Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Clio dostane tříválec 1.0 TCe. Nová jednotka bude mít nepřímé vstřikování

David Bureš
Diskuze (50)
Litrový motor nahrazující dosavadní 0.9 TCe bude dostupný ve dvou verzích, s přímým a nepřímým vstřikováním.

Renault se již čile připravuje na debut nové, již páté generace Renaultu Clio. Ta se podle uniklého snímku zmenšeného modelu z designérského hlediska tolik nezmění, zato nás čekají zajímavější změny v útrobách. Technickým základem sice bude architektura z předchůdce (byť upravená), pod kapotou ale bude pracovat zcela nový motor.

Jak informuje server Rnews.cz, zpravidla skvěle informovaný o dění v Renaultu, součástí nabídky pro Clio V bude zcela nový zážehový agregát s obchodním označením 1.0 TCe. Nahradí dosavadní tříválec 0.9 TCe, který jízdně nikdy moc nenadchnul, byť z hlediska spolehlivosti na tom není vůbec špatně, ba naopak.

Jak už jsme vás informovali dříve, nový tříválcový motor nevznikne zvětšením objemu stávajícího 0.9 TCe, ale úpravou čtyřválce 1.3 TCe, představeného již ve větších modelech Renaultu. Nová třináctistovka by se ostatně měla podívat i do nabídky Clia.

Nepůjde však „jen“ o 1.3 TCe s jedním chybějícím válcem, Renault toho na novém tříválci upraví více. Zásadní zprávou je podle informací Rnews.cz ta, že litr bude dostupný ve dvou variantách. Jedna si nadále uchová nepřímé vstřikování (jako 0.9 TCe), což by mělo být vhodné řešení pro auta využívaná primárně ve městě.

Taková varianta, s interním označením H4D, bude v Cliu údajně naladěna na výkon 73 kW a točivý moment 160 N.m. Druhá verze, s interním označením H5D, už dostane přímé vstřikování. Bude silnější a nabídne 86 kW a 180 N.m.

Renault tak nadále ustupuje od kdysi propagovaného downsizingu, litrový agregát je dalším důkazem o zvětšování motorů v jeho nabídce. Čtyřválec 1.2 TCe byl nahrazen třináctistovkou, turbodiesel 1.6 dCi zase sedmnáctistovkou.

A jaké další motory v nabídce nového Clia najdeme? Novinka by si nadále měla uchovat i turbodiesel, a to v podobě inovovaného čtyřválce 1.5 Blue dCi. K dispozici pak bude též hybridní varianta, využívající techniku vyvinutou aliančním partnerem, Nissanem. Konkrétně se hovoří o mildhybridu s 1.5 Blue dCi a 48V palubní sítí, který by měl dorazit v roce 2020. Čistě elektrická varianta naopak nedorazí, od toho má Renault obdobně velké Zoe, se svébytným designem.

David Bureš
Diskuze (50)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
22. 1. 2019 17:55
Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe
No čo si tak matne spomínam, tak 76 kW Brava točila pri 130 na päťke cca 3500 otáčok. A to mala obsah o 0,6 resp. 0,7 l väčší a plnila tuším len EURO2. Mne teda 3 tis. ako tragické nepríde.
Avatar - lamal
22. 1. 2019 14:36
Re: Clio B-platform
Zrovnavat Clio 3RS so vseobecnymi jazdn. vlastnostami tej platformy moc nejde, kedze to bolo vrcholne dielo renault sportu cenovo inde aj s inou zadnou a prednou napravou :-) Platform B bola v r 2002 fakt spickova to viacmenej vidno, ze jak dlho dokazala vydrzat aj v otazkach pas. bezpecnosti, no uz si myslim ze u posledneho clia to bolo tak na hrane... co sa tyka aktualnosti a Clio 4RS celkovo vela vody nenamutilo aj napriek vynoveniu si na predchodcu nesahlo... pretoze predchozie RS malo ine napravy a tie ocividne chybaju tomu sucasnemu... teda az v nejakej poslednej edicii sa 4RS podarilo uspokojivo odladit, ale to na konci zivotnosti... a s patricne drahymi tlmicmi a silentblokmi

Clio 3 bolo na spicke vo svojej dobe co sa jazdn. vlastnoti a bezpecnosti tyka, myslim ze kvoli starej platforme to nove na spicke uz nebude... ad Fiesta alebo MQB A0

kazdopadne su to len uvahy, snad sa to nepotvrdi
Avatar - Emel
22. 1. 2019 13:57
Re: Prepadák
Je otázka, jestli vůbec ještě má takovéhle auto smysl. Prodeje padají, o trojdvířka nikdo moc nestojí (a 5d už pak kanibalizuje B-segment). PSA se stahuje z Kolína, nástupce CitiGo zřejmě nebude, Káčko už v původní podobě je mrtvé... koncept 3d miniauta drží 500, což je ale právě ta stylovka. Osobně bych se nedivil, kdyby to skončilo jen nabídkou Zoe a Clia...
Avatar - Blue Sun
22. 1. 2019 13:46
Re: Prepadák
Twingo na svou velikost zrovna levné není. Prodávat ho jako stylovku se tady nechytlo.
Twingo potřebuje novou generaci a s ní návrat k původní myšlence prvního generace.
Avatar - Blue Sun
22. 1. 2019 13:44
Re: Clio B-platform
No vidíš, a bylo snad Clio R.S. špatné? To o kvalitě platformy leccos vypovídá. A jak píšeš, je samozřejmě průběžně vylepšovaná.