24.9. 2013

Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid

 

Poslední generace Fordu Mondeo je mezi českými řidiči velmi oblíbená. Zájem je především o vznětové verze, mezi nimiž vyčnívá 1.8 TDCi. Důvod? Nemá filtr pevných částic, který bývá často proklínaným prvkem dieselových ojetin.

Třetí řada Fordu Mondeo vyjela ve třech karosářských verzích. Zatímco méně praktický sedan nemá u českých motoristů na růžích ustláno, kombi a liftback se těší velkému zájmu. To platí jak pro trh s novými, tak ojetými vozy. Automobil vyráběný od roku 2007 prošel v roce 2010 modernizací, avšak ani předfaceliftová verze nepůsobí nijak zastarale. Výhodou Mondea je značně nadčasový vzhled.

To dokazuje i testovaný vůz z roku 2009, který jsme objevili v nabídce autocentra Auto ESA. Kromě vzhledu a zachovalého stavu jej v našich očích favorizuje také bohatá výbava Titanium X. Výhodou je rovněž úsporný motor bez problematické vymoženosti jménem filtr pevných částic.

Prostor pro posádku

Mondeo třetí generace nabídkou místa pro cestující nijak nešetří, a tak v něm najdou dostatek prostoru i urostlí jedinci. To platí pro přední i zadní sedadla, jež jsou v případě zkoušeného ojetého vozu zcela samostatnou kapitolou. Špičkové provedení Titanium X totiž nabízí parádně tvarované sedačky s částečně koženým čalouněním a příkladným bočním vedením těla v zatáčkách. Sedadla jsou vynikající a zajistí výborné pohodlí i při opravdu dlouhých jízdách.

Pochvalná slova máme i pro celkové zpracování interiéru, který opět těží z vysoké úrovně výbavy. Zatímco běžná provedení mají klasickou přístrojovou kapličku s budíky, Titanium X disponuje barevným displejem Ford Convers+ zobrazujícím řadu funkcí. Samozřejmostí je bezklíčové startování tlačítkem vpravo od volantu. Potěšitelnou zprávu pak představuje fakt, že s těmito moderními prvky výbavy nejsou u ojetých vozidel potíže.

Interiér vyvedený v tmavém plastu s dobrou povrchovou úpravou působí hodnotně i díky prvkům z leštěného hliníku. Středovému panelu dominuje audiosystém Sony, jehož hudební projev nás potěšil. Celkový stav interiéru i exteriéru hodnotíme jako velice zachovalý. Ujetých více než 109 000 kilometrů prakticky nepoznáte, a to ani na nejvíce exponovaných místech, jako jsou sedačky, madla dveří nebo ovladače na přístrojové desce.

Zavazadelník liftbacku potěší dobrým přístupem i zcela vyhovujícím objemem 540 litrů v základním uspořádání. V případě nutnosti lze sklopit zadní sedadla a nákladový prostor dále rozšířit.

Motor a převodovka

Turbodiesely obecně se při současných cenách paliv těší velkému zájmu. Vozidla s úspornějším naftovým pohonem tak vyhledává stále více řidičů a ne jinak je tomu mezi zájemci o Ford Mondeo. Právě proto jsme se zajímali o vůz se vznětovým motorem, přičemž volba padla na oblíbenou osmnáctistovku. Její výhodou proti ostatním naftovým verzím, které se do Mondea montují, je absence filtru pevných částic. Ten má totiž omezenou životnost a postupem času představuje jisté finanční výdaje. To platí pro vozidla všech značek vybavená danou technologií, nejde o žádný specifický problém fordů nebo snad Mondea.

