Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Opel Zafira C – Grand už v základu

Diskuze (0)
Opel finišuje vývoj třetí generace Zafiry. Novinka vyroste z 4,47 na 4,69 metru.

Současná vlna nových Opelů se veze na vlně nekonvenční taktiky vykrývat prostor mezi jednotlivými segmenty. A proto tak jako nová Meriva ze segmentu malých MPV s délkou 4,29 metru opatrně nahlíží ke kompaktním MPV, i Zafira povyroste.

Odhaduje se, že se nová generace natáhne ze současných 4,47 na 4,69 metru. To z ní učiní jedno z největších MPV na trhu, větší než například Citroën Grand C4 Picasso nebo Renault Grand Scénic. Takto velká Zafira už opatrně zasahuje do teritoria Fordu Galaxy nebo VW Sharan. Negativním důsledkem růstu bude zvýšení hmotnosti zhruba o 100 kg.

Premiéra se chystá na domácí půdu – zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.

Špionážní fotky ukazují, že Zafira C si zachová základní tvar současné generace, který adaptuje prvky z posledních modelů. Dočkáme se tak nového designu přídě ve stylu Ampery, masky chladiče s masivní chromovanou lištou nebo výrazněji tvarované zádi. Změnou budou zrcátka upevněná na stopkách do dveří. Nová generace si zachová rozdvojené čelní sloupky, malé okénko ale bude nově protažené až ke střeše, tak jak jsme to viděli už u první Merivy.

Co se týká uchycení zadního páru dveří, zůstává Opel u Zafiry věrný konvenčnímu řešení. Dveře FlexDoors otevírané proti směru jízdy zůstanou specialitou menší Merivy, navzdory tradičnímu sedmimístnému uspořádání nebude Opel následovat Mazdu a Ford, kteří ve třídě nabízí posuvný pár dveří.

Hlavní kouzlo interiéru s uspořádáním Flex7 – sedm míst, z nichž 5 lze ponořit do podlahy – dělá Zafiře dobré jméno od roku 1999. V nejnovějším vydání by se měl vnitřní prostor, stejně jako vnější rozměry, vydatně zvětšit.

Nová Zafira dostane techniku, kterou už Opel představil v jiných modelech: plně adaptivní světlomety AFL+ s automatickým upravováním směru, šířky a délky světelného paprsku, kameru pro čtení značek s rychlostním omezením, ortopedická sedadla AGR nebo adaptivní tlumiče FlexRide.

Motory budou kopírovat portfolio, známé z Astry. Zážehová nabídka bude tvořena maloobjemovými čtyřválci 1,4 T (88 kW, 200 Nm), 1,4 T (103 kW, 200 Nm), 1,6 T (132 kW, 230 Nm), které doplní odvozené varianty spalující LPG a CNG. Tato trojice nahradí současné atmosférické motory 1,6 Ecotec (85 kW, 155 Nm), 1,8 Ecotec (103 kW, 175 Nm) a 2,2 Direct Ecotec (110 kW, 215 Nm). Informace o nástupce Zafiry OPC s motorem 2,0 Turbo (177 kW) zatím nejsou k dispozici.

Turbodiesely budou zastoupeny modernizovanými jednotkami převzatými z Astry. Jedná se o 1,7 CDTi (81 kW, 260 Nm), 1,7 CDTi (92 kW, 280 Nm) a 2,0 CDTi (118 kW, 350 Nm).

Pro motory 1,4 T a 1,7 CDTi se připravuje systém start-stop, který sníží kombinovanou spotřebu.

Diskuze (0)