reklama


Opel Corsa 1.3 CDTI Sport vs. Škoda Fabia 1.4 TDI Sport – Blesk nebo šíp?

Opel Corsa 1.3 CDTI Sport vs. Škoda Fabia 1.4 TDI Sport – Blesk nebo šíp?

 
 

Pět dveří, moderní karoserie, velké zavazadelníky a malé turbodiesely pod kapotou. Je rozumnější volbou blesk nebo se vyplatí novější šíp?

Dva modely, které se u nás na krátko potkaly, známe již velmi dobře, ale přímá konfrontace umožní přeci jen kvalifikovanější výrok než dva samostatné testy. Tady je.

Opel Corsa čtvrté generace je již ostříleným hráčem na poli malých hatchbacků. Ve své současné podobě se představil v roce 2006, zatímco Škoda Fabia druhé generace měla světovou premiéru na loňském ženevském autosalonu a prodává se tedy ani ne rok. K redakčnímu srovnávacímu testu jsme měli k dispozici verze, které se k sobě přibližují svými vznětovými motory i označením výbavy.

Německý bojovník dorazil k srovnávacímu testu s pětidveřovou karoserii ve výbavě Sport, s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 1.3 CDTI o výkonu 66 kW (90 k). Zástupce české značky se dostavil rovněž ve výbavě Sport a k jeho pohonu slouží přeplňovaný vznětový tříválec 1.4 TDI o výkonu 59 kW (81 k).

obrázek [555 x 337]
 

Design

Designéři obou automobilek přistupovali k tvorbě malého pětidveřového hatchbacku poněkud odlišným způsobem. Corsa hraje na city zevnějškem, Fabia obléká vnitřní hodnoty do kabátu, který zákonitě nemůže zakrýt všechny disproporce. Když se Corsa s Fabii postaví vedle sebe, vynikají opelovy line auta pro mladé, zatímco Škoda kolemjdoucí oslňuje především svým nepřehlédnutelným žlutým lakem.

Opel Corsa má karoserii dlouhou 3999 mm, širokou 1737 mm, vysokou 1488 mm a má rozvor náprav 2511 mm. Škoda Fabia je dlouhá 3992 mm, široká 1642 mm, vysoká 1498 mm a má rozvor 2462 mm, což znamená, že je o 7 mm kratší, o 95 mm (!) užší, o 10 mm vyšší a má o 49 mm kratší rozvor náprav. Tyto rozdíly a celkové proporce karoserie mají zásluhu na tom, že Fabia vedle Corsy vypadá kratší, vyšší a užší, což u většiny pozorovatelů nahrává Opelu, který svým designem působí více jako dospělé auto s jistými sportovními ambicemi. Fabia působí hlavně ze zadu svérázným dojmem, neboť svou výškou hravě překonává přerostlé o třídu větší hatchbacky, ale současně šířkou zaostává nejen za srovnávanou Corsou, ale i za většinou moderních konkurentů. Jak uvidíme dále, to co ztratila Fabia na estetice vnějšího vzhledu, bohatě vyvažuje vlastnostmi interiéru.

obrázek [555 x 297]
 

Vnitřní prostor

Design karoserie je sice to první co nás na voze zaujme, ale většinu času trávíme v interiéru, a tak se díváme dovnitř. Ani jeden z účastníků srovnání se za svůj interiér rozhodně nemusí stydět. Cestující v Opelu i Škodě budou mít k dispozici dostatek prostoru, příjemné textilní materiály a plasty.

