Nový Cadillac CT6 odhaluje svoji moderní techniku: Dvě verze V6 a osmistupňový automat
Cadillac představí na blížícím se autosalonu v New Yorku svoji novou vlajkovou loď, velký luxusní sedan CT6. Automobilka zatím postupně odtajňuje detaily o tomto voze, nejnověji odhalila moderní techniku CT6.
Nabídka CT6 bude čítat tři zážehové agregáty – přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a nové vidlicové šestiválce – třílitrový s dvěma turbodmychadly a atmosférický o objemu 3,6 litru. Oba šestiválcové motory v duchu doby disponují množstvím moderních prvků snižujících spotřebu paliva, které zahrnují systém vypínání válců a Start/stop systém. Nechybí ani přímé vstřikování paliva a v případě atmosférického 3,6litru též proměnné časování ventilů.
Díky těmto prvkům má být atmosférický motor o devět procent úspornější než předchůdce. Co se týče parametrů, tak v případě CT6 bude 3,6litrový šestiválec naladěn na výkon zhruba 250 kW a točivý moment 385 N.m. Třílitr s dvojitým přeplňování se pak pochlubí parametry okolo 298 kW a 543 N.m.
Atmosférický motor se má chlubit rovněž tichým chodem, při volnoběhu a nízkém zatížení má být o čtyři decibely tišší než 3,7litrový šestiválec od Infiniti, který při vývoji sloužil jako referenční agregát. Zajímavostí je pak vypínání válců – ten nevypíná polovinu válců, jak bývá zvykem, ale pouze dva.
Duo šestiválců sdílí svoji architekturu – shodný je například hliníkový blok motoru, hlavy válců nebo systém mazání. Přeplňovaný šestiválec se pak liší nižší kompresním poměrem (9,8:1 vs 11,5:1) nebo většími sacími ventily.
Oba moderní šestiválce budou v případě CT6 spolupracovat s novým osmistupňovým automatem 8L45. Ten je založen na osmistupňové převodovce 8L90, která byla loni představena v Corvette Stingray.
Ve srovnání s 8L90 je nová převodovka o 15 kilogramů lehčí. Díky kompaktním rozměrům zabírá osmistupňový automat stejný prostor jako dosavadní šestistupňová automatická převodovka. Ve srovnání s šestistupňovou převodovkou nový automat nabídne kratší rozestupy mezi převody, díky čemuž bude motor většinu času pracovat v optimálních otáčkách.
Vedle CT6 bude nový motor 3.6 V6 nabídnut také v modelech ATS a CTS, a to počínaje modelovým rokem 2016. O výrobu agregátu se postará závod Romulus, který byl kvůli produkci nové generace šestiválců rozsáhle modernizován. Po boku 3.6 V6 bude ve stejné továrně vznikat také třílitrový šestiválec twin-turbo.
Také s automatem 8L45 se pro modely ATS a CTS počítá, a to včetně vysokovýkonných verzí ATS-V a CTS-V. Převodovky budou vyrábět továrny Toledo v americkém Ohiu a Silao v Mexiku.