reklama


24.9. 2013

Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid

 

Poslední generace Fordu Mondeo je mezi českými řidiči velmi oblíbená. Zájem je především o vznětové verze, mezi nimiž vyčnívá 1.8 TDCi. Důvod? Nemá filtr pevných částic, který bývá často proklínaným prvkem dieselových ojetin.

Třetí řada Fordu Mondeo vyjela ve třech karosářských verzích. Zatímco méně praktický sedan nemá u českých motoristů na růžích ustláno, kombi a liftback se těší velkému zájmu. To platí jak pro trh s novými, tak ojetými vozy. Automobil vyráběný od roku 2007 prošel v roce 2010 modernizací, avšak ani předfaceliftová verze nepůsobí nijak zastarale. Výhodou Mondea je značně nadčasový vzhled.

To dokazuje i testovaný vůz z roku 2009, který jsme objevili v nabídce autocentra Auto ESA. Kromě vzhledu a zachovalého stavu jej v našich očích favorizuje také bohatá výbava Titanium X. Výhodou je rovněž úsporný motor bez problematické vymoženosti jménem filtr pevných částic.

Prostor pro posádku

Mondeo třetí generace nabídkou místa pro cestující nijak nešetří, a tak v něm najdou dostatek prostoru i urostlí jedinci. To platí pro přední i zadní sedadla, jež jsou v případě zkoušeného ojetého vozu zcela samostatnou kapitolou. Špičkové provedení Titanium X totiž nabízí parádně tvarované sedačky s částečně koženým čalouněním a příkladným bočním vedením těla v zatáčkách. Sedadla jsou vynikající a zajistí výborné pohodlí i při opravdu dlouhých jízdách.

Pochvalná slova máme i pro celkové zpracování interiéru, který opět těží z vysoké úrovně výbavy. Zatímco běžná provedení mají klasickou přístrojovou kapličku s budíky, Titanium X disponuje barevným displejem Ford Convers+ zobrazujícím řadu funkcí. Samozřejmostí je bezklíčové startování tlačítkem vpravo od volantu. Potěšitelnou zprávu pak představuje fakt, že s těmito moderními prvky výbavy nejsou u ojetých vozidel potíže.

Interiér vyvedený v tmavém plastu s dobrou povrchovou úpravou působí hodnotně i díky prvkům z leštěného hliníku. Středovému panelu dominuje audiosystém Sony, jehož hudební projev nás potěšil. Celkový stav interiéru i exteriéru hodnotíme jako velice zachovalý. Ujetých více než 109 000 kilometrů prakticky nepoznáte, a to ani na nejvíce exponovaných místech, jako jsou sedačky, madla dveří nebo ovladače na přístrojové desce.

Zavazadelník liftbacku potěší dobrým přístupem i zcela vyhovujícím objemem 540 litrů v základním uspořádání. V případě nutnosti lze sklopit zadní sedadla a nákladový prostor dále rozšířit.

Motor a převodovka

Turbodiesely obecně se při současných cenách paliv těší velkému zájmu. Vozidla s úspornějším naftovým pohonem tak vyhledává stále více řidičů a ne jinak je tomu mezi zájemci o Ford Mondeo. Právě proto jsme se zajímali o vůz se vznětovým motorem, přičemž volba padla na oblíbenou osmnáctistovku. Její výhodou proti ostatním naftovým verzím, které se do Mondea montují, je absence filtru pevných částic. Ten má totiž omezenou životnost a postupem času představuje jisté finanční výdaje. To platí pro vozidla všech značek vybavená danou technologií, nejde o žádný specifický problém fordů nebo snad Mondea.

Testovaný automobil pohání nejsilnější jednotka o objemu 1,8 litru, tedy motor 1.8 TDCi o výkonu 92 kW. Vznětovým osmnáctistovkám v této generaci Mondea se často vyčítá citelný turboefekt. Ten můžeme pozorovat při rozjezdu i u tohoto agregátu, i když není zase tak velký. Navíc je pozorovatelný jenom při rozjezdu, jakmile se automobil rozhýbe, motor odvádí dobrou práci. Ochotně zrychluje a uvnitř vozu neobtěžuje nadměrným hlukem. Přesto je jeho běh v porovnání s dvoulitrovými jednotkami TDCi o trochu hrubší. Potěší přítomnost šestistupňové manuální převodovky, jejíž řadicí páka se pohybuje ve vytyčených drahách hladce a především přesně. Šestý rychlostní stupeň je zárukou příznivé spotřeby a nízké hlučnosti motoru i při dálničních rychlostech.