Při přímé konfrontaci zaměřené na detaily se ale začnou projevovat rozdíly. Volanty obou vozů mají dobrý tvar, průměr i kvalitní zpracování, ale Opel Corsa má přeci jen ergonomičtější tvarování věnce, zatímco Škoda Fabia sází na perfektní kontakt rukou s kvalitnějším a odolnějším koženým potahem vence. Oba testované vozy mají výbavu s označením Sport, což mimo jiné znamená, že se od základních verzí odlišují sportovními předními sedadly. V německém voze jsou sedadla dobře tvarována a nabízejí dobré boční vedení, ale zástupce z domácích luhů a hájů je v této disciplíně ještě o kousek napřed a k dobře tvarovaným sedadlům přidává hodnotněji působící čalounění. Palubní desky obou vozů nabízejí dobrou ergonomii, všechny důležité ovládací prvky jsou rozmístěny podle zavedených zvyků. Fabia i zde nabízí hodnotněji působící materiály, a příjemně umístěný displej palubního počítače mezi přístroji v zorném poli řidiče.

obrázek [300 x 435] U obou vozů se ale přesto najdou i drobné nedostatky, jako je například u Fabie vyhledávání stanic v menu autorádia spojeného s navigací, které příliš odvádí pozornost od řízení. U Corsy je poněkud nešikovná páčka pro přepínání směrových světel, při jejímž rychlém přepínání se lehce zapnou dálková světla, aniž by řidič chtěl. Středová konzola Corsy zasahující až k čelnímu sklu se nepříjemně zrcadlí.

Většina řidičů Fabie dříve nebo později narazí kolenem do rohu dvouDINového výčnelku pro rádio na středové konzole. Nic takového v Corse nehrozí. U Corsy odstává víko schránky před spolujezdcem, které po uzavření vytváří spáru proměnlivé šířky.

S názvem výbavy Sport lépe koresponduje poloha za volantem Corsy. Její volant lze nastavit mnohem snáze do sportovní polohy. Ve Fabii se sedí pohodlně, ale připadáte si spíše jako na plnohodnotné komfortní židli, a ne ve sportovním kokpitu.

Při srovnání prostoru na zadních sedadlech se do vedení dostává Fabia před Corsu, zásluhu na tom má vyšší stavba mladoboleslavského vozu, která umožňuje pohodlnější nastupování. Vyšší karoserie Fabie dovolila umístit zadní sedák 380 mm nad úroveň podlahy, zatímco u Opelu je tato míra pouze 340 mm. Kvůli tomuto rozdílu sedák Škody lépe podpírá nohy zadních cestujících než v Opelu. Dospělý cestující ve Fabii zaujme mnohem přirozenější polohu akceptovatelnou i pro delší cesty. V Corse si na zadních sedadlech cestující nebudou stěžovat na nedostatek prostoru, ale to jen proto, že sedáky jsou umístěny podstatně níže nad vozovkou (podlahou) než u Fabie. Kapitolu samu pro sebe představují zavazadlové prostory a jejich variabilita, což nejlépe dokumentují fotografie se zakreslenými údaji o rozměrech.

Za volantem

Pod kapotou Corsy pracuje vznětový čtyřválec 1.3 CTDI, disponující maximálním výkonem 66 kW (90 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 200 Nm v rozmezí od 1750 do 2500 ot./min. Tento agregát roztáčí kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, jejíž řadící páka má v kulise přesný chod a dobře vymezené cílové polohy. Krátké převody přispívají k lepší dynamice jízdy a přestože je pod kapotou diesel působí Corsa při jízdě sportovním dojmem, na čemž se velkou měrou podílí sportovní podvozek, tuhá karoserie, přesné řízení a možnost vyhnat ručku otáčkoměru až k pětitisícové hranici. Maximální rychlost 172 km/h je vzhledem k nejvyšším povoleným rychlostem na našich komunikacích více než dostatečná a příjemným údajem je i průměrná spotřeba paliva, která je podle údajů výrobce 4,9 litru na 100 km. Kvalitní je i odhlučnění, které do interiéru propouští jen tolik hluku od pohonné jednotky, aby řidič věděl, že má pod kapotou motor, při dlouhých cestách neruší a ve městě se snadno ovládá díky postupnému nárůstu hnací síly.