Testovaný automobil pohání nejsilnější jednotka o objemu 1,8 litru, tedy motor 1.8 TDCi o výkonu 92 kW. Vznětovým osmnáctistovkám v této generaci Mondea se často vyčítá citelný turboefekt. Ten můžeme pozorovat při rozjezdu i u tohoto agregátu, i když není zase tak velký. Navíc je pozorovatelný jenom při rozjezdu, jakmile se automobil rozhýbe, motor odvádí dobrou práci. Ochotně zrychluje a uvnitř vozu neobtěžuje nadměrným hlukem. Přesto je jeho běh v porovnání s dvoulitrovými jednotkami TDCi o trochu hrubší. Potěší přítomnost šestistupňové manuální převodovky, jejíž řadicí páka se pohybuje ve vytyčených drahách hladce a především přesně. Šestý rychlostní stupeň je zárukou příznivé spotřeby a nízké hlučnosti motoru i při dálničních rychlostech.

Jízdní vlastnosti a komfort

Skutečně excelentní práci odvedli technici Fordu při konstrukci a ladění podvozku. Testovaný automobil doslova vyzařuje jistotu v zatáčkách, suverenitu neztrácí ani na nerovných vozovkách či při rychlých dálničních přesunech. Držení jízdní stopy je výborné, přitom ale není podvozek nijak tvrdý, a tak nám nabídl příjemný cestovní komfort.

Přejezd nerovností a výmolů se obešel bez nepříjemných ran či drncání. V takových situacích dolehne k posádce jenom tlumený zvuk, jak si odpružení poradí s typickou nectností českých komunikací. Jízdní vlastnosti a vyvážený podvozek tak může Mondeu závidět kdejaký konkurent. Výše uvedené vlastnosti zároveň potvrzují výborný stav testovaného vozu, který nevykazuje žádné nežádoucí vůle na podvozku.

Výbava a cena testovaného vozu

Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi v nejvyšší výbavě Titanium X nabízí prakticky všechno, na co si motorista vzpomene. Nechybí mimo jiné klimatizace, tempomat, ABS a ESP, parkovací čidla, litá kola, palubní počítač, vyhřívané čelní sklo, množství airbagů a řada dalších prvků.

Vůz z roku 2009 zatím urazil něco málo přes 109 000 kilometrů a ujetá vzdálenost se na něm nijak zvlášť neprojevila. Technicky je zcela bezproblémový, dobrému zdraví se těší i lak a také velice zachovalý interiér. Naše jediná výtka míří k drobnému poškození pravého prahu, které nejspíše vzniklo neopatrným parkováním. Cenu automobilu prodejce Auto ESA stanovil na 269 900 Kč v případě platby v hotovosti, nebo 224 900 Kč při využití financování.

Expert Auto ESA radí

Poslední generace Fordu Mondeo vykazuje dobrou spolehlivost. Větší pozornost je ale i přesto třeba věnovat nápravám, kde mohou přirozeným opotřebením vznikat vůle. Ostatně to je běžný jev i u vozidel jiných značek. Při kontrole podvozkových skupin věnujte pozornost výfukovému systému, zde dochází ke korozi a k praskání stínicích plechů.

Při obhlídce karoserie se zaměřte na přední část vozu, kde se někdy objevují oděrky laku od odletujících kamínků. Samozřejmostí by měla být kompletní kontrola elektrické výbavy, i když s ní běžně nejsou potíže. Výjimku tvoří klimatizace, která může vykazovat nižší účinnost.

Ford Mondeo 1.8 TDCi
Objem motoru (cm3):1770
Max. výkon (kW/ot. za min.):92/3700
Max. točivý moment (N.m/ot. za min.):340/1800
Zrychlení 0-100 km/h (s):10,5
Max. rychlost (km/h):200
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,8
Rok výroby testovaného vozu:2009
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:109 093
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):269 900/224 900

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky

Ford Mondeo je spolu s Passatem a Insignií jednoznačně…

Ford Mondeo: První cena klesla pod 450.000 Kč Ford Mondeo: První cena klesla pod 450.000 Kč

Nová generace Mondea je ještě rok daleko, Ford se však už…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba rodiče: Pohřeb si nemohly dovolit

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba…

Během dvou dnů přišly o matku i otce! Simona (23) a Saša (13) nejprve ztratily svého otce, který zemřel na…

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…