Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Mondeo si udrží hodnotu lépe než BMW 3 nebo Audi A4

David Bureš
Diskuze (98)
Podle britské analytické společnosti si Mondeo s dvoulitrovým turbodieselem po třech letech a najetí 48.000 km udrží 42,7 % své původní ceny.

Pro mnohé zákazníky vozů střední třídy je důležité, nakolik si jejich automobil po letech udrží svou hodnotu. Britská společnost CAP Automotive zjišťovala, jak si v tomto ohledu povede nová generace Fordu Mondeo. Z jejího odhadu vyplývá, že velice dobře.

Nové Mondeo si totiž podle CAP Automotive udrží po třech letech od koupě a po ujetí 48.000 kilometrů vyšší hodnotu než luxusní konkurenti v podobě Audi A4 a BMW 3. Mondeo má mít po třech letech vyšší zůstatkovou hodnotu také než přímý soupeř – Volkswagen Passat. Nutno podotknout, že čísla platí pro britský trh. V českém prostředí se tak výsledky mohou odlišovat.

Podle předpovědi CAP Automotive si Ford Mondeo se vznětovým motorem 2.0 TDCi udrží po třech letech a ujetí více než 48.000 kilometrů 42,7 % své původní ceny. Lépe v tomto ohledu dopadl jen Mercedes-Benz C 200 BlueTEC, který si má po této době a s tímto nájezdem udržet 45,7 % své původní ceny.

Odhad zůstatkové hodnoty vybraných aut střední třídy podle CAP Automotive
ModelMotorZůstatková hodnota po 3 letech a 48.000 km [%]
Audi A42.0TDI38,30%
BMW 3318d36,80%
Ford Mondeo2.0 TDCi42,70%
Mercedes-Benz C200 BlueTEC45,70%
VW Passat2.0 TDI41,60%

Také v případě vyššího nájezdu je na tom Mondeo s udržením své ceny dobře. Mondeo s benzinovým čtyřválcem 1.5 EcoBoost si po třech letech a ujetí 96.500 km podle odhadu CAP Automotive udrží 36,1 % své původní ceny, zatímco takto starý Volkswagen Passat s motorem 1.4 TSI bude mít jen 31,5 % své původní ceny.

Podle Dylana Setterfielda, vedoucího prognostika CAP Automotive, je výsledek Mondea způsoben tím, že Ford již nechce zákazníky lákat na výrazné slevy. Díky tomu by se trh neměl přesytit levnými vozy, což by mělo udržet zájem zákazníků o tento model.

Odhad zůstatkové hodnoty vybraných aut střední třídy podle CAP Automotive
ModelMotorZůstatková hodnota po 3 letech a 96.500 km [%]
Audi A41.8 TFSI31,40%
BMW 3320i32,30%
Ford Mondeo1.5 EcoBoost36,10%
VW Passat1.4 TSI31,50%

David Bureš
Diskuze (98)
24. 6. 2015 19:19
O ničem ...
Z jedné strany se píše o tom ,že majitelé těchto aut najedou ročně klidně 50000 km a najednou hodnotí cenu auta po třech letech a nájezdem 48000 km !!!!!
Stejně je to pád hroznej . Takřka nové auto ,motor po zajetí a cena 40% původní !
Myslím ,že jsou to spíš ceny, které nabídne prodejce na protiúčet než reálná cena cena na bazaru .
5. 12. 2014 15:32
Re: ziadne prekvapenie
4x4: co je to za pridanu hodnotu u 4x4 u premie, ked s ich SUV nemozes ist ani poriadne do lesa, hlavne X6 si uz zniesla vela smiechu pri offroadovych testoch.

Elektr. riadenie nie je ako elektr. riadenie - u audi a bmw je horsie nastavene ako u niektorych nepremii...

Veci ako klima, airbagy a pod. su vsetky od subdodavatelov a hlavne VW AG sa chvali rovnakymi komponentami od Skody cez VW az po Audi, t.j. vsetko, co nevidis, je to iste z koncernoveho regalu...
5. 12. 2014 12:25
Re: ziadne prekvapenie
RWD se vytrácí i u bmw... Spíš u bmw rozšířili nabídku i o předolkové a 4kolkové modely. Klidně si srovnej dnešní bavorácké modelové portfolio s tím 10 nebo 20 let starým, ať vidíš, jak se vytrácí zadní náhon :-!
Avatar - AUDIRS6
5. 12. 2014 11:25
Re: Hlášky pro ventilek <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
toto:
"...Další expert se pak pozastavuje nad tím jak je to možný, že by Mondeo dle účetních tabulek mohlo mít menší procentuální propad než jiní a argumentuj následnou vyšší prodejní cenu v totání částce...."
- si myslel mna ? 8-s
vid moje : 04.12. 16:57
pravdepodobne nepochopeny kontext ta asi viedol k takemuto niecomu. Totiz, premia bude vzdy drahsia nez ten mainstream, koli ocakavanej kvalite, pouziti premiovych materialov, spracovania, technologii...
Ja osobne praveze vobec nemam problem s tym, ze podla nejakeho anglana a jeho tabuliek ma mat Audi a BMW po jeho nasimulovanom opotrebeni nizsiu % hodnotu z nakupnej ceny. Len pisem, ze cely jeho pristup je absolutne neprikladovy, keby pouzil mnou spomenute cisla z : 04.12. 16:19, tak by som si to rad pozrel a potom sa nad tym aj zamyslel...
Takto je to len vyplod jeho riadne doohybanej fantazie. bodka. koniec.
A k tomu o com je premia... - dufam, ze to uz fakt nemala byt narazka na mna >:D
Za poslednych X rokov som nevlastnil inu znacku nez Audi, i ked aktualne som v prechodnom cakacom obdobi a cakanie mi sprijemnuje Cayenne S ;-)
Jasne ze medzicasom mi rukami preslo x kadejakych aut, ktore som mal na kratko koli uloham, ktore som dostaval na kratku dobu ( vacsina mainstream ), takze tie rozdiely som mal moznost testovat jo sakra dlho a za seba hovorim: Audi for ever !!!! >:D
Takze tak ;-) >:D
5. 12. 2014 10:44
Re: Specifikum VB
Citujem: Pro typického představitele střední třídy není žádný problém prémie ve střední třídě...

Zober si len prosperujuce Nemecko a pozri si, co kupuju ludia a co kupuju firmy. Uz taky passat je pre sukromnu osobu nepredajny, o drahsej premii ani nehovoriac

Juzanske krajiny vratane Francuzska preferuju odveky male auta, "stredno-vychodna Europa" poriadnu strednu vrstvu ani nema...

Ludia zo Spanielska, Talianska, Grecka a podobne utekaju do Nemecka za pracou, nezamestnanost mladych je v EU skoro vsade nad 30 percent, malokto byva vo vlastnom, octavia valcuje predajmi v EU a o VW nie je zaujem - minimalne marze..., dacia slavi jeden uspech za druhym.

Stredna trieda trpi vsade v EU a nove auto za 30-40t EU si len tak nekupi ani Nemec, nie to este Brit.