Škoda Fabia dorazila s přeplňovaným vznětovým tříválcem 1.4 TDI s maximálním výkonem 59 kW (81 k) při 4000 ot./min a točivým momentem 155 Nm při 2200 ot./min. Tato pohonná jednotka spolupracuje pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, která plně odpovídá vysokým standardům zavedeným u vozů koncernu VW a může posloužit jako vzor přesnosti. Zde Fabia Corsu překonává.

Testovaná Fabia stejně jako konkurenční Corsa disponuje sportovním podvozkem, který sice výrazně ubírá na komfortu, ale malý pětidveřový hatchback se díky němu nenechá vyvést z míry a při rychlých průjezdech sérií zatáček spolehlivě drží zvolenou stopu. Corsa se naklání více, stopu ale drží se stejnou bravurou. Jízdní pohodlí v Opelu je ale o poznání vyšší, což ovlivnil i vyšší profil pneumatik.

Maximální rychlost Fabie 172 km/h je stejná jako Corsy, zatímco údaje výrobce hovoří o průměrné spotřebě 4,8 litru nafty na 100 km. Přestože, je Fabia vybavena kvalitním odhlučněním ani to nedokáže zabránit pronikání hluku produkovaného tříválcovým turbodieselem do interiéru, což je pravděpodobně největší slabina tohoto automobilu.

obrázek [300 x 395] Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 130 km/h hlásí otáčkoměr Corsy, že na pátý rychlostí stupeň pracuje motor 3100 ot./min. a při přeřazení na šestý rychlostní stupeň klesnou otáčky na 2700 ot./min. Tříválec Fabie s odlišnou vnější momentovou charakteristikou při rychlosti 130 km/h dosahuje 3200 ot./min. na pátý rychlostní stupeň, je hlučnější a přes větší zdvihový objem nepůsobí tak živě, jako čtyřválec v Opelu. Omezovač otáček motoru povolí motoru Corsy roztočit se maximálně na 5000 ot./min. a agregát Fabie je zastaven v rozletu při dosažení 4500 ot./min.

I když se Corsa může pochlubit převodovkou se šestým stupněm, který výrazně snižuje otáčky i hluk v kabině, nižší spotřebou paliva Škodu překonat nedokáže. Maloobjemové turbodiesely zřejmě zvolí řidiči, kteří budou jezdit často na dlouhých trasách, a tak jsme test spotřeby zaměřili právě tímto směrem. Při konstantní rychlosti 130 km/h jsou už oba motory dost zatíženy, takže výhoda turbodieselu ve srovnání s benzinovými motorem není tak výrazná, jako když jedete rychlostmi o 10-20 km/h nižšími. Po dotankování nádrží do plna po svižné jízdě (s průměrem kolem 130 km/h) jsme odečetli spotřebu Fabie 1,4 TDI 6,6 l/100 km, Corsa 1,3 CDTI potřebovala 7,0 l nafty na 100 km.

Úsporná, ale nikoli pomalá jízda končí v případě Škody hodnotou 4,7 l/100 km, Corsa zvládá stejné tempo za 5,1 l/100 km.

Na váze

Poprvé jsme se rozhodli prověřit údaje o pohotovostní hmotnosti udávané výrobci měřením na vozidlových vahách. Hodnoty uváděné výrobci v technických datech nebo technických průkazech jsou orientační zejména je-li automobil je vybaven mnoha příplatkovými položkami, tak jako v našem případě.

Opel Corsa se svými 1263 kg skutečné pohotovostní hmotnosti je o více než 70 kg těžší, než uvádí výrobce pro model v základní specifikaci. Fabia je s 1217 kg lehčí o 46 kg než Corsa, ale proti údaji výrobce jde o pohotovostní hmotnost vyšší o 87 kg!

