Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Micra bude větší a kvalitnější

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Pátá generace Nissanu Micra má dorazit s větší karoserií a interiérem, který má vyvolávat výrazně vyšší dojem z kvality použitých materiálů i zpracování než je tomu nyní.

Nissan Micra již ve své třetí generaci z let 2002 až 2010 patřil mezi nejmenší zástupce své kategorie a nejinak je tomu i u aktuální čtvrté generace. To se má ovšem změnit podle informací, které britskému Autocaru poskytl Trevor Mann, výkonný viceprezident automobilky.

Ve své páté generace Micra opustí dosavadní obliny a vsadí na ostřejší linie, které na letošním autosalonu v Ženevě představil koncept Sway. Vedle zásadní proměny v přístupu k designu se dočkáme i výrazné změny v oblasti vnějších rozměrů malý Nissan povyroste.

V souvislosti s růstem Micry se samozřejmě objevují spekulace o možném prostoru pro další menší model pro evropský trh, ale Nissan je v tomto ohledu poměrně zdrženlivý a například předčasné ukončení produkce modelu Pixo mluví spíše proti této variantě.

Vedle zcela nového designu a větších rozměrů hodlá nová Micra zaujmout i kvalitou materiálů použitých v interiéru a jejich zpracováním. Právě v tomto ohledu došlo mezi třetí a čtvrtou generací k výraznému snížení standardu, kdy Micra z let 2002 až 2010 působila velmi příjemným dojmem, zatímco její nástupce měl při svém představení příchuť chudého příbuzného.

Micra páté generace, jejíž představení se má uskutečnit v přístím roce, má pro malý Nissan znamenat návrat k evropským kořenům. Druhá generace z let 1992 až 2003, která se stala evropským (i japonským) autem roku, se vyráběla v Británii, stejně jako ta třetí (2002 až 2010). Aktuální provedení je globálním modelem, do Evropy se dováží z Indie.

Výroba nové Micry pro evropské trhy má probíhat ve francouzské továrně Renaultu ve Flins nedaleko Paříže. V plánu je 132 tisíc aut ročně, což není malé číslo. Podvozky ale budou vznikat v Le Mans, alianční partner Nissanu zde proinvestuje 7 milionů eur.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - pelikoš
26. 7. 2015 21:21
Re: Hmm
u octavie možná, ale nissan je nissan... :yes:
25. 7. 2015 21:27
Re: Hmm
Ale z pohľadu ako je to napísané má pravdu. Príde mi to rovnaký "ojeb", ako reklama na lieky, ktoré ťa zbavia príznakov chrípky. Kúpiš, čakáš, že sa z chrípky vyliečiš, ale prd, trochu prestane bolieť hrdlo, zastavia sa sople a po návrate do práce príde šok, keď naoko utlmená chrípka prepukne nanovo a naplno...
Žiaľ, to vyvolávanie dojmov je už tak bežné, že sme si na to zvykli, a obchodníci ho bez škrupulí kričia na plné hrdlo. ;-\
Octavia I bola autom približujúcim sa západnej konkurencii, Octavia II sa jej už vyrovnala a začala pokukovať vyššie. Octavia III je vraj opäť krajšia, priestornejšia, kvalitnejšia a lepšia ako jej predchodkyňa, ale vieme, ako je to v reáli...
Avatar - pelikoš
25. 7. 2015 12:01
Re: Hmm
no to si nemyslím. o změně svědčí rozdíl mezi první a druhou generací qashqaie. druhá generace je téměř prémiovka. takže si myslím, že stejná změna nastane i tady.
25. 7. 2015 10:02
Hmm
No, jen aby ten "výrazně vyšší dojem z kvality použitých materiálů i zpracování" nebyl jen "vyvoláván". >:-[]
Avatar - pelikoš
25. 7. 2015 08:45
Re: Micra
máš pravdu, ale doba je taková ;-)