Ostrovní šachy: Farboud se přejmenoval na Farbio

Ostrovní šachy: Farboud se přejmenoval na Farbio

 
 

Počátky společnosti Farboud Sports Cars Ltd. spadají do roku 1998. Anglická značka, která se zabývá vývojem a výrobou sportovního dvoumístného kupé s motorem uprostřed oznámila, že mění své jméno na Farbio Sports Cars.

Původně tato malá firma sídlící ve Velké Británii patřila Arashi Farboudovi pocházejícímu z Íránu. První automobil se značkou Farboud byl postaven ve stylu závodních vozů třídy GT1 z devadesátých a let a svými tvary připomínal Porsche 911 GT1, které je zatím posledním strojem německé automobilky, který dokončil jako absolutní vítěz závod 24 hodin Le Mans.

Farboud GT pod svou bílou karoserií, inspirovanou vytrvalostním speciálem, ukrýval pohonnou jednotku, pocházející z tehdejšího Audi RS4, šestiválec do V o objemu 2,7 l, jemuž dvojice turbodmychadel pomáhala k výkonu až 442 kW (600 k). Bohužel tento vůz vznikl pouze v jediném exempláři, protože jeho tvůrce se rozhodl, že se vydá jiným směrem.

V roce 2003 se světu představil nový model označený Farboud GTS, který měl být daleko praktičtějším přemisťovadlem, než jeho předchůdce, a přitom si zachovávat vlastnosti supersportu.

V následujícím roce se většinovým vlastníkem společnosti a také rozpracovaného projektu Farboud GTS stává Chris Marsh, který přišel se zkušenostmi získanými u značek Marcos a Invicta.

Pod Marshovým vedením se na autosalonu v Birminghanu v roce 2004 představil upravený Farboud GTS. Konstrukce tohoto dvoumístného kupé je založena na páteřové ocelové rouře, procházející podélnou osou vozu, na níž navazuje prostorový trubkový rám, na nějž je připevněna lehká kompozitová karoserie a také všechny mechanické skupiny.

Před zadní nápravou Farboudu GTS je uložen třílitrový šestiválec do V, pocházející od značky Ford, naladěný na výkon 202 kW (275 k) při 6200 ot/min nebo u přeplňované verze podávající výkon 276 kW (375 k) při 6200 ot/min.

Výrobce uvádí, že 4200 mm dlouhý, 1895 mm široký a 1180 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2675 mm a hmotností 1055 kg, umí zrychlit z nuly na 96 km/h za 4,9 s resp. v přeplňovaném provedení za 3,8 s. O maximální rychlosti se materiály společnosti Farboud takticky nezmiňují.

Až do nedávné doby nebyl důvod pro změnu jména na které si automobilový svět poměrně rychle zvykl, jenže Arash Farboud původní vlastník společnosti je poněkud přelétavý a v roce 2006 si vytvořil novou firmu, tentokráte pojmenovanou Arash Cars.

Ta se zabývá vývojem zcela nového superstovního vozu, nazvaného AF 10, který má mít před zadní nápravou uložen sedmilitrový osmiválec značky pocházející z portfolia společnosti General Motors a poskytující výkon 404 kW (550 k) při 6000 ot/min.

A právě zde vznikl problém, aby si tedy veřejnost nadále společnost Farboud nespojovala s Arashem Farboudem, rozhodlo se její vedení pro přejmenování na Farbio Sporst Cars.

Spolupracujeme s TipCars.com
Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media

Vydavatelství Vltava Labe Media koupilo 100 procent…

Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela

Německý výrobce luxusních automobilů Audi upustil od…

Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk

Přerozdělování žadatelů o azyl mezi členské země Evropské…

Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi

Společnost PepsiCo si od amerického výrobce elektromobilů…

 

Štítky Audi Ford Porsche Arash

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

Dnes 12:50

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale zůstalo jen u několika postavených prototypů. O kom je řeč? O Škodě 720.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

 

iSport.cz

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a kdy je lepší zhasnout

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a…

 Baví vás Liga naruby? Pravidelný přehled kuriózních situací ve fotbalové HET lize můžete najít na stránkách…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…

Tomio, usměj se na Zemana!

Tomio, usměj se na Zemana!

Projev pana předsedy Tomia Okamury na sjezdu SPD umístil někdo - buď sám pan Okamura, nebo některý z jeho lidí -…