HmotnostiCorsaFabia
Pohotovostní hmotnost dle TP [kg]11901130
Celková hmotnost dle TP [kg]16101645
Užitečná hmotnost [kg]420515
Naměřená pohotovostní hmotnost [kg]12631217
Naměřené zatížení přední nápravy [kg]766770
Naměřené zatížení přední nápravy [kg]497447
Rozložení hmotn. mezi př./zad. nápr. [%]60/4063/37

Zajímavý je také údaj o rozložení hmotnosti na nápravy. Corse dozajista pomohl několika kilogramy výsuvný nosič kol v zádi, ale i bez něj by na tom zřejmě byla lépe, díky modernějšímu a menšímu čtyřválci nad přední nápravou.

Za kolik?

Srovnání cen je v této třídě stále tím rozhodujícím kritériem, které po zvážení všech předchozích vlastností rozhoduje o nákupu nového vozu. Při porovnání základních cen testovaných vozů se dostává do vedení Fabia, která ve verzi Sport s motorem 1.4 TDI stojí 431.900,- Kč, zatímco Corsa Sport s motorem 1.3 CDTI v nejvýkonnější verzi se donedávna prodávala za 438.900,- Kč. Cenový rozdíl v základním provedení není příliš velký, což se ale může změnit při zaškrtávání položek příplatkové výbavy. Opel již v základním vybavení disponuje například kompletní sadou čelních, bočních i hlavových airbagů, zatímco u Škody si zákazník za hlavové airbagy připlatí 7.000,- Kč. Situace se, ale opět otočí při pohledu na klimatizaci, kterou má Škoda již v základním provedení s poloautomatickou regulací, kdežto u Opelu bylo nutné si připlatit 35.000,- Kč za manuální klimatizaci. Situace na trhu se ale mění každým okamžikem, o čemž svědčí skutečnost, že verzi Sport už v tuto chvíli v ceníku Opelu nenajdete.

Zvolili jsme proto pro aktuální srovnání nejbližší výbavu Enjoy, kombinovanou s akční nabídkou EcoFlex. Výsledek? Ceníkové ceny obou modelů po dorovnání výbavy budou velmi podobné. Počítat lze ale také s další slevou, kterou poskytnou prodejci. Který z modelů tedy nakonec vyjde levněji není snadné říci.

Ceny a výbavaCorsa (Enjoy EcoFlex)Fabia (Sport)
Základní cena388.900,-431.900,-
Čelní airbagySS
Boční airbagy22.500,- *S
Hlavové airbagy22.500,- *7.000,-
ABSSS
Stabilizační systém19.800,-15.000,-
Manuálně regulovaná klimatizaceSS
Automaticky regulovaná klimatizace16.500,-12.000,-
Autorádio s CDS (vč. MP3)S (vč. MP3)
Metalický lak9.500,-8.500,-
Centrální zamykáníSS
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzadu-5.000,-
Elektricky ovládaná zrcátka-S
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhříváním3000,-S
Kola z lehkých slitin17.000,- (pneu 185/65 R15)S (pneu 195/55 R15)
Mlhové světlometySS
Vyhřívání předních sedadel11.000,-**5.000,-
Palubní počítač9.800,-***S
Parkovací senzory vzadu10.000,-Kč9.000,-
* Sada boční + hlavové airbagy
** Sada vyhřívaná přední sedadla+vyhřívaný sportovní volant
*** Sada - palubní počítač + tempomat

obrázek [555 x 278]
 

Závěr

V testu Auto.cz Corsa překonává Fabii především mnohem vyváženějšími vlastnostmi hnacího ústrojí. Čtyřválec CDTI je o třídu pohodovější společník na cestách, ale má i dostatek síly, která je k dispozici v širokém rozmezí otáček. Motor spolupracuje se šestistupňovou převodovkou, kterou nejen Škoda, ale i řada konkurentů ve třídě vůbec nenabízí. Výbušnost a nízká spotřeba se už dlouhá léta snoubí se zkratkou TDI, k níž však patří i hlučný provoz znepříjemňující každodenní používání auta. Naším vítězem je Corsa, i když asi tušíte, že rozdíly v jednotlivých disciplínách jsou velmi malé.

