Paříž: Alfa Romeo 8c Competizione oficiálně!

Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Competizione
13 Fotogalerie
Diskuze (225)
Emotivní italské kupé nezadržitelně míří k sériové výrobě. Známe podrobnější technické údaje.

Alfa Romeo ve svém portfoliu už dlouho postrádá model, o který by mohla doopravdy opřít svou neustále hrdě zdůrazňovanou sportovní pověst. Nejsportovnějším momentálně vyráběným modelem je malé kupé Brera, které sice oplývá expresivním designem, ovšem s jízdními výkony je to trochu slabší.

Proto si nový šéf Alfy Antonio Baravalle nakonce i přes četné protesty prosadil výrobu už předem ztrátového, ale opravdu ryze sportovního kupé Alfa Romeo 8c Competizione, jehož koncept okouzlil před třemi lety návštěvníky frankurtského autosalonu. Alfa Romeo si od něj oprávněně slibuje posílení image značky jako výrobce nekompromisních sporťáků, s čímž mají současné sériové modely trochu problém. Úžasná rudá italská sprinterka má být také jednou ze zpátečních propustek Alfy Romeo na americký trh, kam by se měla Alfa Romeo vrátit podle nejnovějších prognóz již v roce 2008.

Základem je lehký prostorový rám, spočívající na čtyřech dvojitých příčných ramenech a pomocných rámech, vyrobených z hliníku. Sportovní pérování, řízení, velkoryse dimenzované brzdy s hliníkovými třmeny a vysoce sportovní naladění celku by mělo každého pochybujícího alfistu opět utvrdit v jeho pevné víře. Pomáhat mu v tom budou 20" kola s pneumatikami 235/35 a 285/35 a sportovně střižený stabilizační systém VDC.

Pohon dostane na starost nový osmiválec 4.7 l s plynule variabilním časováním ventilů, vyvíjený společně s Maserati a Ferrari. Jeho 330 kW/7000 ot., 470 Nm/4250 ot. a jmenovité otáčky 7500/min. se postarají o kvalitní zábavu, stejně jako šestistupňová čtyřmódová (manual-normal, manual-sport, automatic-normal a automatic-sport) robotizovaná převodovka se sekvenčním řazením, sestavená s motorem a zadní nápravou do systému transaxle, který Alfa Romeo opustila s ukončením slavných modelů 75 a 90. Jízdními výkony, podobně jako cenou, se Italové zatím nepochlubili. Obojí bude zřejmě ohromující.

Vstoupit do diskuze (225)