Nový přeplňovaný čtyřválec Mercedes-AMG vyvíjejí experti z F1

 

Kam až jde hnát výkon dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce AMG? Zdá se, že je na limitu svých možností, proto přijde změna.

Po modernizaci třídy A vystřelily základní hodnoty zážehového čtyřválce 2,0 l, který pohání špičkovou verzi A 45 AMG, z dřívějších 265 kW a 450 N.m na doslova ďábelských 280 kW a 475 N.m. Předběhla jej totiž konkurence od Audi, což si samozřejmě trojcípá hvězda nemohla nechat líbit. Motor se montuje i do obdobných verzí CLA a crossoveru GLA. Dál už to nejde, jak řekl šéf divize Mercedes-AMG Tobias Moers australskému serveru Motoring: „Pro tuto generaci jsme z něj vymáčkli úplně všechno, co jsme mohli. Přeplňovaná technika je na svém limitu.“

Samozřejmě kdejaký tuner by přidal větší turbo a zvýšil výkon do naodblačných výšin, jenže na úkor spotřeby paliva, provozní spolehlivosti a případné homologace pro běžný provoz. To si v Affalterbachu samozřejmě nemohou dovolit. Emisní diktát z Bruselu se nezmírní, výrobce chce auto prodávat běžné klientele a poskytuje na něj přece také nějaké ty záruky...

Nástupce připravuje tým High Performance Powertrains v britském Brixworthu (Northamptonshire), který má na starosti pohonné jednotky pro formuli 1. Té stříbrné šípy už druhou sezónu vládnou. Ne, nová sériová verze určitě nebude vidlicový šestiválec, ale objem 1,6 l a nějaký ten elektromotor? S šestnáctistovkou můžeme dle Moersových slov víceméně počítat, představuje nejpravděpodobnější alternativu, trend downsizingu je neúprosný. A zkušenosti, které nabrali při vývoji ERS a KERS, se budou určitě hodit.

Moers dodává, že nové áčko s logem AMG, které přijde až někdy ke konci této dekády, zůstane u dvanáctivoltové elektrické instalace. To znamená, že myšlenka elektrického turba byla zavržena. „ Je tu velké omezení. Jistě, experimentovali jsme s ním, ale potřebuje více energie, než mu dodá standardní dvanáctivoltový elektrický systém vozu. A bude muset s sebou vozit ještě náhradní baterie.“ Což samozřejmě zvýší hmotnost. Moers pokračoval: „Snažili jsme se přidat k běžnému dmychadlu elektrický ventilátor, což přináší určité výhody, ale ne tolik, aby nám to stálo za to.“

Mercedes-AMG upřednostní v blízké budoucnosti hybridy v kombinaci se zážehovými motory nejen kvůli emisím, ale i výkonu a točivému momentu. Moers zcela vyloučil příchod kombinace dieselu a elektromotoru kvůli nízké poptávce. Ani SLS AMG Electric Drive svého nástupce nedostane, pochopitelně ze stejného důvodu. Velké benzinové jednotky zatím zůstanou u vidlicové konfigurace a osmičky válců.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz A W176 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A

Rozšíření rodinky kompaktních modelů značky Mercedes-Benz…

Mercedes-Benz A bude v nové generaci praktičtější a prostornější (+spy video) Mercedes-Benz A bude v nové generaci praktičtější a prostornější (+spy video)

Čtvrtá generace Mercedesu A má dorazit v průběhu roku…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…