Opel Insignia - Velvyslanec nového stylu

Opel Insignia - Velvyslanec nového stylu

 
 

"Velvyslanec sebevědomí značky", s tímto sloganem představil Opel svou poslední studii na frankfurtském autosalónu. Právě sebevědomí a sebedůvěra je v tomto případě na místě, protože německá součást koncernu GM se vydala s designem svých vozů na dosud neprobádanou půdu a to zajisté vyžaduje dostatek odvahy.

Veřejnost, dosud zvyklá na elegantní, zaoblené Vectry, byla poněkud šokována při uvedení její následovnice. Tam kde dříve dominovaly plynulé přechody a na první pohled aerodynamické tvary dnes najdeme ostré hrany a těžkopádně působící plochy. Ale móda se mění a Opel se vydává směrem kam již zamířilo BMW či Renault. Že se v případě Vectry nejednalo jen o výkřik do tmy, ale o promyšlenou strategii dokazuje právě studie Insignia. Její tvůrci předvádí jak by mohl vypadat příští velký Opel tvarovaný novým stylem. Jde o subjektivní názor, ale myslím si, že právě většímu vozu „sluší toto pojetí daleko více. Ovšem, ostré hrany střídající po čase obliny jsou známým stylistickým „trikem , kterým designéři udržují zákazníky v bdělosti. Je potěšující, že tvůrci Insignie šli tentokrát dál a v této třídě běžnou siluetu sedanu vystřídal boční profil kupé s dlouhou kapotou a splývající zádí. Krátké převisy také nejsou ve třídě velkých limuzín běžným prvkem a jsou výsledkem velkého rozvoru 2915 mm při délce 4803 mm. Dynamické proporce dále podtrhuje rozchod kol celých 1666 mm a šířka vozu 1914 mm. Koncept orientovaný výrazně na požitek z jízdy umožňuje transformaci z komfortního „čtyřmístného kupé pro denní účely businessmana na pětimístný rodinný vůz pro víkendové aktivity a rekreaci.

Nejdříve si prohlédněme vnější tvary. Boční křivka pontonu, kombinace ploch a linií, působí svalnatým dojmem. Designér Stefan Lamm tvrdí, že jde o novou interpretaci klínovitého tvaru karosérie a výsledkem je pocit výkonnosti. Diskrétní chromované rámečky vykreslují elegantní křivku bočních oken, která není rušena středovým sloupkem karoserie. Kola výrazně dotváří vzhled každého vozu, v tomto případě oči diváka přitahují jednadvaceti palcová kola z hliníkové slitiny s leštěným povrchem. Kliky dveří jsou zapuštěny v povrchu karosérie a aktivují se automaticky, pokud se přiblíží vlastník vozu. „Open & start system identifikuje vlastníka vozu pomocí kódovaného dálkového ovladače, který nahrazuje klasický klíč.

Mohutná, chromovaná, maska chladiče hrdě reprezentuje příslušnost ke značce, poněvadž výrazná maska byla vždy důležitým znakem nejvyšší třídy Opelů. Na mřížku, či lépe řečeno mříž chladiče navazuje výrazný prolis kapoty ve tvaru písmene „V rozšiřující se k předním sloupkům karosérie. Kapota dává tušit, že agregát pod ní ukrytý produkuje značnou sílu.

Záď vozu působí velice harmonicky. I sem si našli cestu chromované prvky v podobě výrazné linky pod pátými dveřmi a dvou dvojitých koncovek výfuku. Zádi však dominují velké, třírozměrně modelované páté dveře. Ty skrývají 410 litrů velký zavazadlový prostor a umožňují přístup také odklopením prosklené části. Při sklopení zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 970 litrů. V případě rodinných kombíků to jistě není neobvyklý údaj, ale u limuzíny sportovního střihu se jedná o vzácnou výjimku.

Interiér je pokračováním dlouhé tradice inovativních interiérů od firmy Opel. Tentokrát nám nabízí další novou ideu: výrazný středový tunel oddělující individuální zadní sedadla je možné odsunout dozadu pod podlahu zavazadlového prostoru, čímž se odkryje složené střední sedadlo, které se elektricky zvedne do pohotovostní polohy a s Insignie je rázem pětimístný automobil. Středový tunel, čalouněný kvalitní kůží a vykládaný ebenovým dřevem ale ukrývá další tajemství. Designéři do něj umístili DVD přehrávač s výklopnou obrazovkou, chladničku dostatečně velkou pro dvě láhve šampaňského a pro opravdové labužníky schránku s konstantní vlhkostí pro uložení doutníků. Přes všechen luxus poskytovaný cestujícím na zadních sedadlech je zřejmé, že užívat si má Insignii především řidič. Jeho kokpit je vybaven hlavními ovladači zhotovenými z leštěného hliníku, které kontrastují s tmavou kůží a ebenem a umožňují řidiči koncentrovat se na podstatné funkce. Méně podstatné ovladače, jako například ovladače klimatizace, jsou ukryty pod posuvnými kryty středového panelu. Z celého interiéru je zřejmá snaha o skloubení klasických tvarů a moderních technologií, tradičního řemeslného umění s modernou technického věku. Nejde však ani v nejmenším o kompromis, kde by jeden styl nepříznivě ovlivňoval styl druhý. Spíš jde o dokonalou symbiózu. Máte možnost těšit se s osvědčených tvarů a přírodních materiálů a přitom využívat nejmodernější techniku. Nejsem přítelem drancování přírodních zdrojů pro potěšení řidičů luxusních ani jiných vozů a dřevěné výplně přístrojových desek mi povětšinou přijdou jako samoúčelné. V případě Insignie je těžko představitelné použití takového interiéru ve velkosériové produkci, ale její tvůrci vytvořili interiér, který je skvělou ukázkou užitého umění a dozajista by měl inspirovat ostatní. Také přístup do interiéru je inovativní díky použití bočních dveří bez středového sloupku, přičemž dvojice zadních dveří je zavěšena na paralerogramech.

Opel Insignia dále demonstruje budoucnost automobilových osvětlovacích systémů a to nejen v interiéru. Celkově bychom na Insignii napočítali na 405 světelných diod v hlavních i zpětných světlometech, v mlhovkách i v osvětlení ovladačů a interiéru. LED diody otvírají tvůrcům automobilů nové možnosti, zabírají totiž minimální prostor a nevyžadují výměnu, protože jejich životnost odpovídá životnosti vozu.

Opelova studie má poskytovat radost z jízdy a tomu také odpovídá technika pod kapotou. O pohon se stará proslulý osmiválec z Chevrolet Corvette poskytující 344 koňských sil pro poháněnou zadní nápravu. To stačí na elektronicky omezenou „maximálku 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h pod šest sekund. Divoký výkon sportovního motoru pomáhá zkrotit vyspělý podvozek s lichoběžníkovými závěsy vpředu a pětiprvkovým zavěšením zadních kol. Odpružení obstarávají vinuté pružiny s hydraulicky udržovanou světlou výškou.

Designéři a inženýři Opelu vyložili karty na stůl a nyní se můžeme těšit na to, co z odvážně pojaté studie budeme vídat na ulicích v příští generaci vlajkové lodi z Russelsheimu.



Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…