Opel Omega 2000

Opel Omega 2000

 
 

Na podzim se na trhu objeví inovovaný Opel Omega. Německý výrobce dal své vlajkové lodi atraktivnější kabát, vylepšil interiér a vybavil vůz špičkovými technologiemi.

Technické lahůdky pod povědomou siluetou

- nový ECOTEC 2.2 16 V

- osmiválec 5,7 l, výkon 228 kW !

- vyladěné zavěšení DSA zaručuje skvělé jízdní vlastnosti

- samočinná dvouzónová klimatizace ve standardu

- aktivní opěrky hlav snižují riziko poranění krční páteře

- inteligentní airbagy

Jednou z největších novinek je nový zážehový čtyřválec o objemu 2,2 l a výkonu 106 kW (144 k). V porovnání s obdobnými agregáty konkurenčních výrobců vyniká Opelův nový čtyřválec především slušným točivým momentem 205 Nm. Konstruktéři dále vylepšili také zavěšení kol DSA (Dynamic Safety), takže vůz s pohonem zadních kol má nyní ještě lepší jízdní vlastnosti a nabízí dobrý komfort cestování.

Součástí standardní výbavy nové Omegy jsou aktivní opěrky hlav, montované na přední sedadla. K dokonalé cestovní pohodě přispívá také „inteligentní" samočinná klimatizační jednotka, do jejíhož řídícího obvodu je zařazen tzv. sluneční senzor. Samočinná dvouzónová klimatizace umožňuje individuální nastavení teploty v prostoru řidiče a jeho spolujezdce. Do ventilační soustavy je navíc začleněné čidlo čistoty vzduchu (Air Quality Sensor — AQS), které automaticky přepne na vnitřní oběh vzduchu v okamžiku, když se do vstupů ventilace dostanou z okolního prostředí zplodiny benzinových nebo vznětových motorů.

Už v příštím roce převezme úlohu vlajkové lodi řady Omega i celé modelové škály Opelu verze poháněná hliníkovým vidlicovým osmiválcem o objemu 5,7 l. Řidič tohoto modelu bude mít pod pedálem plynu výkon 228 kw (310 k) a určitě jej uspokojí i nejvyšší točivý moment 450 Nm.

Do vývoje a přípravy výroby nové Omegy investoval Opel zhruba 300 milionů německých marek. Většina těchto investic byla použita na změnu či novou konstrukci přibližně 3000 z celkových 8000 dílů a komponentů, ze kterých se automobil skládá. Nová Omega se veřejnosti poprvé představí v září na autosalónu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

I když se celková silueta nové Omegy odvolává na svoji předchůdkyni, došlo v designu nového modelu k řadě výrazných změn. Čelním partiím dominují nové hlavní světlomety a především §nově tvarovaná kapota motoru s výrazným prolisem ve tvaru písmene „V", navazující na chromovanou mřížku chladiče. Nárazníky a vystupující boční ochranné prvky jsou probarvené do odstínu karoserie. Také záď vozu dostala nová §koncová světla a pozměněné je i víko zavazadlového prostoru limuzíny, které se dá otvírat buď na dálku pomocí ovladače centrálního zamykání, nebo zevnitř vozu. S výrazným designem nové Omegy dobře ladí i aerodynamicky optimalizovaná elektricky ovládaná zpětná zrcátka a nová kola rozměrů 15, 16 nebo 17 palců — podle stupně výbavy.

Prostorný interiér vyniká komfortem a pečlivým zpracováním. K příjemnému pocitu z interiéru přispívají i plastové materiály s na dotyk měkkým povrchem a čalounění z kvalitních tkaných látek. Nová Omega má §přepracovaný volant, přístrojový panel i středovou konzoli.

Omega modelového ročníku 2000 představí zcela nový motor: Zážehový čtyřválec 2.2 16V ECOTEC o výkonu 106 kW (144 k), který je vybaven dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí. Díky jim má motor doslova sametový chod. Odpovídající objemu motoru je i točivý moment čtyřválce 205 Nm, který je k dispozici ve 4000 ot/min. Hodnotou točivého momentu překonává nový motor o téměř deset procent svého dvoulitrového předchůdce s výkonem 100 kW (136 k).

Nový motor dokáže Omegu zrychlit z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy a z 80 km/h na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni zrychlí za 15 sekund. Nejvyšší rychlost Omegy 2.2 16V je 210 km/h.

Bohatě dimenzovaný katalyzátor zaručuje vysokou čistotu spalin — nová Omega, resp. její motor s rezervou plní nejpřísnější německou emisní normu D4. Průměrná spotřeba Omegy 2.2 16V je 9,4 l bezolovnatého benzinu na 100 km jízdy.

Na vrcholu škály motorů stojí dva zážehové vidlicové šestiválce řady ECOTEC: 2,5 litrový motor o výkonu 125 kW (170 k) a třílitrový agregát 3.0 V6 o výkonu 155 kW (211 k). Opel Omega vychází vstříc i zájemcům o vznětové motory, a to nabídkou řadového šestiválce o objemu 2,5 l a výkonu 96 kW (130 k) a přímovstřikového čtyřválce 2.0 DTI/74 kW (100 k).

