Opel Mokka dostane nosič FlexFix pro tři kola
Systémem, který se skrývá v zadním nárazníku, je Opel proslulý. Pro bikery se totiž jedná o velmi praktickou věc a rozhodně nemusíte být náruživý cyklista. Pochopitelně, těm, kdo se na kole sveze jen občas, se nevyplatí. Standardní verze pojme navíc jen jediný „velociped“, ale její nosnost byla zvýšena z 20 na 30 kg. Stačí si ovšem zakoupit speciální držák a rázem sem umístíte kola tři o maximální váze 60 kg.
I když je zadní nárazník s nosičem vysunutý a bicykly jsou na místě, lze se bez problémů dostat do zavazadlového prostoru. Nosič se prostě nakloní a svá jednostopá vozidla se šlapkami z něj ani nemusíte sundat. Pochopitelně, ani nový FlexFix ke svému chodu nepotřebuje žádné nářadí, natož například odmontovat přední kolo, jako to musí dělat majitelé menších vozů, když jej chtějí vměstnat do interiéru. Ovládá se pouze rukama a dá se i mechanicky zamknout, to kvůli případným zlodějům. Bicykly jsou umístěny v držácích s pryžovými vložkami, takže se při jízdě nehýbou.
Není to zadarmo. Samotný FlexFix stojí v Německu 590 eur (necelých 14.900,- Kč), adaptér na tři biky přijde na dalších 191 eur (těsně přes 4.800 korun). Opel ale zůstává jediným výrobcem aut, který toto integrované zařízení nabízí. Jinak musíte využít nabídky specializovaných producentů, ovšem nevyhnete se dodatečné montáži a takový systém rozhodně nezasunete do nárazníku.
Nebo můžete umístit kola tradičně na na nosiče a příčníky na střechu vozu. Za pátými dveřmi by jim ovšem bylo určitě lépe a nejen vzhledem k bezpečnosti. S většinou konvenčních střešních nosičů kol totiž nesmíte jet rychleji než 120 km/h, což u FlexFixu nehrozí. A ještě něco, náklad nemusíte zvedat vysoko nad hlavu. Kdo tak činil třeba u 1,7 metru vysokého auta, ví o tom své.
Co uvidíme pod kapotou Mokky? Benzinovou nepřeplňovanou šestnáctistovku s 85 kW (115 k) a 155 Nm doplňuje taktéž zážehový turbomotor 1,4 l se 103 kW (140 k) a 200 Nm. Příznivci nafty zvolí 1,7 CDTI, který poskytuje výkon 93 kW (130 k) a točivý moment 300 Nm. U verzí s manuálními převodovkami nechybí dnes tolik proklínaný start-stop.
Na závěr ještě pár dalších čísel k novince od Opelu, která se objeví u prodejců ještě letos. Mokka je 4,28 m dlouhá, a pojme až pětici pasažérů. No, čtyři se alespoň nebudou tolik mačkat. Stejně jako většina konkurentů, kterých je zatím poskrovnu, nabízí vyšší posaz.
Verze s pohonem přední nápravy je určena hlavně do města a na silnice mimo něj, čtyřkolku zvolí ti, k jejichž víkendovému sídlu v přírodě nevede zpevněná komunikace. Do těžšího terénu Mokka určena není, móda malých crossoverů ale zasáhla i Evropu.