14.11. 2013

Ojetý Ford Fusion 1.4 16V: Brácha prima bráchy

 

Ford Fusion postavený na bázi Fiesty se těší velké oblibě zákazníků. Nezřídka jej volí starší řidiči, kterým vyhovuje vyšší poloha sedadla usnadňující nástup a výstup.

Potkat Ford Fusion s nízkým kilometrovým proběhem není až tak neobvyklé. Obliba těchto vozidel u seniorů, kteří toho tolik nenajezdí, zájemcům o vůz vysloveně nahrává. Na trhu s ojetinami tedy můžete nalézt exempláře s nízkým proběhem, podobně jako je tomu u červeného vozu z pražského autocentra Auto ESA. Na pohled velice zachovalý automobil upoutal naši pozornost zářivě nablýskanou karoserií a stavem tachometru, jež ukazuje pouhých 29 588 ujetých kilometrů. Vozidlo má v rodném listu zapsaný letopočet 2008 a pod kapotou spolehlivou zážehovou čtrnáctistovku. Ta sice nedisponuje závratným výkonem (59 kW), ale ani nezaskočí nechtěnou spotřebou.

Prostor pro posádku

Fusion využívá techniku i podvozek Fordu Fiesta, jeho interiér je však vzdušnější a nabízí solidní prostor také v oblasti zadních sedadel. Jenom škoda, že sedačky menších rozměrů nezajistí tolik komfortu, kolik by si někteří cestující přáli. Drobná výtka míří i k nevýraznému tvarování opěradel předních sedadel, která v zatáčkách poskytnou slabší boční oporu.

Nejeden řidič Fusionu vytýká nepříliš líbivou palubní desku. U testovaného vozu, jenž byl vyroben až po faceliftu, je přitom pohlednější, než tomu bylo u starších ročníků. Přesto vzhledem nikomu dech nevyrazí. Důvod vidíme jak v použitých plastech, tak v jejich povrchové úpravě. Přitom u vozidel vyrobených před faceliftem byla situace ještě horší.

Pokud opustíme místo pro posádku a nahlédneme do zavazadelníku, budeme mít pro vůz pro změnu jenom pochvalná slova. Zavazadlový prostor totiž nabízí v základním uspořádání objem 337 litrů, což je na malý automobil vynikající hodnota! Kdo by potřeboval více, může Fusion proměnit do dvoumístné konfigurace sklopením zadních sedadel a nákladový prostor naroste na 1175 litrů.

Skvělá nabídka místa pro zavazadla je dána vyšší stavbou karoserie, která umožnila konstruktérům navrhnout vůz s vyšší zavazadlovým prostorem. Ten je v případě testovaného automobilu téměř zaplněn sadou zimních pneumatik na plechových discích, jež získá nový majitel spolu s vozidlem.

Motor a převodovka

Jak již padlo v úvodu, pod kapotou testovaného Fordu Fusion nalezneme zážehový čtyřválec objemu 1,4 litru. Šestnáctiventilový motor přitom nenabízí nijak závratný výkon, poskytovaných 59 kW ale můžeme považovat za dostačující pro rozumnou jízdu. Fusion se přitom nabízel i se slabší dvanáctistovkou či naopak velice svižnou šestnáctistovkou, případně s dvojicí turbodieselů.

Výhodou zkoušené verze je její bezproblémovost. Jde o spolehlivý motor pracující s příznivou spotřebou, navíc potěší ochotou jít za plynem, kterou by vzhledem k papírově nevelkému výkonu hádal málokdo. Přesto, ti co chtějí jezdit opravdu svižně i s vytíženějším vozem, by se měli poohlédnout po šestnáctistovce. Nicméně čtrnáctistovka v testovaném automobilu běží hladce, není příliš hlučná a netrpí nežádoucími vibracemi.

Zmínit musíme také manuální pětistupňovou převodovku. Ta si s pohonnou jednotkou dobře rozumí, řidič navíc ocení přesný pohyb řadicí páky. Výhodou zkoušeného vozu je zámek řazení. Nejen že plní určitou ochrannou funkci před nenechavci, ale může být kladně ohodnocen pojišťovnou v případě, že by si budoucí majitel chtěl vůz pojistit proti odcizení.

Jízdní vlastnosti a komfort

Ford Fusion těží z dobře naladěného podvozku, který i přes svou tvrdší charakteristiku zvládá tlumení nerovností ku spokojenosti posádky. Držení jízdní stopy v zatáčkách je přitom nečekaně dobré. Výtky nemáme ani k brzdám, které odvádějí odpovídající práci. Jednoznačně kladně hodnotíme výborný výhled z automobilu i dobře odhadnutelné rozměry karoserie, což ocení především méně zkušení řidiči. Pohyb po městě či parkování tedy probíhá zcela bez potíží.

