reklama


Opel Omega 2000

Opel Omega 2000

 
 

Na podzim se na trhu objeví inovovaný Opel Omega. Německý výrobce dal své vlajkové lodi atraktivnější kabát, vylepšil interiér a vybavil vůz špičkovými technologiemi.

Technické lahůdky pod povědomou siluetou

- nový ECOTEC 2.2 16 V

- osmiválec 5,7 l, výkon 228 kW !

- vyladěné zavěšení DSA zaručuje skvělé jízdní vlastnosti

- samočinná dvouzónová klimatizace ve standardu

- aktivní opěrky hlav snižují riziko poranění krční páteře

- inteligentní airbagy

Jednou z největších novinek je nový zážehový čtyřválec o objemu 2,2 l a výkonu 106 kW (144 k). V porovnání s obdobnými agregáty konkurenčních výrobců vyniká Opelův nový čtyřválec především slušným točivým momentem 205 Nm. Konstruktéři dále vylepšili také zavěšení kol DSA (Dynamic Safety), takže vůz s pohonem zadních kol má nyní ještě lepší jízdní vlastnosti a nabízí dobrý komfort cestování.

Součástí standardní výbavy nové Omegy jsou aktivní opěrky hlav, montované na přední sedadla. K dokonalé cestovní pohodě přispívá také „inteligentní" samočinná klimatizační jednotka, do jejíhož řídícího obvodu je zařazen tzv. sluneční senzor. Samočinná dvouzónová klimatizace umožňuje individuální nastavení teploty v prostoru řidiče a jeho spolujezdce. Do ventilační soustavy je navíc začleněné čidlo čistoty vzduchu (Air Quality Sensor — AQS), které automaticky přepne na vnitřní oběh vzduchu v okamžiku, když se do vstupů ventilace dostanou z okolního prostředí zplodiny benzinových nebo vznětových motorů.

Už v příštím roce převezme úlohu vlajkové lodi řady Omega i celé modelové škály Opelu verze poháněná hliníkovým vidlicovým osmiválcem o objemu 5,7 l. Řidič tohoto modelu bude mít pod pedálem plynu výkon 228 kw (310 k) a určitě jej uspokojí i nejvyšší točivý moment 450 Nm.

Do vývoje a přípravy výroby nové Omegy investoval Opel zhruba 300 milionů německých marek. Většina těchto investic byla použita na změnu či novou konstrukci přibližně 3000 z celkových 8000 dílů a komponentů, ze kterých se automobil skládá. Nová Omega se veřejnosti poprvé představí v září na autosalónu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

I když se celková silueta nové Omegy odvolává na svoji předchůdkyni, došlo v designu nového modelu k řadě výrazných změn. Čelním partiím dominují nové hlavní světlomety a především §nově tvarovaná kapota motoru s výrazným prolisem ve tvaru písmene „V", navazující na chromovanou mřížku chladiče. Nárazníky a vystupující boční ochranné prvky jsou probarvené do odstínu karoserie. Také záď vozu dostala nová §koncová světla a pozměněné je i víko zavazadlového prostoru limuzíny, které se dá otvírat buď na dálku pomocí ovladače centrálního zamykání, nebo zevnitř vozu. S výrazným designem nové Omegy dobře ladí i aerodynamicky optimalizovaná elektricky ovládaná zpětná zrcátka a nová kola rozměrů 15, 16 nebo 17 palců — podle stupně výbavy.

Prostorný interiér vyniká komfortem a pečlivým zpracováním. K příjemnému pocitu z interiéru přispívají i plastové materiály s na dotyk měkkým povrchem a čalounění z kvalitních tkaných látek. Nová Omega má §přepracovaný volant, přístrojový panel i středovou konzoli.

Omega modelového ročníku 2000 představí zcela nový motor: Zážehový čtyřválec 2.2 16V ECOTEC o výkonu 106 kW (144 k), který je vybaven dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí. Díky jim má motor doslova sametový chod. Odpovídající objemu motoru je i točivý moment čtyřválce 205 Nm, který je k dispozici ve 4000 ot/min. Hodnotou točivého momentu překonává nový motor o téměř deset procent svého dvoulitrového předchůdce s výkonem 100 kW (136 k).

Nový motor dokáže Omegu zrychlit z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy a z 80 km/h na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni zrychlí za 15 sekund. Nejvyšší rychlost Omegy 2.2 16V je 210 km/h.

Bohatě dimenzovaný katalyzátor zaručuje vysokou čistotu spalin — nová Omega, resp. její motor s rezervou plní nejpřísnější německou emisní normu D4. Průměrná spotřeba Omegy 2.2 16V je 9,4 l bezolovnatého benzinu na 100 km jízdy.

Na vrcholu škály motorů stojí dva zážehové vidlicové šestiválce řady ECOTEC: 2,5 litrový motor o výkonu 125 kW (170 k) a třílitrový agregát 3.0 V6 o výkonu 155 kW (211 k). Opel Omega vychází vstříc i zájemcům o vznětové motory, a to nabídkou řadového šestiválce o objemu 2,5 l a výkonu 96 kW (130 k) a přímovstřikového čtyřválce 2.0 DTI/74 kW (100 k).

Nová Omega s tradičně poháněnou zadní nápravou je vybavená zavěšením DSA (Dynamic Safety), které však bylo znovu přepracováno a modifikováno. Změny geometrie zavěšení, nově naladěné tlumení a přesnější řízení se odrazily v dalším zlepšení jízdních vlastností. Pro vyznavače dravější jízdy je v nabídce řady Omega model Sport. Tato verze má speciálně vyladěné zavěšení, pružiny i tlumiče a vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech se sportovními pneumatikami Michelin rozměru 235/45 R17.

Velkým přínosem k vyšší bezpečnosti jízdy je montáž nově vyvinutého brzdového asistentu „Quick-Power". Toto zařízení rozezná ve zlomku sekundy okamžik, kdy řidič v kritické situaci potřebuje okamžitě naplno brzdit a díky zvlášť konstruovaným pomocným ventilům v hydraulickém okruhu pak urychlí náběh plného brzdného tlaku v systému, čímž se výrazně zkrátí celková brzdná dráha.

Omega je však vybavená ještě celou řadou dalších prvků aktivní i pasivní bezpečnosti, mezi které patří např. dvojice čelních i bočních airbagů či zcela nové aktivní opěrky hlav, montované na přední sedadla. Aktivní opěrky hlav se v případě nárazu zezadu posouvají o několik centimetrů směrem dopředu a nahoru. Díky tomu je hlava pasažéra rychleji zachycena měkkým polštářem opěrky a podstatně se tak snižuje riziko poranění krční páteře.

Vozy Opel Omega Caravan jsou vybavené také bezpečnostním systémem ALIAS, jehož klíčovým prvkem jsou zesílené zámky zadních opěradel. Zadní dělená opěradla jsou díky systému ALIAS podstatně lépe fixována ve svých pozicích a zvyšují tak v případě čelního nárazu ochranu prostoru pro cestující před předměty v zavazadlovém prostoru.

Už začátkem příštího roku se nová Omega objeví i s „inteligentními" airbagy, které rozeznají, zda je sedadlo předního spolujezdce obsazené nebo ne a pomocí elektronických snímačů také poznají, zda je na něm nainstalovaná dětská sedačka systému Opel-FIX.

Audiosoustavy a komunikační systémy jsou další oblastí, ve které doznala Omega mnohých zlepšení. Špičkové přístroje velikosti „double-DIN", umístěné ve střední konzoli, mají velmi jednoduché a jednoznačné ovládání. Všechny přístroje je možné ovládat také pomocí tlačítek na volantu. Audiosoustavy se zabudovaným mobilním telefonem jsou vybavené sadou hands-free. Tyto přístroje mohou být ve spojení s novou asistenční službou „OnStar", která je již dostupná v Německu a Anglii.

Jakmile bude inovovaná Omega na českém trhu, představíme vám ji v testu.



Porsche a Audi dotlačily provozní zisk Volkswagenu na historický rekord Porsche a Audi dotlačily provozní zisk Volkswagenu na historický rekord

Provozní zisk německé automobilové skupiny Volkswagen…

GALERIE: V Riu začal karneval, Brazilci jsou kvůli ekonomickým problémům doma GALERIE: V Riu začal karneval, Brazilci jsou kvůli ekonomickým problémům doma

Prvními pouličními vystoupeními začal tradiční karneval v…

Doba vodíková? Opomíjené palivo přichází na scénu Doba vodíková? Opomíjené palivo přichází na scénu

Zatímco v současnosti zažívá svět silniční dopravy…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 






 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Včera

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Helena Houdová o svých minulých životech: Byla jsem posvátná kněžka sexuality!

Helena Houdová o svých minulých životech: Byla jsem…

Modelka Helena Houdová (37) se před lety rozvedla se svým zámožným manželem Omarem Amanatem a úplně změnila svůj…

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby se nepřidali k teroristům

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby…

Východní Libye zakázala občanům mezi 18 a 45 lety vycestovat bez povolení úřadů. Řada z těch, kdo zemi opustí,…

 

iSport.cz

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Nebyl to pro Spartu jednoduchý večer. Pražský celek ale dokázal urvat cennou výhru na ledě Mladé Boleslavi 4:2,…

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku, Pardubice dál padají

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku,…

Hokejisté Liberce měli dnes první příležitost obhájit Prezidentský pohár. V rámci kompletního 49. kola bojovali…

 

Reflex.cz

Bohuslav Sobotka aneb Příběh muže bez názoru

Bohuslav Sobotka aneb Příběh muže bez názoru

Kdyby politika byla obor na úrovni matematiky, musel by Bohuslav Sobotka nejspíš uspět. Je to přece tak logické:…

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

 
 
reklama