Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Lexus IS na českém trhu: Šestiválec s automatem od 799.000 Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (220)
Automobilka Lexus zveřejnila ceny nové generace sedanu IS, za základní šestiválec zaplatíte 799.000 Kč.

Nová generace modelu IS se mezigeneračně výrazně zvětšila: karoserie byla prodloužena o 75 mm na 4660 mm a rozšířena o 10 mm. Rozvor byl prodloužen o 70 mm na 2800 mm. Z obojího profitují cestující, díky chytřejší stavbě sedadel se dokonce prostor pro nohy zadních pasažérů protáhl o 85 mm. Podvozek kombinuje přepracovanou lichoběžníkovou nápravu vpředu a nový multilink vzadu. Jeho konstrukce je odvozena od aktuální generace většího sedanu GS.

Základní motorizací nejen pro evropský trh je šestiválec IS 250, známý už z minulé generace. Dvouapůllitrový motor dosahuje 153 kW při 6400 min-1 a 250 N.m při 4800 min-1, zadní kola pohání prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Manuál již v nabídce není a nebude pro žádnou z verzí.

Druhou variantou je IS 300h. První hybridní IS má také benzinový 2,5litr, v tomto případě ale jde o čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu a vybavený vstřikováním D-4S (přímý i nepřímý vstřik benzinu). Tento motor disponuje výkonem 133 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 221 N.m při 4200 až 5400 min-1. Se zážehovým motorem spolupracuje elektromotor o výkonu 105 kW a točivém momentu 300 N.m. Kombinovaný výkon hybridní soustavy pak je 164 kW. Převodovka je v tomto případě planetová E-CVT, hnaná kola jsou opět zadní. Zástavba baterií zmenší zavazadlový prostor ze 480 na 450 litrů.

Základní cena startuje na 799.000,- za šestiválcové IS 250, navzdory rozsáhlejší základní výbavě je tak vůz o 90 tisíc Kč levnější než v předchozí generaci. Hybridní IS 300h je v základní specifikaci o 100 tisíc dražší. Detaily k jednotlivým výbavám jsou uvedeny pod tabulkou.

Lexus IS – ceny a technické údaje
MotorIS 250IS 300h
Převodovka6AE-CVT
Zdvihový objem [cm3]25002494
Válce/ventily6/44/4
Největší výkon [kW/min-1]153/6400164/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/4800221/4200-5400
Max. rychlost [km/h]225200
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,18,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,34,3
Cena Comfort [Kč]799.000899.000
Cena Executive [Kč]919.0001.019.000
Cena F Sport [Kč]1.089.0001.219.000
Cena Comfort [Kč]1.179.0001.279.000

Zákazník má na výběr ze čtyř výbav: Comfort, Executive, F Sport a Premium. Už základní Comfort přináší například 8 airbagů (včetně kolenních pro přední sedadla), bi-xenonové světlomety, 7“ centrální displej a audiosystém se šesti reproduktory, systém sledování tlaku v pneumatikách, automatickou převodovku, 16“ kola z lehké slitiny, automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant a pádla pro ruční řazení či čalounění v kombinaci látka/umělá kůže. Navigační systém je k mání za příplatek 75 tisíc, samoopravný metalický lak nebo sedmnáctipalcová kola shodně za 20 tisíc a paket Comfort Plus s parkovacími senzory vředu i vzadu, tempomatem a vyhřívanými sedadly přijde na 50.000 Kč.

Druhý stupeň Executive navíc přinese sedmnáctipalcová litá kola, elektrickou sluneční clonu zadního okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu, tempomat či vyhřívaná sedadla. Navíc si za 25 tisíc můžete přikoupit střešní okno, LED světlomety za 15 tisíc nebo balíček s koženým čalouněním a elektricky nastavitelnými sedadly za 65 tisíc Kč.

Sportovní výbava F Sport přináší navíc k Executive osmnáctipalcová kola, lepší audiosystém s osmi reproduktory, navigační systém, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektronický kartový klíč, ovladač Remote Touch, sportovní přední sedadla, stylistické úpravy interiéru i exteriéru, hliníkové sportovní pedály či zadní parkovací kameru. Z možných příplatků pak jmenujme Paket Safety s adaptivním tempomatem, přednárazovým radarem a automatickým ovládáním dálkových světel za 60 tisíc nebo prémiový audiosystém Mark Levinson s patnácti reproduktory za 30 tisíc Kč.

Nejvyšší výbava Premium navíc k Executive přináší elektronický kartový klíč, systém sledování slepého úhlu, elektricky stavitelný volant s vyhříváním, audioaparaturu Mark Levinson, navigační systém, zadní parkovací kameru nebo kožené čalounění sedadel. Zde už není moc velký prostor k příplatkům, kromě již zmíněných položek jako je samoopravný lak, střešní okna či Paket Safety si můžete dokoupit třeba osmnáctipalcová kola za 20 tisíc Kč.

Připlatit si lze například za prodlouženou pětiletou záruku (do 160.000 km) s asistencí za 24.900 Kč či za ochranný postřik na křemíkové bázi ProTect pro lité kola, karoserii i vnitřní textilie za 9.900 Kč. První vozy budou připraveny k prezentaci u autorizovaných partnerů Lexus v druhé polovině června, na přelomu června a července se první vozy dostanou k zákazníkům.

Aleš Jungmann
Diskuze (220)
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 18:33
Re: a teraz si porovnajte
Ovšem MÁTE PRAVDU 8-s ;-)
Má chyba :-)
PS: Že NEchcete "ani vidět" A4 v ceně mé C5 chápu - je vidět "že víte (se vy)znáte" ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2013 18:29
Re: a teraz si porovnajte
Všechno :-)
Ve třídě jsou BEZPEČNĚJŠÍ vozy s LEPŠÍMI jízdními vlastnostmi a LEPŠÍMI materiály v interiéru i LÉPE odhlučněné - ostatně (jak jsem napsala JÁ): "V rámci třídy jde dokonce o nejhorší vůz i "jen" v nabídce VWýrobce"
PS: Napište jestli jsem něco napsala "špatně" ;-)
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 12:56
Re: a teraz si porovnajte
Nechceš ho za jeho názor rovnou ukamenovat? Taková Fabia kombi dle mého názoru dodnes vypadá naprosto výborně, oproti XTadovi však s tím rozdílem, že právě facelift Fabii v mých očích nesmírně pomohl.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 12:54
Re: a teraz si porovnajte
Místo typicky nicneříkajících řečích o zaslepenosti a nejhorším voze se rozepiš o tom, co napsal špatně.
29. 5. 2013 11:14
Re: a teraz si porovnajte
Přesto správná odpověď je 1er. S tou se dostaneš i pod 500 tisíc a je to zadokolka. ;-) Vím, že je to trochu iné kafe, ale jinou zadokolku kolem 500 neznám. Nehledě na třídu. Leda v bazaru. Pomíjím samozřejmě Caterham a podobné exoty.

Nepsal náhodou v této třídě? Takže pro tebe je najednou Octavia střední? >:-[] Tvá korekce nedává moc smysl. Ano, rozdíl to není zase tak velký, ale za 550 budeš prémiovou střední shánět horko těžko. Mimo prémii ti nikdo zadní pohon nedá a na sofistikovanější zavěšení můžeš také prakticky zapomenout. To je fakt. Uspokojivě nakonfigurovat prémiovou střední (obzvláště tu německou) pod milion není jen tak a chce to dost odříkání. Základní holou A4 bych radši ani nechtěl vidět. >:D A jakmile ji začneš zkrášlovat, letíš po stotisících nahoru.