako moudré rozhodnutí, jelikož právě toto SUV pomohlo stuttgartským k obrovskému profitu.
Forster je kromě dalšího předsedou společnosti London EV Company, která taktéž patří pod křídla Geely. Uvádí, že nedávno představení flotila nových taxíků je posazena na lehké hliníkové platformě, obdobné té, kterou používá Lotus. Bude právě tohle základ pro nově chystané SUV? Vzájemným sdílením technologií napříč společnostmi chtějí Číňané docílit nejen nižších nákladů, ale i kvalitnějších produktů. Kupříkladu Volvo by mohlo těžit ze znalostí a zkušeností inženýrů Lotusu při stavbě ostrých modelů Polestar.