Nové třídě S se daří, Mercedes-Benz eviduje přes 30 tisíc objednávek
Zrušení superluxusního prodělečného Maybachu, který byl v hierarchii postaven výše, nemusí stuttgartskou automobilku vůbec mrzet. Mercedes-Benz, respektive Daimler AG obdržel již více než 30 tisíc závazných objednávek na prestižní sedany nové generace W222. Vlajková loď trojcípé hvězdy je v kurzu. „Esko“ se navíc prodává jen čtvrt roku, tedy tři měsíce.
V Evropě debutovalo na konci července, v Číně v září a minulý týden v USA. I mezi bohatými Američany vzbudilo značný zájem. Komfort limuzíny je pochopitelně na úrovni, například v Říši středu se dodává standardně čistička vzduchu v interiéru. V nabídce jsou i elektroničtí pomocníci jako tempomat Distronic Plus s asistentem řízení a Stop & Go Pilotem, který se hodí v zácpách. Nezapomínejme na Magic Body Control, ta nastaví podvozek v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a kvalitě povrchu, přičemž „vidí“ i kolem auta. V Německu začíná ceník pod hranicí 79.800 eur a už dnes je třída S doma lídrem svého segmentu. V USA stojí nejméně 92.900 dolarů a u nás zájemce zaplatí za S 350 BlueTec s třílitrovým přeplňovaným vznětovým šestiválcem o 190 kW 2.093.300 Kč. U západních sousedů tedy klientovi z konta ubude v přepočtu 2,055 milionu korun a za oceánem necelých 1,75 mil.
Loni mimochodem Mercedes-Benz prodal celosvětově přes 65 tisíc aut generace W221, největšími trhy jsou USA a Čína, kam jich putovaly zhruba dvě třetiny. Navíc se jednalo o prodloužené verze. To je v průměru 178 jednotek denně, pokud zvážíme délku roku 365 dní. Při současné závazné poptávce 30 tisíc exemplářů během zmíněného čtvrtroku to však znamená průměrný odbyt 333 aut za den. Jistě, je to jen statistika, ale o něčem taková čísla svědčí. Všichni stále hovoří o krizi, obzvláště v Evropě, avšak bohatí lidé mají evidentně stále peněz dost. Odbyt S-Klasse by se tak mohl do konce letošního roku oproti loňsku zhruba zdvojnásobit.
Továrna v Sindelfingenu nedaleko Stuttgartu jede na dvě směny. Investice do modernizace karosárny, lisovny a montážní linky si vyžádají do konce příštího roku 550 milionů eur (14,2 miliardy korun). Jen letos však přípravy výroby spolykaly celou miliardu, tedy 25,7 mld. Kč! Minulé generace se prodalo přes půl milionu kusů. Ta aktuální se dočká i kupé, třída CL tedy odejde do historie.