Slabinou Škody je úzká karoserie, horší výhled z vozu vpřed a do stran nebo problematický tvar středové konzoly. Argumenty, kterými přesvědčují prodejci Škody jsou známé a pravdivé: velký zavazadelník, spousta místa na zadních sedadlech, pokud jsou obsazena nejvýše dvěma osobami, odolná a robustní konstrukce karoserie, pečlivě vybrané materiály, kvalitně vyrobené a sestavené komponenty.

Související články:

Opel Corsa Sport 1.3 CDTI

První cena vozu249.900,-Kč (Corsa Essentia 3 dv., 1,0 l 44 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací371.900,-Kč (Corsa Enjoy 3 dv., 1.3 CDTI 66 kW)
Základní cena testovaného vozu438.900,-Kč (Corsa Sport 5 dv., 1.3 CDTI 66 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků466.700,-Kč (Corsa Sport 5 dv., 1.3 CDTI 66 kW)

Plusy

  • prostorný, solidně zpracovaný a komfortní interiér
  • při řízení pocit většího auta
  • výborné odhlučnění
  • snadné ovládání
  • velmi dobrý kompromis mezi komfortem a ovladatelností
  • pohodlná a rozměrná sedadla
  • široký výběr příplatkové výbavy

Minusy

  • příliš rychlý nástup brzd, obtížné dávkování brzdného účinku
  • nízká užitečná hmotnost
  • vyšší spotřeba paliva
  • méně precizní zpracování
  • drobné nedostatky v ergonomii (umístění ovladače světel, zrcadlení stříbrné středové konzoly)

Škoda Fabia Sport 1.4 TDI

První cena vozu249.900,-Kč (Fabia, 1.2 HTP 44 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací377.900,-Kč (Fabia Classic, 1.4 TDI 59 kW)
Základní cena testovaného vozu431.900,-Kč (Fabia Sport, 1.4 TDI 59 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků554.500,-Kč (Fabia Sport, 1.4 TDI 59 kW)

Plusy

  • prostorný, solidně zpracovaný a komfortní interiér
  • pohodlná a rozměrná sedadla
  • místo nad hlavou a u kolen vpředu i vzadu
  • přesné řízení a řazení
  • vynikající jízdní vlastnosti
  • dobrý rejd
  • ostré brzdy
  • nízká spotřeba

Minusy

  • hlučný motor
  • problematický tvar středové konzoly
  • úzké odkládací kapsy na dveřích
  • horší výhled do boku a šikmo vpřed
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Corsa Sport 1.3 CDTI

Cena v základní výbavě: 438 900 Kč Cena v testované výbavě: 466 700 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední, hlavové a boční; signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, osvětlení interiéru a podsvícený vypínač osvětlení, el.ovládaná okna předních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a stavitelný volant, rádio CD30 s CD přehrávačem včetně 4 reproduktorů, třífunkční informační displej, tříramenný volant potažený kůží s ovládáním rádia na volantu, sportovní sedadla, spínač deaktivace airbagů, sportovně laděný podvozek, mlhová přední halogenová světla, dálkové ovládání centrálního zamykání, dělené zadní opěradlo i sedadlo v poměru 60/40, sklopné, elektrické ovládání oken předních dveří, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka (v barvě karoserie), u řidiče sférické

Výbava testovaného vozu:metalíza (+3.500,- Kč), aktivní opěrky vpředu (+2.300,-Kč), záďový nosič kol FlexFix (+22.000,- Kč)

