Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz E kupé oficiálně: Je pro vás C kupé moc malé a S kupé moc velké?

David Bureš
Diskuze (31)
Nové čtyřmístné kupé z dílny Mercedesu tvarově navazuje na C kupé a S kupé. Není si toto trio až příliš podobné?

Automobilka Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku nové generace třídy E. Po sedanu, kombi, oplastovaném kombíku (All Terrain) přichází kupé. To přebírá výbavu ostatních karosářských variant, ostatně vůz technicky vychází ze sedanu.

O tvarech E-Klasse kupé výrobce tvrdí, že je další evolucí designérského stylu Mercedesu. Faktem ale je, že vůz pokračuje v nastoleném stylu a velice se podobá ostatním kupé s trojcípou hvězdou na přídi – menšímu C kupé a většímu S kupé. Z mnoha úhlů je tak ve finále tato trojice snadno zaměnitelná.

Kupé vyšší střední třídy je dlouhé 4.826 mm, díky čemuž se proti předchůdci natáhlo o výrazných 123 mm. S šířkou 1.860 mm je pak o 74 mm širší, zatímco výška 1.430 mm znamená mezigenerační zvýšení o 32 mm. Rozvor se oproti minulé generaci natáhl o 113 mm na celkových 2.873 mm.

Mercedes-Benz kupé – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelE kupéC kupéS kupéAMG GT
Délka [mm]4826468650274546
Šířka [mm]1860181018991939
Výška [mm]1430140014111288
Rozvor [mm]2873284029452630

Na potvrzení si zatím musíme počkat do prvního testu, Mercedes nicméně tvrdí, že E-Klasse kupé díky mezigeneračnímu nárůstu rozměrů pohodlně pojme čtyři osoby, které se budou cítit komfortně i na dlouhých cestách.

Také interiér navazuje na ostatní karosářské varianty třídy E, což znamená dotyková tlačítka na volantu nebo možnost dokoupení dvojice displejů s úhlopříčkou 12,3 palce, které jsou opticky spojené dohromady. Specialitou kupé jsou však výdechy ventilace, jejichž neobvyklé tvarové řešení se inspirovalo turbínovými motory.

V době uvedení na trh bude nové kupé dostupné se čtyřmi motory, jedním vznětovým a třemi zážehovými. Turbodiesel E 220 d o výkonu 143 kW pochází z nové generace motorů, což znamená objem 1950 cm3 a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek.

Benzinové jednotky jsou pak zastoupeny dvěma dvoulitry – E 200 dává 135 kW, zatímco E 300 180 kW – a jedním šestiválcem, třílitrem E 400 s 245 kW. Všechny nabízené agregáty jsou aktuálně standardně dodávány s devítistupňovým automatem, pro E 300 je standardem též pohon všech kol. V budoucnu se nabídka rozšíří o další motory, počítá se i s pohonem všech kol pro další jednotky.

Mercedes-Benz E kupé – technická data nabízených motorů
MotorE 220 dE 200E 300E 400 4Matic
Zdvihový objem [cm3]1950199119912996
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]143/3800135/5500180/5500245/5250-6000
Točivý moment [N.m/min]400/1600-2800300/1200-4000370/1400-4400480/1600-4000
Převodovka9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]242240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,47,86,45,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,06,06,48,1

Kupé je standardně vybaveno zavěšením Direct Control, které sice ve srovnání se sedanem snižuje podvozek auta o 15 mm, zároveň ale výrobce tvrdí, že podvozek má nabídnout více komfortu. Komu by pak základní řešení nestačilo, bude si moci objednat adaptivní tlumiče Dynamic Body Control.

Samozřejmostí je také bohatá výbava. Specialitou je třeba uvítací funkce, kdy vůz zdraví majitele i zadními diodovými světly rozsvěcujícími se ze strany na stranu a naopak. Auto bude možné být spárováno také s chytrými telefony pomocí systémů Apple CarPlay a Android Auto, případně připojeno k internetu. Servis Concierge (správce) pak nabídne personalizovanou asistenci, v rámci níž Mercedes poskytne řidiči tipy na výlet nebo objedná místo v oblíbené restauraci.

Z bezpečnostních asistentů pak zmiňme adaptivní tempomat, který nově funguje až do rychlosti 210 km/h, stěrače s integrovanými ostřikovači (Magic Vision Control) nebo funkci dálkového zaparkování, kdy je možné kupé na dálku zaparkovat pomocí aplikace v mobilu.

David Bureš
Diskuze (31)
15. 12. 2016 11:57
Re: Opět je potřeba napsat...
Myslel jsem, jak bude jezdit. Jestli se bude konat ono kouzlo základní verze (šestiválec, zadokolka, konvenční podvozek).
14. 12. 2016 22:32
Re: Opět je potřeba napsat...
taktéž jsem už Panameru potkal a naživo moc hezký auto:)
A7 = močící fena = :yes: :yes: :yes: :yes:
céčko je česká buchta s povidlím, úzká a vysoká, S-coupé je daleko pohlednější.
14. 12. 2016 21:57
Otázka zní jinak
Je pro vás c moc malé a s moc drahé?
Avatar - Londonbridge
14. 12. 2016 16:34
Re: zase to cakanie.....
Trpezlivost... mne uz vcera volali z MB to ho este nemam ani rok a uz nukaju vymenit atd.... este pockam a potom ked pride cas zoberem predvadzacku od manazera ktora bude mat nalietanych 5000 mil a - Ł 20 000 na cenovke...
Avatar - fOE
14. 12. 2016 16:21
Re: Opět je potřeba napsat...
Panamera videna nazivo a za sebe napisu, ze jak mi predesla generace prisla strasna, tak ted je to u me obrat o 180 stupnu. Videl jsem i animace s prurezama stara vs. nova panamera a jen podle toho bych nikdy netipnul, ze muze tak malo zmen udelat tak velky rozdil ve vysledku. :yes: