Pagani Huayra Lampo: Blesk vzpomíná na Fiat Turbina

 

Pagani Huayra Lampo stvořili Garage Italia Customs a koupit se nedá. Vzdává hold turbínovému prototypu Fiatu.

Fiat experimentoval v letech 1948-1954 s plynovou turbínou. Vývoj kupé, které poháněla, tedy trval od prvních náčrtů šest let. Jednotka disponovala výkonem 220 kW při 22.000 otáčkách, problémem se ukázala obří spotřeba paliva a přehřívání. Auto bylo testováno na oválu, který turínská automobilka vybudovala přímo na střeše továrny Lingotto. Chlubilo se supernízkým součinitelem odporu vzduchu 0,14. Jediný exemplář aerodynamického vozu odpočívá v turínském Museo Nazionale dell'Automobile. Je velmi dobře známý i pro svou krémovou barvu v kombinaci s červenými pruhy a italskou trikolórou na zadních blatnících.

Právě tomuto vozu se rozhodl vzdát hold Lapo Elkann, majitel známé Garage Italia Customs. Jak známo, Elkann je vnukem Gianniho Agnelliho (1921-2003), takže jej k Fiatu pojí kromě vlastnictví podílu akcií rodinné vazby a kdysi pro něj přímo pracoval, šéfoval marketingu. Dnes také vlastní značku Italia Independent. Nicméně coby pojízdnou poctu si excentrik vybral Pagani Huayra, samozřejmě se souhlasem samotného Horacia... Ten na svoje auta nenechá sahat jen tak někoho a na vytvoření tohoto kusu logicky jeho firma spolupracovala.

Jmenuje se Lampo. Ne, skutečně v názvu nechybí jedno písmenko, zlobivé dítě podnikatelské rodiny si jej nepojmenovalo po sobě. Italštiny znalí vědí, že výraz v češtině znamená blesk. A tím Huayra opravdu je. Nicméně Lampo se vrací vzhledově k 63 let starému originálu. Má tedy stejnou barevnou kombinaci, některé díly navíc pocházejí z výkonné Huayry BC včetně velkých přívodů vzduchu vpředu, diody jsou však sešikmené a nikoli rovné Rudou září i karbonové části, které jinak vyznávají tradiční strukturu tohoto materiálu.

Nesmí chybět italské vlajky na všemožných částech exteriéru včetně brzdových třmenů za desetipaprkovými koly. Většinou mají právě tvar blesku. Precizně zpracovaný kokpit je potažen kůží ve stylu šachovnice v rudohnědé kombinaci. Vypadá možná až kýčovitě, přírodní hovězinu ale ručně zpracovávali turínští řemeslníci. Uhlíková vlákna nesmějí chybět ani zde, doplňuje je hliník, který ovšem vypadá jako bronz. Aby ne, příslušné části spočinuly v lázni z této slitiny.

Jen turbínu za zády posádky pochopitelně Huayra Lampo postrádá. Pohání ji stále motor Mercedes-AMG, šestlititrový vidlicový dvanáctiválec se dvěma turby, tisícovkou newtonmetrů a podle zveřejněných informací 544 kW (740 k) výkonu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Zdroj: Carscoops, Wiki, iDnes

Štítky Pagani Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Pagani společně s Dainese připravilo revoluční střechu pro Huayra Roadster Pagani společně s Dainese připravilo revoluční střechu pro Huayra Roadster

Pagani Automobili patří mezi společnosti, které umí…

Pagani hlásí rekordní obrat a letos chce prodat 40 aut Pagani hlásí rekordní obrat a letos chce prodat 40 aut

Manufaktury, které na zakázku stavějí drahé supersporty,…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…