Škoda Fabia Sport 1.4 TDI

Cena v základní výbavě: 431 900 Kč Cena v testované výbavě: 554 500 Kč

Základní výbava:ESP včetně ABS + MSR + ASR + Dual Rate, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, SAFE-systém, posilovač řízení, volant stavitelný ve dvou osách, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, tříbodové, výškově stavitelné bezp. pásy vpředu, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo dělené, sklopné (60 %, 40 %), imobilizér, štítek s VIN kódem, příprava pro uchycení 2 dětských sedaček se systémem Isofix (na krajních zadních sedadlech), osvětlení zavazadlového prostoru, dvoupolohové zakrytí zavazadlového prostoru, dvě odkládací schránky u spolujezdce, spodní s osvětlením, odkládací schránka u řidiče, odkládací schránky ve výplních dveří, stěrače čelního skla intervalové, stěrač zadního skla s ostřikovačem a pevným intervalem, středová konzola s 12V zásuvkou, držákem nápojů a odkládací schránkou, Paket Overhead I (make-up zrcátka vpravo a vlevo;2 čtecí světla vpředu; sklopná stropní madla 2 vpředu, 2 vzadu s háčky), přídavný topný element pro dieselové motory, světla pro denní svícení s deaktivací, tónovaná skla, lakované nárazníky, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, ochranné boční lišty dveří – černé, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu, multifunkční ukazatel, přední mlhové světlomety, kola z lehké slitiny Antares 6,0J x 15", pneumatiky 195/55 R15, interiér Pulse šedočerný, přístrojová deska Onyx-Onyx, sportovní paket Dynamic (sportovní sedadla vpředu; tříramenný volant, madlo ruční brzdy, hlavice a manžeta řadicí páky v kůži), rádio Dance s CD + MP3 + audiozdířka, klimatizace s poloautom. regulací + kombifiltr, schránka na brýle, SunSet, čelní sklo s šedým pruhem

Výbava testovaného vozu:vypínatelný airbag spolujezdce (+1.500,- Kč), signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce (+1.700,- Kč), hlavové airbagy (+7.000,- Kč), halogenové projektorové světlomety s natáčením + mlhové světlomety s „Corner“ funkcí (+6.500,- Kč), funkční paket (otevřené odkládací schránky za zadními podběhy, pružná odkládací schránka, 2 sklopné háčky, odkládací kapsy ve výplních zadních dveří, výklopná odkládací schránka pod sedadlem řidiče a spolujezdce, schránka na brýle, 2 čtecí světla vpředu, 1 vzadu) (+1.200,- Kč), signalizace vzdálenosti při parkování vzadu (+9.000,- Kč), el. ovl. střešní okno + Overhead II + centrální zamykání s dálkovým ovládáním (+ 11.500,- Kč), Climatronic + kombifiltr (+12.000,- Kč), výsuvné integrované ostřikovače světlometů (+3.000,- Kč), výškově stavitelná sedadla vpředu (+ 2.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5.000,- Kč), loketní opěra vpředu (+3.000,- Kč), navigace Low (2 DIN) + Maxi DOT (pouze s rádii či navigací Škoda) (+27.000,- Kč), ovladač pro rádio a telefon + Maxi DOT (pouze s rádii či navigací Škoda) (+6.500,- Kč), příprava pro telefon GSM II (pouze s rádii či navigací Škoda) (+7.500,- Kč), CD měnič (pouze s rádii či navigací Škoda) (+10.000,- Kč), žlutá Sprint (+5.200,- Kč), kola z lehké slitiny Atria 6,5J x 16" (4 ks), pneumatiky 205/45 R16 (+3.000,- Kč)

Komentář Igora Záruby: Brexit je jako vejce. Tvrdý, ale křehký Komentář Igora Záruby: Brexit je jako vejce. Tvrdý, ale křehký

Psal se duben roku 1988. Britská ministerská předsedkyně…

Trump je nejneoblíbenějším prezidentem v historii - prý jako hvězda wrestlingu Trump je nejneoblíbenějším prezidentem v historii - prý jako hvězda wrestlingu

