Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbyt automobilek Hyundai a Kia poprvé od roku 1998 klesl

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
Odbyt největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor a její sesterské společnosti Kia Motors se loni snížil o dvě procenta na 7,88 milionu vozů.

Vykázaly tak první pokles celoročního prodeje od roku 1998. Letos však navzdory rostoucí konkurenci počítají s nárůstem na 8,25 milionu vozů.

Automobilkám se loni nepodařilo splnit prodejní cíl, podle kterého měl odbyt dosáhnout 8,13 milionu vozů. Hyundai, která vyrábí automobily rovněž v České republice, loni zákazníkům dodala 4,86 milionu vozů namísto plánovaných 5,01 milionu. Kia prodala 3,02 milionu aut, zatímco plán činil 3,12 milionu.

Hyundai a Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Hyundai počítá v letošním roce s nárůstem prodeje na 5,08 milionu vozů a Kia plánuje prodej zvýšit na 3,17 milionu vozů. K růstu odbytu by mohla přispět stabilizace poptávky na některých rozvíjejících se trzích, například v Rusku, napsala agentura Reuters.

Očekává se, že Hyundai za loňský rok kromě nižších tržeb vykáže rovněž pokles zisku, a to již čtvrtým rokem za sebou. Analytici navíc upozorňují, že v letošním roce by na zisky automobilek Hyundai a Kia mohly mít negativní dopad investice do rozšiřování výrobních kapacit v Číně a Mexiku.

Zdroje z podniku nedávno agentuře Reuters sdělily, že Hyundai kvůli klesajícímu zisku zavádí úsporná opatření a zároveň řeší nedostatek sportovně-užitkových vozů (SUV) ve svém sortimentu. Vedoucí pracovníci Hyundai od října přistoupili na desetiprocentní snížení mezd, což v automobilce představuje první opatření tohoto druhu za posledních sedm let. Úsporné kroky podle zdrojů zahrnují také například škrty v oblasti cestování zaměstnanců či omezování tisku dokumentů.

"Světová ekonomika pokračuje v pomalém růstu, v mezinárodním obchodu se šíří protekcionismus a konkurence v automobilovém průmyslu se zostřuje, což zvyšuje nejistotu," řekl v novoročním projevu k zaměstnancům Chung Mong-koo, šéf konglomerátu Hyundai Motor Group zahrnujícího automobilky Hyundai a Kia. Dodal, že tyto automobilky plánují každoročně uvádět na trh více než deset nových modelů. Letos by to měl být mimo jiné nový SUV určený pro vyspělé trhy.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
Avatar - twistedTSD
4. 1. 2017 11:18
Re: Žádná škoda...
On ale nesrovnává dva konkrétní vozy (což by bylo v pořádku), ale H/K a Seat z hlediska úspěšnosti a počtu novinek na trhu. Pak je spíše na místě srovnávat VW a.g. s H/K.
Avatar - Londonbridge
3. 1. 2017 19:44
Re: vsechno jednou klesne...
Nic nestoji porad a obcas to aj klesne....To je priroda a aj business je takovy. Houpe to houpe jak na housenkove drahe tak ze klesol im predaj aut aby im potom zase rastol predaj aut presne od urovne kam im klesol a zase budu vykazovat velky rast predajov...Boring....
3. 1. 2017 14:10
Re: Žádná škoda...
Ne, ale jsi zjevně thebill :-)
3. 1. 2017 14:09
Re: Žádná škoda...
7,88 mio podvedených lidí... každopádně evropského leadera v podvodech ještě nedotáhli >:-[]
Avatar - Bubáq
3. 1. 2017 13:40
Re: Žádná škoda...
Je jedno, jakého původu je daný vůz! Výsledek je důležitý, Srovnání aut Seatu a Hyundaie je určitě na místě, byť Seat nemá tak širokou nabídku. Tam, kde se vozy obou značek potkávají, má srovnání velký význam pro každého kupce. Bez ohledu na původ techniky. Ostatně, každá značka VAG si odlaďuje auta samostatně, takže shodná koncernová technika nedává vždy shodné výkony a dojmy.
Je mi divné, že zrovna tohle musím tady v diskuzi komentovat....