Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
88 Fotogalerie

Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data!

Zážehová třináctistovka nahradí dosavadní dvanáctistovku. Jako první ji využije Scénic, postupně bude nasazena i v dalších modelech.

S přísnějšími emisními normami se automobilky začínají připravovat na novou metodiku měření, která bude probíhat i v reálném provozu. Volkswagen kvůli tomu nasadil nový čtyřválec 1.5 TSI, PSA zase nové 1.5 BlueHDi a podobně jako jiní chystá zážehové motory s filtrem pevných částic. To Renault nabídne nově vyvinutý čtyřválec 1.3 TCe, který na domácím francouzském trhu začne prodávat ještě tento týden.

O jeho příchodu jsme již informovali, nyní však známe i jeho technická data. Ta unikla na internet prostřednictvím snímku brožury k modelu Scénic, který třináctistovku využije jako první Renault.

V kompaktním MPV bude motor dostupný ve třech výkonových variantách. Ta základní (s obchodním označením TCe 115) bude naladěna 85 kW a 220 N.m, střed (TCe 140) na 103 kW a 240 N.m a vrchol (TCe 160) na 120 kW a 260 N.m, respektive 270 N.m podle převodovky. Půjde tedy o nahrazení stávajících dvanáctistovek TCe 115 a TCe 130 objemnějším a výkonnějším motorem, v kombinaci s doplněním nabídky o nejvýkonnější provedení.

Všechny varianty budou standardně spárovány s šestistupňovou manuální převodovkou, která u TCe 115 bude jedinou volbou. Pro obě silnější verze bude k dispozici také dvouspojková převodovka EDC se sedmi převody, původem od firmy Getrag.

Nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1330 cm3 (některé interní materiály uvádějí 1333 cm3) bude dostupný jak pro Scénic, tak pro prodloužený Grand Scénic. Později se objeví také v dalších modelech značky Renault, v tuto chvíli je potvrzen pro Captur a Mégane.

Francouzská automobilka třináctistovku vyvíjela spolu s Mercedesem, který ji nasadí v nové generaci svých kompaktních vozů. Jako první se jich v případě stuttgartské značky dočká v příštím roce budoucí třída A, nebo třída B. Motor je přizpůsoben emisní normě nazývané Euro 6c, vychází z dosavadní dvanáctistovky, je však přepracován a doplněn o filtr pevných částic. Bude to první zážehový agregát Renault s takovým řešením, další budou následovat posléze.

Renault Scénic – srovnání nové třináctistovky s dosavadní dvanáctistovkou
MotorTCe 115*TCe 115TCe 140*TCe 130TCe 160*
Zdvihový objem [cm3]13301198133011981330
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]85/450085/4500103/500096/5500120/5500
Točivý moment [N.m/min]220/1500190/2000240/1600205/2000260/1750 (270/1800)
Převodovka6M6M6M (7DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]182183195 (195)188200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,312,410,1 (10,1)11,49,9 (9,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,46,15,4 (5,4)6,15,4 (5,4)
*Předběžná technická data