Jízdní vlastnosti a komfort

Skutečně excelentní práci odvedli technici Fordu při konstrukci a ladění podvozku. Testovaný automobil doslova vyzařuje jistotu v zatáčkách, suverenitu neztrácí ani na nerovných vozovkách či při rychlých dálničních přesunech. Držení jízdní stopy je výborné, přitom ale není podvozek nijak tvrdý, a tak nám nabídl příjemný cestovní komfort.

Přejezd nerovností a výmolů se obešel bez nepříjemných ran či drncání. V takových situacích dolehne k posádce jenom tlumený zvuk, jak si odpružení poradí s typickou nectností českých komunikací. Jízdní vlastnosti a vyvážený podvozek tak může Mondeu závidět kdejaký konkurent. Výše uvedené vlastnosti zároveň potvrzují výborný stav testovaného vozu, který nevykazuje žádné nežádoucí vůle na podvozku.

Výbava a cena testovaného vozu

Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi v nejvyšší výbavě Titanium X nabízí prakticky všechno, na co si motorista vzpomene. Nechybí mimo jiné klimatizace, tempomat, ABS a ESP, parkovací čidla, litá kola, palubní počítač, vyhřívané čelní sklo, množství airbagů a řada dalších prvků.

Vůz z roku 2009 zatím urazil něco málo přes 109 000 kilometrů a ujetá vzdálenost se na něm nijak zvlášť neprojevila. Technicky je zcela bezproblémový, dobrému zdraví se těší i lak a také velice zachovalý interiér. Naše jediná výtka míří k drobnému poškození pravého prahu, které nejspíše vzniklo neopatrným parkováním. Cenu automobilu prodejce Auto ESA stanovil na 269 900 Kč v případě platby v hotovosti, nebo 224 900 Kč při využití financování.

Expert Auto ESA radí

Poslední generace Fordu Mondeo vykazuje dobrou spolehlivost. Větší pozornost je ale i přesto třeba věnovat nápravám, kde mohou přirozeným opotřebením vznikat vůle. Ostatně to je běžný jev i u vozidel jiných značek. Při kontrole podvozkových skupin věnujte pozornost výfukovému systému, zde dochází ke korozi a k praskání stínicích plechů.

Při obhlídce karoserie se zaměřte na přední část vozu, kde se někdy objevují oděrky laku od odletujících kamínků. Samozřejmostí by měla být kompletní kontrola elektrické výbavy, i když s ní běžně nejsou potíže. Výjimku tvoří klimatizace, která může vykazovat nižší účinnost.

Ford Mondeo 1.8 TDCi
Objem motoru (cm3):1770
Max. výkon (kW/ot. za min.):92/3700
Max. točivý moment (N.m/ot. za min.):340/1800
Zrychlení 0-100 km/h (s):10,5
Max. rychlost (km/h):200
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,8
Rok výroby testovaného vozu:2009
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:109 093
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):269 900/224 900

Spolupracujeme s TipCars.com
Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů

Praha nejspíš investuje do městského radiového systému v…

Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan

Rozsáhlý rodinný klan Donalda Trumpa zahrnuje řadu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky

Ford Mondeo je spolu s Passatem a Insignií jednoznačně…

Ford Mondeo: První cena klesla pod 450.000 Kč Ford Mondeo: První cena klesla pod 450.000 Kč

Nová generace Mondea je ještě rok daleko, Ford se však už…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Dnes 18:59

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

Trump v projevu zahrozil teroristům a povzbudil Američany

Trump v projevu zahrozil teroristům a povzbudil Američany

Nový prezident Spojených států Donald Trump přednesl krátce po složení slibu v pátek svůj první projev v roli…

 

iSport.cz

Darida by se po sezoně nebránil lákavé nabídce: Sen je Anglie a United

Darida by se po sezoně nebránil lákavé nabídce: Sen…

Záložník Herthy Vladimír Darida už na konci podzimu doléčil dvouměsíční zranění kotníku a ve druhé části německé…

Velká posila! Ivanschitz už patří Plzni, trénoval s ní ve Španělsku

Velká posila! Ivanschitz už patří Plzni, trénoval s…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je již hráčem Viktorie Plzeň. Informaci serveru iSport.cz potvrdil samotný…

 

Reflex.cz

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

 
 
reklama