Opel Insignia - Velvyslanec nového stylu

Opel Insignia - Velvyslanec nového stylu

 
 

"Velvyslanec sebevědomí značky", s tímto sloganem představil Opel svou poslední studii na frankfurtském autosalónu. Právě sebevědomí a sebedůvěra je v tomto případě na místě, protože německá součást koncernu GM se vydala s designem svých vozů na dosud neprobádanou půdu a to zajisté vyžaduje dostatek odvahy.

Veřejnost, dosud zvyklá na elegantní, zaoblené Vectry, byla poněkud šokována při uvedení její následovnice. Tam kde dříve dominovaly plynulé přechody a na první pohled aerodynamické tvary dnes najdeme ostré hrany a těžkopádně působící plochy. Ale móda se mění a Opel se vydává směrem kam již zamířilo BMW či Renault. Že se v případě Vectry nejednalo jen o výkřik do tmy, ale o promyšlenou strategii dokazuje právě studie Insignia. Její tvůrci předvádí jak by mohl vypadat příští velký Opel tvarovaný novým stylem. Jde o subjektivní názor, ale myslím si, že právě většímu vozu „sluší toto pojetí daleko více. Ovšem, ostré hrany střídající po čase obliny jsou známým stylistickým „trikem , kterým designéři udržují zákazníky v bdělosti. Je potěšující, že tvůrci Insignie šli tentokrát dál a v této třídě běžnou siluetu sedanu vystřídal boční profil kupé s dlouhou kapotou a splývající zádí. Krátké převisy také nejsou ve třídě velkých limuzín běžným prvkem a jsou výsledkem velkého rozvoru 2915 mm při délce 4803 mm. Dynamické proporce dále podtrhuje rozchod kol celých 1666 mm a šířka vozu 1914 mm. Koncept orientovaný výrazně na požitek z jízdy umožňuje transformaci z komfortního „čtyřmístného kupé pro denní účely businessmana na pětimístný rodinný vůz pro víkendové aktivity a rekreaci.

Nejdříve si prohlédněme vnější tvary. Boční křivka pontonu, kombinace ploch a linií, působí svalnatým dojmem. Designér Stefan Lamm tvrdí, že jde o novou interpretaci klínovitého tvaru karosérie a výsledkem je pocit výkonnosti. Diskrétní chromované rámečky vykreslují elegantní křivku bočních oken, která není rušena středovým sloupkem karoserie. Kola výrazně dotváří vzhled každého vozu, v tomto případě oči diváka přitahují jednadvaceti palcová kola z hliníkové slitiny s leštěným povrchem. Kliky dveří jsou zapuštěny v povrchu karosérie a aktivují se automaticky, pokud se přiblíží vlastník vozu. „Open & start system identifikuje vlastníka vozu pomocí kódovaného dálkového ovladače, který nahrazuje klasický klíč.

Mohutná, chromovaná, maska chladiče hrdě reprezentuje příslušnost ke značce, poněvadž výrazná maska byla vždy důležitým znakem nejvyšší třídy Opelů. Na mřížku, či lépe řečeno mříž chladiče navazuje výrazný prolis kapoty ve tvaru písmene „V rozšiřující se k předním sloupkům karosérie. Kapota dává tušit, že agregát pod ní ukrytý produkuje značnou sílu.

Záď vozu působí velice harmonicky. I sem si našli cestu chromované prvky v podobě výrazné linky pod pátými dveřmi a dvou dvojitých koncovek výfuku. Zádi však dominují velké, třírozměrně modelované páté dveře. Ty skrývají 410 litrů velký zavazadlový prostor a umožňují přístup také odklopením prosklené části. Při sklopení zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 970 litrů. V případě rodinných kombíků to jistě není neobvyklý údaj, ale u limuzíny sportovního střihu se jedná o vzácnou výjimku.

