Nový Nissan Micra bude větší a kvalitnější
Nissan Micra již ve své třetí generaci z let 2002 až 2010 patřil mezi nejmenší zástupce své kategorie a nejinak je tomu i u aktuální čtvrté generace. To se má ovšem změnit podle informací, které britskému Autocaru poskytl Trevor Mann, výkonný viceprezident automobilky.
Ve své páté generace Micra opustí dosavadní obliny a vsadí na ostřejší linie, které na letošním autosalonu v Ženevě představil koncept Sway. Vedle zásadní proměny v přístupu k designu se dočkáme i výrazné změny v oblasti vnějších rozměrů malý Nissan povyroste.
V souvislosti s růstem Micry se samozřejmě objevují spekulace o možném prostoru pro další menší model pro evropský trh, ale Nissan je v tomto ohledu poměrně zdrženlivý a například předčasné ukončení produkce modelu Pixo mluví spíše proti této variantě.
Vedle zcela nového designu a větších rozměrů hodlá nová Micra zaujmout i kvalitou materiálů použitých v interiéru a jejich zpracováním. Právě v tomto ohledu došlo mezi třetí a čtvrtou generací k výraznému snížení standardu, kdy Micra z let 2002 až 2010 působila velmi příjemným dojmem, zatímco její nástupce měl při svém představení příchuť chudého příbuzného.
Micra páté generace, jejíž představení se má uskutečnit v přístím roce, má pro malý Nissan znamenat návrat k evropským kořenům. Druhá generace z let 1992 až 2003, která se stala evropským (i japonským) autem roku, se vyráběla v Británii, stejně jako ta třetí (2002 až 2010). Aktuální provedení je globálním modelem, do Evropy se dováží z Indie.
Výroba nové Micry pro evropské trhy má probíhat ve francouzské továrně Renaultu ve Flins nedaleko Paříže. V plánu je 132 tisíc aut ročně, což není malé číslo. Podvozky ale budou vznikat v Le Mans, alianční partner Nissanu zde proinvestuje 7 milionů eur.