29.10. 2014

Ojetá Škoda Roomster 1.4 16V: MPV ideál po Česku

Ojetá Škoda Roomster 1.4 16V: MPV ideál po Česku

Roomster měl vždycky svoje příznivce i odpůrce. Někdo nepřenese přes srdce netradiční design vozu, pro jiného je důležitější jeho praktičnost.

Stávající Škoda Roomster má řadu dílů shodných s modelem Fabia druhé generace. Od ní tohle malé MPV převzalo nejen podobu přídě a palubní desky, ale také podvozek a motory. Naroubování přídě z Fabie na novou střední a zadní část se však nesetkalo u řady zákazníků s pozitivním ohlasem. Přechod v oblasti sloupku B nepůsobí zrovna přirozeně a kvůli tomu Roomster v očích nejednoho potenciálního zákazníka propadl.

Jiní ale objevili i jeho přednosti v podobě variability interiéru a nabídky podélného prostoru. Ne nadarmo se vůz stále drží v popředí třídy, aktuálně je druhý (za loňský rok se v Česku prodalo 3156 vozů).

V oblasti ramen ve srovnání s Fabií žádné kladné body nečekejte, příčná prostornost se nijak nezměnila. Je-li však pro někoho Škoda Fabia malá, Roomster může být tou pravou volbou. Nabízí totiž vzdušnější interiér i objemnější zavazadelník a tak spolehlivě zastane funkci rodinného automobilu.

Srovnávací test: Chevrolet Orlando vs. Škoda Roomster

I proto jsme na ploše pražského autocentra Auto ESA hledali právě Roomster. Zaujal nás vůz z roku 2008 v bohaté výbavě Sport. Podle palubních přístrojů zatím urazil 138 587 kilometrů a na pohled vypadá velmi zachovale. Pod kapotou ukrývá benzinový čtyřválec 1.4 16V o výkonu 63 kW, který z Roomsteru sice olympijského vítěze neudělá, ale typickému zájemci o tento typ automobilu by měl takový motor bohatě stačit. V Auto ESA tomuto konkrétnímu vozu určili cenu 169 900 Kč.

Prostor pro posádku

Jak zde již padlo, palubní deska pochází z modelu Fabia, zpracováním se však může lišit v závislosti na výbavě automobilu. Lépe vybaveným vozidlům dvířka uzavíratelných schránek před spolujezdcem nechybějí, což je také případ zkoušeného vozu. Jeho sedadla jsou dostatečně pohodlná, přičemž vzadu najdete solidní komfort plynoucí z nabídky místa pro nohy cestujících. V tomto směru si Roomster stojí opravdu velice dobře.

Výhodou jsou samostatná sedadla vzadu, která lze podle potřeby posouvat, vyjímat, nebo skládat a překlápět za přední sedačky, čímž nákladový prostor citelně naroste. V základním pětimístném uspořádání můžete počítat s objemem 450 až 530 litrů, v závislosti na posunu sedadel vzadu. To je bohatě i pro rodinné cestování na dovolenou.

U daného vozu musíme ocenit sportovněji tvarovaná přední sedadla s výrazným bočním vedením, ale i opravdu zachovalý stav interiéru. Celkově vůz budí velmi dobrý dojem a vypadá to, že o něj bylo po všech směrech poctivě pečováno.

Škoda Roomster vyhrála v hodnocení ojetých vozů Dekra 2014

Motor a převodovka

Benzinová šestnáctiventilová čtrnáctistovka v testovaném vozidle nabízí výkon 63 kW, což je pro Roomster tak akorát. Slabší motor by měl s autem dost práce zejména při jeho větším zatížení, silnější určitě můžeme doporučit, avšak mnohým motoristům stačí právě agregát 1,4 litru. V nižších otáčkách tolik ochoty nejeví, ale kolem hranice 3500/min ožívá a pak je znatelně snaživější.

Kromě této pohonné jednotky se však pod kapotou Škody Roomster můžete setkat i s menším tříválcem 1.2 HTP o výkonu 51 kW, který se jeví zdatně ve městě. Nicméně výkonový handicap poznáte ve vyšších rychlostech a zde končí i úsporný provoz. Lepší volbou jsou přeplňované čtyřválce 1.2 TSI o výkonech 63 a 77 kW, zde ale pozor na stav rozvodů.