Interiér je pokračováním dlouhé tradice inovativních interiérů od firmy Opel. Tentokrát nám nabízí další novou ideu: výrazný středový tunel oddělující individuální zadní sedadla je možné odsunout dozadu pod podlahu zavazadlového prostoru, čímž se odkryje složené střední sedadlo, které se elektricky zvedne do pohotovostní polohy a s Insignie je rázem pětimístný automobil. Středový tunel, čalouněný kvalitní kůží a vykládaný ebenovým dřevem ale ukrývá další tajemství. Designéři do něj umístili DVD přehrávač s výklopnou obrazovkou, chladničku dostatečně velkou pro dvě láhve šampaňského a pro opravdové labužníky schránku s konstantní vlhkostí pro uložení doutníků. Přes všechen luxus poskytovaný cestujícím na zadních sedadlech je zřejmé, že užívat si má Insignii především řidič. Jeho kokpit je vybaven hlavními ovladači zhotovenými z leštěného hliníku, které kontrastují s tmavou kůží a ebenem a umožňují řidiči koncentrovat se na podstatné funkce. Méně podstatné ovladače, jako například ovladače klimatizace, jsou ukryty pod posuvnými kryty středového panelu. Z celého interiéru je zřejmá snaha o skloubení klasických tvarů a moderních technologií, tradičního řemeslného umění s modernou technického věku. Nejde však ani v nejmenším o kompromis, kde by jeden styl nepříznivě ovlivňoval styl druhý. Spíš jde o dokonalou symbiózu. Máte možnost těšit se s osvědčených tvarů a přírodních materiálů a přitom využívat nejmodernější techniku. Nejsem přítelem drancování přírodních zdrojů pro potěšení řidičů luxusních ani jiných vozů a dřevěné výplně přístrojových desek mi povětšinou přijdou jako samoúčelné. V případě Insignie je těžko představitelné použití takového interiéru ve velkosériové produkci, ale její tvůrci vytvořili interiér, který je skvělou ukázkou užitého umění a dozajista by měl inspirovat ostatní. Také přístup do interiéru je inovativní díky použití bočních dveří bez středového sloupku, přičemž dvojice zadních dveří je zavěšena na paralerogramech.

Opel Insignia dále demonstruje budoucnost automobilových osvětlovacích systémů a to nejen v interiéru. Celkově bychom na Insignii napočítali na 405 světelných diod v hlavních i zpětných světlometech, v mlhovkách i v osvětlení ovladačů a interiéru. LED diody otvírají tvůrcům automobilů nové možnosti, zabírají totiž minimální prostor a nevyžadují výměnu, protože jejich životnost odpovídá životnosti vozu.

Opelova studie má poskytovat radost z jízdy a tomu také odpovídá technika pod kapotou. O pohon se stará proslulý osmiválec z Chevrolet Corvette poskytující 344 koňských sil pro poháněnou zadní nápravu. To stačí na elektronicky omezenou „maximálku 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h pod šest sekund. Divoký výkon sportovního motoru pomáhá zkrotit vyspělý podvozek s lichoběžníkovými závěsy vpředu a pětiprvkovým zavěšením zadních kol. Odpružení obstarávají vinuté pružiny s hydraulicky udržovanou světlou výškou.

Designéři a inženýři Opelu vyložili karty na stůl a nyní se můžeme těšit na to, co z odvážně pojaté studie budeme vídat na ulicích v příští generaci vlajkové lodi z Russelsheimu.



Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

Apple dál dluží Irům na daních miliardy dolarů Apple dál dluží Irům na daních miliardy dolarů

Americká společnost Apple bude muset i nadále uhradit…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 



Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem?

Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem?

Dnes 17:52

Nástupce ikonického „géčka“ se světu ukázal v pondělí, první cenovku jsme si ale museli přepočítat z eur. Nyní už známe tu českou, vztahuje se k úvodní prozrazené motorizaci.




Blesk.cz

Nahradili zesnulého Doktora od jezera hrochů Šmída (†47)! Kdo ho vystřídal na plakátech?

Nahradili zesnulého Doktora od jezera hrochů Šmída…

Když loni v listopadu náhle zemřel herec Jaroslav Šmíd (†47), kterého proslavila role Čeňka Dobeška ve filmu…

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sport Magazín s útočnou bouří City: Guardiolův mozek a raketové kombinace

Sport Magazín s útočnou bouří City: Guardiolův mozek…

„Můžeme být ještě mnohem, mnohem lepší. A budeme se snažit všechny o tom ujistit,“ zdůraznil nedávno Pep…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…