Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový elektrobus Škoda E´City bude jako první provozovat Zlín

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost Škoda Electric dodá do Zlína svůj nový elektrobus E’City, který je výsledkem spolupráce s výrobcem autobusů Iveco.

Společnost Škoda Electric prozatím pro své elektrobusy využívala karoserií městských autobusů polské značky Solaris. Nový model je prvním elektrobusem plzeňské firmy, s karoserií, jejímž dodavatel je společnost Iveco, s níž Škoda Electric v minulosti úspěšně realizovala řadu projektů trolejbusů.

Zlín se má stát prvním provozovatelem tohoto nového modelu a Škoda Electric uvádí, že prvního zástupce elektrobusu E’City dodá zdejšímu dopravnímu podniku v prvním čtvrtletí příštího roku. Nový elektrobus ve vozovém parku zlínského dopravního podniku doplní jiná moderní vozidla ze Škody Electric, jimiž jsou takzvané parciální trolejbusy s bateriovým pohonem.

„Elektrobus, který příští rok do Zlína dodáme, se vedle hlavního dobíjení při nočním stání v depu bude průběžně dobíjet i prostřednictvím trolejového vedení, které dopravce využívá k provozu trolejbusů,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

Elekrobus Škoda E’City je zajímavý především modulární koncepcí výzbroje, která umožňuje velmi snadno přizpůsobit provedení vozidla na míru požadavkům konkrétního zákazníka. To se týká zejména různých variant provozu s ohledem na možnosti nabíjení nebo délky tratí.

Novinka plzeňské společnosti je prozatím prezentována ve dvounápravovém provedení s celkovou délkou 12.000 mm, šířkou 2550 mm, výškou 3250 mm a prostorem pro 85 cestujících, z nichž může být 27 sedících. Pro Zlín připravené vozidlo bude mimo jiné vybaveno moderním informačním systémem, USB zásuvkami či celovozovou klimatizací.

K pohonu slouží vzadu uložený elektromotor s výkonem 160 kW, umožňující jízdu rychlostí až 80 km/h. Elektrickou energii elektromotoru poskytují lithium-iontové baterie, které jsou uloženy na střeše a v zadní části vozu. Elektrobus Škoda E´City má být na jedno nabití schopen absolvovat až kolem 250 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
7. 6. 2018 13:20
nechapu
porad nechapu proc se evropsti konstrukteri autobusu porad snazai cpat baterky na strechu? Cinani a Amici to davaj logicteji na napravy a za napravy kde zajisti mnohem lepsi stabilitu daneho busu a jeste usetri spoustu hmotnosti na nosne konstrukci karoserie ktera nemusi drzet ty 2+ tuny baterek
7. 6. 2018 09:43
Re: Heuliez
Což je a není Iveco, takže je to v podstatě dobře :-)
7. 6. 2018 08:14
Heuliez
Karoserie vypadá spíš na Heuliez GX 327