Nová Omega s tradičně poháněnou zadní nápravou je vybavená zavěšením DSA (Dynamic Safety), které však bylo znovu přepracováno a modifikováno. Změny geometrie zavěšení, nově naladěné tlumení a přesnější řízení se odrazily v dalším zlepšení jízdních vlastností. Pro vyznavače dravější jízdy je v nabídce řady Omega model Sport. Tato verze má speciálně vyladěné zavěšení, pružiny i tlumiče a vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech se sportovními pneumatikami Michelin rozměru 235/45 R17.

Velkým přínosem k vyšší bezpečnosti jízdy je montáž nově vyvinutého brzdového asistentu „Quick-Power". Toto zařízení rozezná ve zlomku sekundy okamžik, kdy řidič v kritické situaci potřebuje okamžitě naplno brzdit a díky zvlášť konstruovaným pomocným ventilům v hydraulickém okruhu pak urychlí náběh plného brzdného tlaku v systému, čímž se výrazně zkrátí celková brzdná dráha.

Omega je však vybavená ještě celou řadou dalších prvků aktivní i pasivní bezpečnosti, mezi které patří např. dvojice čelních i bočních airbagů či zcela nové aktivní opěrky hlav, montované na přední sedadla. Aktivní opěrky hlav se v případě nárazu zezadu posouvají o několik centimetrů směrem dopředu a nahoru. Díky tomu je hlava pasažéra rychleji zachycena měkkým polštářem opěrky a podstatně se tak snižuje riziko poranění krční páteře.

Vozy Opel Omega Caravan jsou vybavené také bezpečnostním systémem ALIAS, jehož klíčovým prvkem jsou zesílené zámky zadních opěradel. Zadní dělená opěradla jsou díky systému ALIAS podstatně lépe fixována ve svých pozicích a zvyšují tak v případě čelního nárazu ochranu prostoru pro cestující před předměty v zavazadlovém prostoru.

Už začátkem příštího roku se nová Omega objeví i s „inteligentními" airbagy, které rozeznají, zda je sedadlo předního spolujezdce obsazené nebo ne a pomocí elektronických snímačů také poznají, zda je na něm nainstalovaná dětská sedačka systému Opel-FIX.

Audiosoustavy a komunikační systémy jsou další oblastí, ve které doznala Omega mnohých zlepšení. Špičkové přístroje velikosti „double-DIN", umístěné ve střední konzoli, mají velmi jednoduché a jednoznačné ovládání. Všechny přístroje je možné ovládat také pomocí tlačítek na volantu. Audiosoustavy se zabudovaným mobilním telefonem jsou vybavené sadou hands-free. Tyto přístroje mohou být ve spojení s novou asistenční službou „OnStar", která je již dostupná v Německu a Anglii.

Jakmile bude inovovaná Omega na českém trhu, představíme vám ji v testu.



Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu

Hejtman Vysočiny Jiří Běhounek je ochoten uvažovat o…

Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník

Kdo bude příštím ruským prezidentem? Málokdo pochybuje,…

Brexit komplikuje i stavbu podmořských elektrických kabelů Brexit komplikuje i stavbu podmořských elektrických kabelů

Velká Británie zatím nezačala jednat o svém zapojení do…

Bangladéš jedná o návratu Rohingů, z domovů jich uteklo přes 600 tisíc Bangladéš jedná o návratu Rohingů, z domovů jich uteklo přes 600 tisíc

Bangladéš jedná s Barmou o návratu rohingských uprchlíků.…

 

Štítky Opel Představujeme

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Dnes 18:20

Není až tak časté, aby za volantem autobusu seděla pětadvacetiletá slečna. Právě takovou ale můžete potkat na linkách mezi Prahou, Sázavou a Kutnou Horou.




Blesk.cz

Obří požár známého motorestu na D10: Hasiči hledají ohniska, dálnice je opět průjezdná

Obří požár známého motorestu na D10: Hasiči hledají…

Od sobotního poledne bojovali hasiči s rozsáhlým požárem u motorestu Čtyři kameny poblíž dálnice D10 nedaleko…

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si seniory nechce rozkmotřit

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si…

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na výplatu důchodů se nedostává. V rozhovoru pro ruský list…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Boleslav - Bohemians 1:2. Klokani jsou čtyři body za Spartou

CELÝ SESTŘIH: Boleslav - Bohemians 1:2. Klokani jsou…

Fotbalisté Bohemians Praha 1905 potvrdili dobrou formu a ve 14. kole první ligy zvítězili 2:1 na hřišti Mladé…

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v Boleslavi kanonádou

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v…

I po nedělních šesti zápasech 23. kola hokejové Tipsport extraligy vládne tabulce Plzeň, který po obratu zdolala…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…