Zvolený americký prezident Donald Trump překonal již nyní…

Senátoři schválili protikuřácký zákon. Teď se čeká už jen na Zemana Senátoři schválili protikuřácký zákon. Teď se čeká už jen na Zemana

Senát schválil protikuřácký zákon, pro hlasovalo 45 ze 68…

Facebook postaví v Dánsku nejúspornější datové centrum za sto milionů dolarů Facebook postaví v Dánsku nejúspornější datové centrum za sto milionů dolarů

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v…

 
Technické údaje
Motor Opel Corsa Sport 1.3 CDTIŠkoda Fabia Sport 1.4 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 43 / 2
Zdvihový objem (ccm): 12481422
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 400059 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1750 - 2500195 / 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 172172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.713.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.1 / 4.96 / 4.1 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 1100300 / 1163
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 4201130 / 515
Rozměr pneu:185/65 R15205/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39993992
b) šířka (mm): 17371642
c) výška (mm): 14881498
d) rozvor (mm): 25112462
e) rozchod vpředu (mm): 14851436
f) rozchod vzadu (mm): 14781426
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930970
k) šířka vpředu (mm): 14001370
l) šířka vzadu (mm): 13901370
délka sedáku vpředu (mm): 500510
délka sedáku vzadu (mm): 490470
výška opěradla vpředu (mm): 640620
výška opěradla vzadu (mm): 580590
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Opel Corsa Sport 1.3 CDTI Škoda Fabia Sport 1.4 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8 9
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 9 8
Výhled vpřed: 9 7
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8 4
Tah v nižších otáčkách: 6 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7 5
Spotřeba: 7 8
Odstupňování převodovky: 9 8
Snadnost řazení: 8 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 7 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77 7,58
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Tak už i Cobra bude elektrická! Techniku neposkytne nikdo jiný než...

Tak už i Cobra bude elektrická! Techniku neposkytne nikdo jiný než...

Dnes 13:55

EPower Racing stojí za vývojem a stavbou závodního vozu s vizáží slavného roadsteru AC Cobra a technikou moderních elektromobilů.




Blesk.cz

Manželka Filipa Blažka je nesmírně sexy: Ukázala napěchovaný výstřih

Manželka Filipa Blažka je nesmírně sexy: Ukázala…

Herec Filip Blažek (43) má zkrátka dobrý vkus. Jeho manželka Johana se ukázala na premiéře filmu xXx: Návrat…

Největším výdajem ministerstev byly sociální dávky: Padlo na ně 12,5 procenta HDP

Největším výdajem ministerstev byly sociální dávky:…

Největší část výdajů ministerstev a dalších vládních institucí šla v Česku v roce 2015 na sociální dávky, a to v…

 

iSport.cz

Řepka otevřeně o svých plánech: Chci trénovat Spartu, půjdu za tím

Řepka otevřeně o svých plánech: Chci trénovat…

Má před sebou velký cíl a věří, že se mu podaří ho uskutečnit. Bývalý fotbalista Tomáš Řepka (43) v otevřené…

Šafářová prohrála se Serenou, v Austrálii senzačně končí i Djokovič

Šafářová prohrála se Serenou, v Austrálii senzačně…

Obhájce titulu Srb Novak Djokovič skončil na Australian Open už ve 2. kole po prohře 6:7, 7:5, 6:2, 6:7 a 4:6 s…

 

Reflex.cz

Ze sta neléčených pacientů s chrápáním jich příštích osm let přežije jen 62, říká Ctirad Bastl

Ze sta neléčených pacientů s chrápáním jich příštích…

Doktor Ctirad Bastl (39) se mladému lékařskému oboru spánkové medicíny věnuje posledních čtrnáct let převážně za…

Z opuštěné věznice je po letech kluziště pro adrenalinové nadšence

Z opuštěné věznice je po letech kluziště pro…

Ještě na počátku roku 1991 žili v Rummu sovětští vězni, kteří otročili místním lomu. Jenže po obnovení…

 
 
reklama