Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový přeplňovaný čtyřválec Mercedes-AMG vyvíjejí experti z F1

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Kam až jde hnát výkon dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce AMG? Zdá se, že je na limitu svých možností, proto přijde změna.

Po modernizaci třídy A vystřelily základní hodnoty zážehového čtyřválce 2,0 l, který pohání špičkovou verzi A 45 AMG, z dřívějších 265 kW a 450 N.m na doslova ďábelských 280 kW a 475 N.m. Předběhla jej totiž konkurence od Audi, což si samozřejmě trojcípá hvězda nemohla nechat líbit. Motor se montuje i do obdobných verzí CLA a crossoveru GLA. Dál už to nejde, jak řekl šéf divize Mercedes-AMG Tobias Moers australskému serveru Motoring: „Pro tuto generaci jsme z něj vymáčkli úplně všechno, co jsme mohli. Přeplňovaná technika je na svém limitu.“

Samozřejmě kdejaký tuner by přidal větší turbo a zvýšil výkon do naodblačných výšin, jenže na úkor spotřeby paliva, provozní spolehlivosti a případné homologace pro běžný provoz. To si v Affalterbachu samozřejmě nemohou dovolit. Emisní diktát z Bruselu se nezmírní, výrobce chce auto prodávat běžné klientele a poskytuje na něj přece také nějaké ty záruky...

Nástupce připravuje tým High Performance Powertrains v britském Brixworthu (Northamptonshire), který má na starosti pohonné jednotky pro formuli 1. Té stříbrné šípy už druhou sezónu vládnou. Ne, nová sériová verze určitě nebude vidlicový šestiválec, ale objem 1,6 l a nějaký ten elektromotor? S šestnáctistovkou můžeme dle Moersových slov víceméně počítat, představuje nejpravděpodobnější alternativu, trend downsizingu je neúprosný. A zkušenosti, které nabrali při vývoji ERS a KERS, se budou určitě hodit.

Moers dodává, že nové áčko s logem AMG, které přijde až někdy ke konci této dekády, zůstane u dvanáctivoltové elektrické instalace. To znamená, že myšlenka elektrického turba byla zavržena. „ Je tu velké omezení. Jistě, experimentovali jsme s ním, ale potřebuje více energie, než mu dodá standardní dvanáctivoltový elektrický systém vozu. A bude muset s sebou vozit ještě náhradní baterie.“ Což samozřejmě zvýší hmotnost. Moers pokračoval: „Snažili jsme se přidat k běžnému dmychadlu elektrický ventilátor, což přináší určité výhody, ale ne tolik, aby nám to stálo za to.“

Mercedes-AMG upřednostní v blízké budoucnosti hybridy v kombinaci se zážehovými motory nejen kvůli emisím, ale i výkonu a točivému momentu. Moers zcela vyloučil příchod kombinace dieselu a elektromotoru kvůli nízké poptávce. Ani SLS AMG Electric Drive svého nástupce nedostane, pochopitelně ze stejného důvodu. Velké benzinové jednotky zatím zůstanou u vidlicové konfigurace a osmičky válců.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
29. 6. 2016 15:18
Re: Mercedes z aaa
asi tak no, sto chutí, sto názorů...myslim, že se tam najdou jak dobrá, tak i špatná auta...ale rozhodně si koupím auto z bazaru, než něco novyho a nebo od někoho z ulice s tím mam zas spatnou zkusenost já.... :-)
11. 9. 2015 20:46
Re: Mercedes z aaa
Mercedes zrovna napotřebuju, ale s Ackama nemam problém. Kupovali jsme tam dvakrát a vždy v pohodě a rychle vyřízený.
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2015 14:46
Re: Mercedes z aaa
Z AAA už bych nekoupil ani tříkolku...
Avatar - KANKUNEN
11. 9. 2015 13:35
Re: Mercedes z aaa
Víš jak, někdo je schopný chválit špatně opravenou totálku a někomu vadí vrznutí.
11. 9. 2015 12:28
Re: Mercedes z aaa
Co mi rikal kamos, co v AAA delal, tak bych od nich nechtel nic ani zadara. Pro ne neni dulezite prodat, ale aby se auto tocilo, takze kdyz prodaj vicekrat do roka zustane jim dost % z kupni ceny co si ztrhavaji. Ze takhle se nektera auta prodala i 3x do roka. Kupovat tedy tady kvalitni auto je jako vyhrat v rulete >:D Takze Mercedes jiste, ale z AAA urcite ne ;-)