Dobře si stojí zážehová šestnáctiventilová šestnáctistovka disponující 77 kW a tolik oblíbený turbodiesel 1.9 TDI s identickým výkonem, tedy 77 kW. Pracuje spolehlivě a úsporně. Ještě menší nároky na spotřebu má tříválcový turbodiesel 1.4 TDI montovaný o výkonech 51 a 59 kW. Jeho nepříliš disciplinovaný projev ale některé řidiče odradí. V roce 2010 byl nahrazen živějším a znatelně kultivovanějším čtyřválcem 1.6 TDI o výkonech 66 a 77 kW.

Manuální převodovky platí za nadmíru spolehlivé a vynikají precizním řazením. Naopak u převodovek DSG musíte počítat s opotřebením, které si dříve nebo později vyžádá nemalou investici.

Jízdní vlastnosti a komfort

Karoserie vyšší stavby usazená na podvozku z Fabie znamená větší přenos hmotnosti v zatáčkách, ale i tak jsou jízdní vlastnosti dobré. Odpružení správně tlumí nerovnosti a posádka má tak dostatek pohodlí také při jízdě po městské dlažbě. Za jízdy tak neuslyšíte žádné nežádoucí zvuky, a to ani od přední nápravy, kde se nacházejí táhla stabilizátoru, u tohoto modelu známá svou poněkud kratší životností.

Komfort na palubě pak příznivě ovlivňuje také přítomnost klimatizace, či naopak vyhřívání sedadel, řidič zase při dálničních přesunech ocení tempomat.

Výbava a cena testovaného vozu

Kromě zmiňovaných prvků ve výbavě testovaného automobilu najdeme také ABS, stabilizační systém ESP, palubní počítač, šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání nebo elektrické ovládání bočních oken vpředu. Nechybí ani autorádio s přehrávačem CD a vzhled vozu vylepšují kola z lehkých slitin.

Nový Roomster se bude vyrábět v Polsku, starý z Kvasin končí

Expert Auto ESA radí

Jak zde již padlo, výjimkou nejsou vůle v táhlech stabilizátoru, ale ani v jeho uložení. Známá je koroze výfukového systému, jíž můžeme pozorovat i na testovaném automobilu. Je to však jediná vada, kterou jsme u něj nalezli. Model Roomster se také občas potýká se zvlněnými brzdovými kotouči, mohou se objevit problémy s filtrem pevných částic u turbodieselů nebo porucha čidla výfukových plynů. Zejména tříválec HTP trápí vadné zapalovací cívky. U přeplňovaných čtyřválců 1.2 TSI zase pozor na chrastění při startu ukazující na problém s rozvody a nutnost situaci okamžitě řešit.

Škoda Roomster 1.4 16V
Objem motoru (cm3)1390
Maximální výkon (kW/ot. za min.)63/5000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.)126/3300
Zrychlení 0-100 km/h (s)13,0
Největší rychlost (km/h)171
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km)6,8
Rok výroby testovaného vozu2008
Počet ujetých km dle palubních přístrojů138 587
Cena vozu (hotovost/financování v Kč)169 900/130 000
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun

Hodnota zakázek na komunikaci z veřejného sektoru se v…

Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří

Týden testování a ostrý provoz. E-shop nejvýdělečnějšího…

Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu

Česká společnost Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit…

 

Štítky Škoda Bazar MPV

 

Přidat názorDiskuse: Ojetá Škoda Roomster 1.4 16V: MPV ideál po Česku







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky

O model Škoda Roomster je zájem i deset let po uvedení na…

Škoda Roomster II končí, definitivně! Prý by o ni nebyl zájem. Škoda Roomster II končí, definitivně! Prý by o ni nebyl zájem.

Ještě nedávno to se Škodou Roomster II vypadalo velmi…

 



 
Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Dnes 15:50

Sedmnáctitisícové Maranello je domovem jedné z nejslavnějších automobilek světa. Ta slaví kulatiny a má za sebou mnoho úspěchů.




Blesk.cz

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned se zranila!

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned…

Berenika Kohoutová (26) překvapuje televizní diváky svými výkony v Tvoje tvář má známý hlas, přesto si našla…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze Sparty musí zapracovat

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze…

Hokejová extraliga má za sebou už pět kol. Jak si po rozjezdu sezony zatím vedou brankáři? Kdo se může na…

 

Reflex.cz

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…