Nový přeplňovaný čtyřválec Mercedes-AMG vyvíjejí experti z F1

 

Kam až jde hnát výkon dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce AMG? Zdá se, že je na limitu svých možností, proto přijde změna.

Po modernizaci třídy A vystřelily základní hodnoty zážehového čtyřválce 2,0 l, který pohání špičkovou verzi A 45 AMG, z dřívějších 265 kW a 450 N.m na doslova ďábelských 280 kW a 475 N.m. Předběhla jej totiž konkurence od Audi, což si samozřejmě trojcípá hvězda nemohla nechat líbit. Motor se montuje i do obdobných verzí CLA a crossoveru GLA. Dál už to nejde, jak řekl šéf divize Mercedes-AMG Tobias Moers australskému serveru Motoring: „Pro tuto generaci jsme z něj vymáčkli úplně všechno, co jsme mohli. Přeplňovaná technika je na svém limitu.“

Samozřejmě kdejaký tuner by přidal větší turbo a zvýšil výkon do naodblačných výšin, jenže na úkor spotřeby paliva, provozní spolehlivosti a případné homologace pro běžný provoz. To si v Affalterbachu samozřejmě nemohou dovolit. Emisní diktát z Bruselu se nezmírní, výrobce chce auto prodávat běžné klientele a poskytuje na něj přece také nějaké ty záruky...

Nástupce připravuje tým High Performance Powertrains v britském Brixworthu (Northamptonshire), který má na starosti pohonné jednotky pro formuli 1. Té stříbrné šípy už druhou sezónu vládnou. Ne, nová sériová verze určitě nebude vidlicový šestiválec, ale objem 1,6 l a nějaký ten elektromotor? S šestnáctistovkou můžeme dle Moersových slov víceméně počítat, představuje nejpravděpodobnější alternativu, trend downsizingu je neúprosný. A zkušenosti, které nabrali při vývoji ERS a KERS, se budou určitě hodit.

Moers dodává, že nové áčko s logem AMG, které přijde až někdy ke konci této dekády, zůstane u dvanáctivoltové elektrické instalace. To znamená, že myšlenka elektrického turba byla zavržena. „ Je tu velké omezení. Jistě, experimentovali jsme s ním, ale potřebuje více energie, než mu dodá standardní dvanáctivoltový elektrický systém vozu. A bude muset s sebou vozit ještě náhradní baterie.“ Což samozřejmě zvýší hmotnost. Moers pokračoval: „Snažili jsme se přidat k běžnému dmychadlu elektrický ventilátor, což přináší určité výhody, ale ne tolik, aby nám to stálo za to.“

Mercedes-AMG upřednostní v blízké budoucnosti hybridy v kombinaci se zážehovými motory nejen kvůli emisím, ale i výkonu a točivému momentu. Moers zcela vyloučil příchod kombinace dieselu a elektromotoru kvůli nízké poptávce. Ani SLS AMG Electric Drive svého nástupce nedostane, pochopitelně ze stejného důvodu. Velké benzinové jednotky zatím zůstanou u vidlicové konfigurace a osmičky válců.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz A W176 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



AMG chystá civilnější verze kompaktů A 45, CLA 45 a GLA 45 AMG chystá civilnější verze kompaktů A 45, CLA 45 a GLA 45

Kompaktní modely AMG s výkonem blížícím se 400 koním, to…

Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A

Rozšíření rodinky kompaktních modelů značky Mercedes-Benz…

 



 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i po debaklu vládní účast

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i…

Sociální demokracii sám jako předseda přebíral v době, kdy měla sedmiprocentní podporu. Teď si prezident Miloš…

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha slavnější! Vzepřel jsem se

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha…

Říká se o něm, že patří mezi nejlepší herce své generace. On sám se tomu směje, ale je fakt, že Matěj Hádek (41)…

 

iSport.cz

Kazaň vyprášila Magnitogorsk s Kovářem 4:0. Sekáč dal dva góly

Kazaň vyprášila Magnitogorsk s Kovářem 4:0. Sekáč…

Nejlepší český střelec v této sezoně Kontinentální hokejové ligy Jiří Sekáč se podepsal dvěma góly pod vítězství…

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus Williamsovou jasně přehrála

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus…

Česká tenistka Karolína Plíšková vstoupila do Turnaje mistryň v Singapuru jasným vítězstvím nad Venus…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…