Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Touareg na prvním videu. Dostane i naftový čtyřlitr!

David Bureš
Diskuze (73)
Volkswagen se připravuje na nadcházející premiéru třetí generace Touaregu. Z prototypu tak shodil část kamufláže.

Velké SUV Volkswagen Touareg se již brzy dočká nové, třetí generace, která bude ještě tento měsíc oficiálně představena v Pekingu. Automobilka už na premiéru začala lákat, po zveřejněné skice je tu první video novinky.

Na něm sice automobil zůstává zakryt maskováním, avšak už jen na části karoserie, díky čemuž jsou rysy vozu částečně patrné. Už z dřívějších špionážních fotografií a patentových snímků nicméně víme, že design naváže na předloňský koncept T-Prime GTE. Výrazná maska chladiče s navazujícími světlomety tak připomene řešení z Arteonu. Autorem tvarů je tým šéfdesignéra Volkswagenu Klause Bischoffa.

Video se připravuje ...

Mezigeneračně se auto natáhne o 80 mm a rozšíří o 40 mm, což přinese délku 4.881 mm a šířku 1.980 mm. Základ v architektuře MLB Evo pak přinese mezigenerační úsporu hmotnosti až 200 kilogramů.

Uvnitř se zase můžeme těšit na digitální přístrojový štít nebo zcela nový multimediální systém. Rozhraní Innovision Cockpit bude znamenat konec většiny tlačítek na středovém panelu, ovládání se více méně kompletně přesune na dotykovou obrazovku.

Základem auta bude platforma známá z Audi Q7 nebo Porsche Cayenne, podobně jako u nich se tak i v případě Touaregu můžeme těšit na možnost nočního vidění, adaptivního vzduchového podvozku, aktivní stabilizátory nebo natáčení zadních kol.

Nabídka motorů bude poměrně široká. Začínat má na dvoulitrovém vznětovém čtyřválci, gró portfolia nicméně bude ležet v třílitrových šestiválcích, 3.0 TDI V6 nabídne verze se 166 kW a 206 kW. Spárovány budou s osmistupňovým automatem. Později nabídku podle zprávy magazínu Car doplní i čtyřlitrový vznětový osmiválec, který naznačuje, že ve Wolfsburgu zatím neočekávají konec nafty. Počítá se též s plug-in hybridem.

Více se o Volkswagenu Touareg dozvíme nejpozději 23. března 2018, kdy bude vůz odhalen v čínském Pekingu. Na prezentaci dojede přímo z továrny v Bratislavě, kde se bude sériově vyrábět. Trasu dlouhou 7.424 km absolvuje v následujících třech týdnech.

David Bureš
Diskuze (73)
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 08:21
Re: Decht
Zhluboka dýchej = hlavně v těch centrech měst >:-[]
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 08:20
Re: Naftovej čtyřlitr?!
To je tak trochu to samý žejo ;-)
2. 3. 2018 07:35
motory
Nafta bude to takto velkeho a tazkeho SUV asi lepsia volba ale sirokou nabidkou motorov by som to asi nenazyval ked nema (asi zatial) benzinovy motor.
2. 3. 2018 07:26
Nafta nemůže skončit
Je jasné, že skončení naftových motorů je jednou maxi bublinou či novinářskou kachnou. Jediné, co se děje u VW je jistým způsobem zdražovat. A co napadne první je, vyčlenit levné vozy typu Fabia a Rapid od naftových privilegií, které budou nadále hodny od Octavie výše. A zde ta lepé situovaná třída s naftovými motory bude atakovat prémiové třídy BMW, tedy vozy, kde radost z jízdy opravdu naleznete.
Avatar - Floyd
2. 3. 2018 02:16
Re: Decht
Ajajaj, toto až si ráno přečtou někteří zdejší okopávači sazorakovinometů, tak to se zase dozvíme věci >:D >:D >:D