Jestli nám na vozidle něco nevyhovuje, tak je to umístění ovladače elektrických zpětných zrcátek. Řidič se musí vždycky natáhnout, seřídit zpětné zrcátko a opět se opřít, aby jeho nastavení zkontroloval. Když se nezdaří, nezbude nic jiného, než se opět natahovat, což je značně nekomfortní. Naštěstí jde o úkon, který každý provede jenom jednou, pokud tedy nepoužívá vůz více řidičů.

Výbava a cena testovaného vozu

Testovaný automobil se těší vynikajícímu zdraví. Nakonec aby ne, když má za sebou teprve 29 588 ujetých kilometrů. Potěší také bohatou výbavou, do níž patří například ABS, čelní airbagy, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a dálkově řízené centrální zamykání. O komfort posádky se postará klimatizace a originální přehrávač CD, řidič ocení vyhřívané čelní sklo, které přijde v blížícím se zimním období skutečně vhod. Vzhled vozu podtrhují kola z lehkých slitin. Za bohatě vybavený Ford Fusion z roku 2008 požaduje Auto ESA částku 149 900 korun při platbě v hotovosti.

Expert Auto ESA radí

Ford Fusion má pověst nadprůměrně spolehlivého vozu. Přesto se u něj stejně jako u dalších automobilů některé závady vyskytují častěji - jedná se třeba o nadměrné opotřebení ložisek kol či vůle na přední nápravě. Některé vozy trápí také zvlněné brzdové kotouče. Někdy se objeví porucha podsvícení přístrojové desky a nepříjemné může být i povrzávání plastů v interiéru vyskytující se spíše u starších vozidel s vyšším kilometrovým proběhem. Zřídka se lze setkat se závadou centrálního zamykání.

Zážehové pohonné jednotky patří k těm spolehlivějším. Dobrou pověst má také turbodiesel 1.4 TDCi, silnějším bratru 1.6 TDCi to však neplatí. Nejčastěji se ale setkáte s automobily vybavenými zážehovými motory.

Ford Fusion 1.4 16V
Objem motoru (cm3):1388
Maximální výkon (kW/ot. za min.):59/5700
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):124/3500
Zrychlení 0-100 km/h (s):14,0
Největší rychlost (km/h):163
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):6,5
Rok výroby testovaného vozu:2008
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:29 588
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):149 900/109 900

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod

Na první pohled to vypadá, že AutoCont po sedmadvaceti…

Fair Credit opouští slovenský trh Fair Credit opouští slovenský trh

Omezení výše úrokové sazby přinutilo ze Slovenska odejít…

Airbus poprvé vzlétl s novým letounem, má ukrojit tržní podíl Boeingu Airbus poprvé vzlétl s novým letounem, má ukrojit tržní podíl Boeingu

Na letišti ve francouzském Toulouse ve čtvrtek koncern…

Akcie, měny & názory Jany Steckerové: Obměny v čínské garnituře Akcie, měny & názory Jany Steckerové: Obměny v čínské garnituře

V Číně začala jedna z nejdůležitějších politických…

 

Štítky Ford Bazar

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém Ford Sync 3: Modrý ovál má nový informační systém

Moderní auto už si bez velké obrazovky ve středu palubní…

Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford Úřad v USA zkoumá závadu posilovače u téměř milionu vozů Ford

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA)…

 



 
Takhle se rodí ruský stařeček. Nahlédněte do zákulisí výroby legendární Lady Niva

Takhle se rodí ruský stařeček. Nahlédněte do zákulisí výroby legendární Lady Niva

Dnes 18:51

Výroba legendární Lady Niva, dnes nazývané 4x4, byla zahájena už v roce 1977. A v továrně v Toljatti probíhá dodnes.




Blesk.cz

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20 metrů vysoké rozhledny, zemřela v nemocnici

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20…

Do zoologické zahrady v Praze vyjížděli v neděli dopoledne záchranáři. Z dřevěné rozhledny, která se nachází v…

Únos dětí z ústavu: Davídek s Leonardem nechodili do školy, z bytu se ozýval křik, prozradil starosta

Únos dětí z ústavu: Davídek s Leonardem nechodili do…

Davídek a Leonard Lackó, děti, které před týdnem jejich rodiče unesli z dětského centra, bydlely v bytě v…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Slavné Bazaly čeká demolice. Vyroste tam akademie pro mladé fotbalisty

Slavné Bazaly čeká demolice. Vyroste tam akademie…

Fotbalový areál na ostravských Bazalech, který byl v minulosti domovským stadionem Baníku, bude po rekonstrukci…

 

Reflex.cz

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním městem. Stát se tak má do roku 2035

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním…

Anglické město Oxford, kde se nachází jedna z nejlepších a nejznámějších univerzit planety, se chce do roku 2035…