Opel Vectra 1,8 16V 100

Opel Vectra 1,8 16V 100

 
 

Opelův velmi úspěšný model Vectra byl uveden na trh již v roce 1988. První generace Vectry se vyrobilo přes 2,3 miliónu. V roce 1996 nastoupila druhá generace. Nyní přišel čas na další vylepšení. Při pohledu zvenku je patrná změna designu nárazníků a světel. Změny jsou však podstatně rozsáhlejší. Z přibližně osmi tisíc dílů, ze kterých se Vectra skládá, bylo přibližně tři tisíce přepracováno.

Opelův velmi úspěšný model Vectra byl uveden na trh již v roce 1988. První generace Vectry se vyrobilo přes 2,3 miliónu. V roce 1996 nastoupila druhá generace. Nyní přišel čas na další vylepšení. Při pohledu zvenku je patrná změna designu nárazníků a světel. Změny jsou však podstatně rozsáhlejší. Z přibližně osmi tisíc dílů, ze kterých se Vectra skládá, bylo přibližně tři tisíce přepracováno.

Testovaná Vectra měla označení 100 , což symbolizuje oslavy stoletého výročí založení firmy Opel. Zákazník tyto oslavy pocítí díky výhodnému paketu výbavy za příznivou cenu.

Bezpečnost je u Vectry na vysoké úrovni. Všechny Vectry mají nyní standardně airbag na místě řidiče a spolujezdce, předpínače předních bezpečnostních pásů, boční výztuhy, čtyřkanálový protiblokovací systém brzd ABS a patentovaný systém PRS (Pedal Release System), který v okamžiku čelního nárazu uvolní pedály z jejich zavěšení, což chrání nohy řidiče před poraněním.

Při jízdě s Vectrou 1,8 16V překvapí živost pohonné jednotky. Motor dobře táhne v nižších otáčkách, dobrý výkon ve vyšších se dal předpokládat. Dobré je zpřevodování pětistupňové manuální převodovky. Převody jsou trochu těžší, takže se šetří palivo a otáčky motoru je možno udržovat níž - snížená hlučnost. Například ve 100 km/h jsou otáčky motoru na "pětku" 2400 ot/min a ve 130 km/h pouhých 3150 ot/min. Pro srovnání Octavie 1,8 "točí" ve 130 km/h již 4000 ot/min.

Moderní zážehový čtyřválec s šestnácti ventily dává z objemu 1799 cm3 výkon 85 kW a nejvyšší točivý moment 170 Nm při relativně nízkých otáčkách - 3400 ot/min. Díky úpravám se spotřeba oproti předchozí verzi snížila přibližně o 10 procent. V praxi se spotřeba pohybovala okolo osmi litrů na sto kilometrů. Nutno ovšem zdůraznit, že jsme často využívali výkonu motoru, takže výsledná spotřeba je příznivá. Hluk motoru pronikající při jízdě k posádce je nízký, obvyklý pro tuto třídu vozů. O to více je překvapivý "klapavý" zvuk motoru při volnoběhu.

Interiér Vectry je kvalitně zpracován. Mohutná přístrojová deska budí pocit bezpečí. Jedna poměrně vážná chyba se však našla. Přes "baculatý" sloupek volantu nebylo vidět na některé kontrolky (viz foto). Naopak dlouho kritizovaná malá vnější zrcátka byla zvětšena. Přesto však nepatří k největším. Při řazení může někomu vadit pevná středová konzola s úložným prostorem. Například u Octavie je tato konzola odklopná dozadu.

Přední sedadla poskytují dobré boční vedení. Na zadních sedadlech je nyní asi o 30 mm navíc díky vybrání předních opěradel. Pochvalu zaslouží pozornost věnovaná bezpečnosti vzadu: 3x tříbodové pásy (boční navíc výškově seřiditelné) a 3x opěrky hlavy.

Zavazadlový prostor má nadprůměrný objem 500 litrů. Zastaralý systém zavírání víka, který omezuje prostor pro zavazadla, se však ani po modernizaci nezměnil.

