Ostrovní šachy: Farboud se přejmenoval na Farbio

Ostrovní šachy: Farboud se přejmenoval na Farbio

 
 

Počátky společnosti Farboud Sports Cars Ltd. spadají do roku 1998. Anglická značka, která se zabývá vývojem a výrobou sportovního dvoumístného kupé s motorem uprostřed oznámila, že mění své jméno na Farbio Sports Cars.

Původně tato malá firma sídlící ve Velké Británii patřila Arashi Farboudovi pocházejícímu z Íránu. První automobil se značkou Farboud byl postaven ve stylu závodních vozů třídy GT1 z devadesátých a let a svými tvary připomínal Porsche 911 GT1, které je zatím posledním strojem německé automobilky, který dokončil jako absolutní vítěz závod 24 hodin Le Mans.

Farboud GT pod svou bílou karoserií, inspirovanou vytrvalostním speciálem, ukrýval pohonnou jednotku, pocházející z tehdejšího Audi RS4, šestiválec do V o objemu 2,7 l, jemuž dvojice turbodmychadel pomáhala k výkonu až 442 kW (600 k). Bohužel tento vůz vznikl pouze v jediném exempláři, protože jeho tvůrce se rozhodl, že se vydá jiným směrem.

V roce 2003 se světu představil nový model označený Farboud GTS, který měl být daleko praktičtějším přemisťovadlem, než jeho předchůdce, a přitom si zachovávat vlastnosti supersportu.

V následujícím roce se většinovým vlastníkem společnosti a také rozpracovaného projektu Farboud GTS stává Chris Marsh, který přišel se zkušenostmi získanými u značek Marcos a Invicta.

Pod Marshovým vedením se na autosalonu v Birminghanu v roce 2004 představil upravený Farboud GTS. Konstrukce tohoto dvoumístného kupé je založena na páteřové ocelové rouře, procházející podélnou osou vozu, na níž navazuje prostorový trubkový rám, na nějž je připevněna lehká kompozitová karoserie a také všechny mechanické skupiny.

Před zadní nápravou Farboudu GTS je uložen třílitrový šestiválec do V, pocházející od značky Ford, naladěný na výkon 202 kW (275 k) při 6200 ot/min nebo u přeplňované verze podávající výkon 276 kW (375 k) při 6200 ot/min.

Výrobce uvádí, že 4200 mm dlouhý, 1895 mm široký a 1180 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2675 mm a hmotností 1055 kg, umí zrychlit z nuly na 96 km/h za 4,9 s resp. v přeplňovaném provedení za 3,8 s. O maximální rychlosti se materiály společnosti Farboud takticky nezmiňují.

Až do nedávné doby nebyl důvod pro změnu jména na které si automobilový svět poměrně rychle zvykl, jenže Arash Farboud původní vlastník společnosti je poněkud přelétavý a v roce 2006 si vytvořil novou firmu, tentokráte pojmenovanou Arash Cars.

Ta se zabývá vývojem zcela nového superstovního vozu, nazvaného AF 10, který má mít před zadní nápravou uložen sedmilitrový osmiválec značky pocházející z portfolia společnosti General Motors a poskytující výkon 404 kW (550 k) při 6000 ot/min.

A právě zde vznikl problém, aby si tedy veřejnost nadále společnost Farboud nespojovala s Arashem Farboudem, rozhodlo se její vedení pro přejmenování na Farbio Sporst Cars.

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 

Štítky Audi Ford Porsche Arash

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…