Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Mokka X je modernizované SUV s novou přídí a 1.4 Turbo z Astry

David Bureš
Diskuze (28)
Vedle upravených tvarů se modernizovaná Mokka dočkala nově nabízené přeplňované čtrnáctistovky se 112 kW, kterou známe z nové Astry.

Opel Mokka debutoval na ženevském autosalonu na jaře 2012. Čtyři roky nato se na stejném místě představí modernizované provedení tohoto malého SUV, které automobilka nazývá Mokka X. Zákazníci si ale na auto ještě nějakou chvíli počkají, do prodeje faceliftovaná Mokka vstoupí až na podzim.

Mokka X se proti předchůdci liší přepracovanou přídí, která se podle zákulisních zpráv bude podobat připravované nové generaci Insignie. Nová je užší maska chladiče s vodorovnou chromovanou příčkou, jinak tvarované jsou též hlavní světlomety.

Zároveň Mokka díky upravenému nárazníku ztratila část plastových prvků, díky čemuž působí elegantnějším dojmem. Auto navíc díky nízké světlé výšce bylo vždy hlavně městským SUV, a tak tato ztráta nebude chybět. Změny pokračují i na zádi, koncová světla mají novou grafiku. Za příplatek budou moci být diodová.

Ještě důkladnější přeměnou prošel interiér. Mokka X dostala kompletně přepracovanou palubní desku. Ta je nově obestavena kolem dotykové obrazovky, díky níž už středová konzole není tak přeplněna tlačítky. Displej je standardně sedmipalcový, za příplatek o palec větší. K dispozici budou dvě verze nové generace multimediálního systému IntelliLink, které zvládnou vůz spárovat s chytrým telefonem.

Nabídku motorů obohatí přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka s přímým vstřikováním, která poprvé debutovala v nové Astře. V případě Mokky bude naladěna na 112 kW (v Astře má 110 kW) a kombinována bude se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Většinu času tato Mokka bude posílat sílu motoru jen na přední kola, v případě nutnosti se pomocí elektromagnetické vícelamelové spojky připojí zadní náprava, kam bude možné poslat až 50 % točivého momentu motoru.

Vedle nové čtrnáctistovky bude Mokka X nabízena i s turbodieselem 1.6 CDTI. Opel agregát nazývá kvůli nízké hlučnosti šeptající, k dispozici budou verze s 81 a 100 kW.

Z hlediska výbavy Mokka X nově vsadí na adaptivní diodové světlomety, které nahradí dosavadní adaptivní bi-xenony. Ty upraví světelný paprsek v závislosti na jízdních podmínkách, a to v devíti různých režimech. Diodová světla nabídnou přirozenější světlo, a protože nepotřebují žádný mechanický systém, rychleji se rozsvítí a jsou zároveň spolehlivější.

Mokka X dostane i novou generaci systému Opel Eye. Díky vylepšené kameře automobilka slibuje přesnější funkčnost rozpoznávání dopravních značek a sledování vozu vpředu. Systém varující před čelním nárazem je pak nově dovybaven výstražnými diodami, které se rozsvítí v případě hrozícího nebezpečí.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - Googlit
4. 2. 2016 21:00
Re: Hrča
líp se do něj nastupuje než do kompaktu
4. 2. 2016 18:29
Re: Povedený FL
jel jste někdy s takovým systémem? to může chtít opravdu jen někdo kdo o tom jen četl v marketingových materiálech.... :no: :no:
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2016 16:38
Re: Trefa za 100 bodů
Opel FL fakt umí. Corsa taky 100% spokojenost. Podle mě Opel dělá nejhodnotnější mainstream současnosti. Hlavně interiéry Opelu a světla fakt žeru. Škoda vedle Opelu působí jak bakelitový vozík...
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2016 16:26
Re: Trefa za 100 bodů
nastastie zadne svetla uz boli aj pred faceliftom mensie takze po zmenseni prednych svetiel po facelifte uz tie zadne podla mna ani nebolo potrebne nejako menit velkostne ... ich grafika je ale upravena a to je podla mna postacujuce riesenie... su nadalej neokukane a velkostne k prednym pasuju teraz este lepsie ako pred faceliftom .... ale ako vravis je to individualne.... niekomu sa mozno ziadalo tvarovej zmeny svetiel aj vzadu..... ja tu ale problem fakt nevidim.... ak toto auto nezvysi predaje oproti verzii pred faceliftom aspon o 20 percent tak potom uz fakt neviem ... asi zjem svoju botu .... lebo toto je odsudene na uspech ... fakticky nove auto :yes:
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2016 16:22
Re: Trefa za 100 bodů
Drobnou chybku vidím, ale to je čistě osobní věc - nemám rád FL, které změní přední část a zadní tvar svítilen ponechá stejný. Ano, změnili grafiku světel a zadní prolis ve víku co přidali je prostě návykový, ale já bych přecijen ocenil i pozměnění celkového tvaru zadních světel.

Ale to je jen drobná piha za minus nula bodů ;-)