Výborný je podvozek Vectry. Zavěšení kol prodělalo řadu změn k lepšímu a řízení je nyní citlivější a přesnější, což se odrazilo v jistějším chování vozu v běžném provozu i extrémních situacích. Brzdy patří ke špičce. Ze stokilometrové rychlosti dokáží Vectru zastavit na 38 metrech ve studeném i zahřátém stavu.

Opel Vectra 99 je i přes některé nedokonalosti stále na špičce své třídy, především díky dobrému dílenskému zpracování, živému a úspornému motoru, dobré bezpečnostní výbavě a výbornému podvozku s účinnými brzdami. Navíc se u výroční verze 100 snaží Opel poskytnout maximální výbavu za přijatelnou cenu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 670 Kč Cena v testované výbavě: 682 Kč

Základní výbava:4x airbag, protiprokluzový systém TC, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio CAR 400 s ovládáním na volantu + 6x repro, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, asymetricky dělené zadní sedadlo s loketní opěrkou, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, 15 ráfky z lehkých slitin, mlhová světla, pevná středová konzola s odkládacím prostorem

Výbava testovaného vozu:metalíza (11.700,- Kč)

Zápisník Vladana Gallistla: Do hospody bez mobilu Zápisník Vladana Gallistla: Do hospody bez mobilu

Zajímavou dírou na trhu je podle průzkumu Českého svazu…

Průměrná sazba hypoték v říjnu stoupla na 2,10 procenta Průměrná sazba hypoték v říjnu stoupla na 2,10 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v říjnu zrychlila růst na…

Spalovna v Malešicích projde modernizací. V provozu je devatenáct let Spalovna v Malešicích projde modernizací. V provozu je devatenáct let

Pražské služby chystají velkou modernizaci malešické…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1799
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 5.6 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 790
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / 455
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4495
b) šířka (mm): 1707
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2637
e) rozchod vpředu (mm): 1484
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Opel Vectra B - žádné béčko Opel Vectra B - žádné béčko

Opel Vectra první generace, uvedený na trh v roce 1988…

Opel Vectra - Nové vydání bestselleru střední třídy Opel Vectra - Nové vydání bestselleru střední třídy

S celou řadou vylepšení a technických novinek vyrazí na…

 



 
Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Dnes 08:00

Na první pohled toto Porsche 911 Turbo z 80. let nepůsobí nijak zvláštním dojmem, ale ve skutečnosti ve svých útrobách ukrývá techniku, s níž vítězily monoposty stáje McLaren.




Blesk.cz

Uber tajil zcizení dat o 57 milionech zákazníků a řidičů. Hackerům zaplatil přes 2 miliony za mlčení

Uber tajil zcizení dat o 57 milionech zákazníků a…

Hackeři loni v říjnu ukradli alternativní taxislužbě Uber data 50 milionů zákazníků a sedmi milionů řidičů. V…

Finková po útoku Ornelly vrací úder: Místo prsou máš vytahané chlupaté knedlíky!

Finková po útoku Ornelly vrací úder: Místo prsou máš…

Stačila jedna malá poznámka od Lindy Finkové (49) pod fotografií Ornelly Koktové (24) a slovní přestřelka už…

 

iSport.cz

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v sezoně načal výhru

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v…

Český útočník Matěj Vydra skóroval v druhé anglické lize ve druhém zápase za sebou. Tři dny poté, co pomohl…

Real zničil APOEL 6:0 a postupuje, Sevilla s Liverpoolem vstala z mrtvých

Real zničil APOEL 6:0 a postupuje, Sevilla s…

Obhájce titulu Real Madrid vyhrál 6:0 na hřišti APOELu Nikósie a postoupil do osmifinále fotbalové Ligy mistrů.…

 

Reflex.cz

Království Lesotho: Expedice do nejvýše položené nezávislé země světa

Království Lesotho: Expedice do nejvýše položené…

Do království Lesotho sice cesta vede přes Dračí hory, ale nehledejme ho v říši pohádek. Dračí hory…

Karel Steigerwald: Prezident se musí ihned vrátit z Ruska

Karel Steigerwald: Prezident se musí ihned vrátit z Ruska

Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo v den, kdy v Rusku začíná návštěva prezidenta Zemana, na svém serveru…