Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa: Od ledna s modernizovanými motory

Diskuze (11)
V lednu 2010 čekají na Opel Corsa rozsáhlé změny nabídky benzinových motorů, modernizace se dotkne všech pohonných jednotek. Mezi turbodiesely se objeví dva nové motory, vylepšení se dočká i podvozek a řízení.

Opel Corsa se prodává už více než tři roky, a proto německá automobilka chystá technickou modernizaci tohoto klíčového modelu – Corsa tvoří 30 % prodejů značek Opel a Vauxhall. Vylepšené provedení se začne vyrábět v lednu 2010, tedy jen dva měsíce po uvedení inovovaného Fiatu Punto Evo, který se současnou Corsou sdílí podvozkovou platformu.

Nejdůležitější změnou pro běžného zákazníka bude komplexní modernizace nabídky benzinových motorů, která povede k vyšším výkonům při nižší spotřebě. Všechny motory budou vyhovovat Euro 5 a kombinovaná spotřeba se v průměru sníží o 13 %. Mezi provedené úpravy patří úspornější olejová čerpadla, optimalizovaný tlak oleje, zkrácení doby pro zahřátí motoru a u agregátů 1,2 Ecotec a 1,4 Ecotec a také nové variabilní časování ventilů.

Základní tříválec 1,0 Ecotec posílí z 44 na 48 kW, točivý moment vzroste na 90 Nm (+2 Nm) a kombinovaná spotřeba klesne z 5,6 na 5,0 l/100 km. V této výkonové oblasti se také na vybraných trzích objeví nový mezistupeň v podobě čtyřválcového 1,2 Ecotec (51 kW/115 Nm) s kombinovanou spotřebou 5,3 l/100 km. Dosavadní verze 1,2 Ecotec posílí na 63 kW (+4 kW) a 115 Nm (+5 Nm) při současném snížení kombinované spotřeby o půl litru na 5,3 l/100 km.

Jediný motor 1,4 Ecotec (66 kW, 125 Nm) s kombinovanou spotřebou 5,8 l/100 km nahradí hned tři varianty nové specifikace motoru. Slabší s parametry 64 kW a 130 Nm dosáhne kombinované spotřeby 5,3 l/100 km, resp. 5,5 l/100 km ve verzi s kratšími převody. Stejnou spotřebu nalezneme v tabulkách také u 1,4 Ecotec (74 kW, 130 Nm).

U sportovních verzí 1,6 Turbo pro Corsu GSi (110 kW) i Corsu OPC (141 kW) dojde k zachování dosavadních výkonových parametrů, spotřeba ale v obou případech klesne z 7,9 na 7,3 l/100 km.

Vrcholný turbodiesel 1,7 CDTI se také dočká posílení – výkon vzroste na 96 kW (+4 kW) a točivý moment na 300 Nm (+20 Nm). Ruku v ruce s tím jde snížení spotřeby o 9 % na 4,5 l/100 km, ale především o sekundu lepší hodnoty pružného zrychlení.

Verze ecoFlex pak dostane nový motor 1,3 CDTI o výkonu 70 kW, který nalezne místo i pod kapotou nové Astry. Jeho kombinovaná spotřeba bude jen 3,7 l/100 km. Podrobné informace o novém Opelu Corsa ecoFlex jsme přinesli v článku Opel Corsa EcoFlex úspornější: Kombinovaná spotřeba 3,7 l/100 km.

Tuto dvojici doplní dosavadní varianty motoru 1,3 CDTI výkonu 55 a 66 kW, které ale také splní Euro 5 a přinesou mírné snížení spotřeby.

Konstruktéři připravili také tužší nastavení posilovače řízení s lepší zpětnou vazbou kolem středové polohy a nižšími mechanickými ztrátami v systému. Zadní náprava bude upravena pro lepší stabilitu při průjezdech zatáčkami.

Všechny verze mimo Sport, GSi a OPC dostanou měkčí charakteristiku předních i zadních tlumičů a současně silnější přední stabilizátor, který bude kompenzovat nepříznivý vliv měkčího podvozku na ovladatelnost vozu.

Diskuze (11)
20. 11. 2009 22:08
Re: 1.4T
no jezdil sem s tou 92kw v astře h kombi a i s ní to pěkně cvičí, s corsou s timdle motorem bych se taky rád svezl ale kolik jich tak v čr bude? :yes:
20. 11. 2009 18:35
Re: 1.4T
No uvidíme jak to bude. Každopádně nemuselo by to být jen o kw, ale i o Nm, převodovce apod.
Každopádně ta 1,7CDTI už musí být v té Corse pěkné svezení. I když jsem na benzíny, rád bych se s tím projel.
20. 11. 2009 13:37
Re: dizan
jo ty fotky sem viděl ale spíš bych řek že to byl fake, asi si na corsu natáhnu kus černýho igelitu, volepim to černou izolačkou a budu čekat až mě někdo vyfotí :yes:
20. 11. 2009 13:36
Re: 1.4T
to pochybuju, v corse 92 nahradili 96 bez příplatku, kdo by si asi připlatil za 4 kw? a kolik?
20. 11. 2009 12:50
Re: 1.4T
jj 92kw CDTI ke Euro 4 krom nové Astry, kde už Euro 5. Jinak to bude asi jak říkáš, po čase tu 96kw verzi dají za nějaký příplatek jako silnější alternativu.