Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel uzavře továrnu v Antverpách, v Německu příjde o práci 4000 lidí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (31)
Opel se chystá po celé Evropě zrušit kvůli krizi 8300 míst, z toho 4000 v samotném Německu. V belgických Antverpách, kde podnik na konci června uzavře továrnu, ztratí místa přes 2300 lidí, uvedl dnes generální ředitel Opelu Nick Reilly.

Opel sníží své celkové výrobní kapacity o pětinu, aby se vyrovnal s následky hospodářské recese a zajistil si přežití v dlouhodobém výhledu. Podnik ve zprávě uvádí, že nepředpokládá, že by se trh s automobily dostal v brzké době na úroveň před recesí, kvůli níž se teď lidem nechce kupovat auta.

Uzavření továrny je "tvrdou realitou současného ekonomického prostředí", uvedl ve zprávě Reilly. Před ním se o konci továrny vyjádřil i šéf závodní rady továrny v německé Bochumi Franco Biagiotti. Německý deník Welt dnes napsal, že většina výroby vozů Astra se z Antverp přesune do Bochumi. Citoval nejmenované zdroje ze závodní rady.

O plánech uzavřít továrnu v Antverpách již psal belgický tisk, ale bez uvedení zdrojů. Werner Dillen z vedení odborů podotkl, že se dnešní zpráva očekávala 12 měsíců.

Červnový termín zazněl na dnešní poradě managementu Opelu. Zaměstnanci v Antverpách obsadili na protest proti ohlášeným ztrátám míst tovární parkoviště již ve středu odpoledne.

Osud belgického závodu byl po nějakou dobu nejistý. Když majitel Opelu, americká automobilka General Motors, loni chystala prodej své německé divize kanadské skupině Magna a ruské bance Sberbank, o plánu zavřít závod se zmiňovali již uchazeči o Opel. GM se poté rozhodla, že své evropské aktivity neprodá.

Podle Reillyho způsobí ekonomická krize na trhu s automobily, že se letos prodá v Evropě o 1,5 milionu méně aut než v minulém roce. Proti roku 2007 to bude propad o čtyři miliony.

Rozhodnutí GM o Opelu je tvrdou ranou nejen pro 2600 zaměstnanců v Antverpách, ale i pro dodavatele závodu, kteří zaměstnávají dalších 10.000 lidí. Továrna v Antverpách se otevřela již v roce 1929 a v době největšího rozmachu měla 7000 zaměstnanců. V posledních letech se zde vyráběla Astra GTC, Astra TwinTop a Astra Caravan. Loni bylo vyrobeno jen 96 tisíc vozů, před 10 lety přes 300 tisíc vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (31)
23. 1. 2010 12:14
Re: toto nie je krizou
opakujem, problemom oplu bolo ze prachy zo zisku neskoncii v opli ale v GM.. a platili sa za to drahi americania... Ale to co vravi s pozicovniach moze byt samozrejme tiez pravda..
23. 1. 2010 12:12
Re: jedna nula pro VW
ako si sa k tomuto dopatral? VW to moze mat v pazi ci opel nieco zatvara, nijak to aj tak jeho predaje neovplyvni
Avatar - bubucci
22. 1. 2010 21:27
krize
Joo pánové, já už jsem díky Opelu o jednu práci před cca rokem přišel. 8-s
22. 1. 2010 20:10
Re: toto nie je krizou
keby nebol opel pre GM tak dolezite tern tak nezrusi predaj 5 minut pred 12.. Nemyslis? Oni v GM si dobre prepocitali peniazky.. A Opel ma vela technologie sam od seba a prave GM ho zneuziva ze mu to berie. Preco sa nova insignia a astra budu v amerike predavat pod inymi menami? A opel technika ako AFL a dalsie?
22. 1. 2010 18:34
Re: ko
A proč bych ho měl kupovat? Psal jsem někde o nejvýkonějších motorech..? Pořád to převracíš ;-)

Ale pokud to chceš vědět, tak sem jako student potřeboval auto, které je bezproblémové a je s nízkou spotřebou. Přičemž tu nízkou spotřebu si drží pořád a odchylky nejsou tak výrazné a závislé na stylu jízdy jako u tvého motoru..