Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 Type R5: První bojovník kategorie R5

Jakub Kraus
Diskuze (10)

Peugeot na autosalonu v Paříži odhalil nový vůz pro šampionát IRC, je jím model 208 Type R5.

Peugeot 208 Type R5 je prvním zástupcem nové kategorie se jménem R5 (nečekaně), kterou chce FIA nahradit současnou S2000. Erpětky by měly být levnější než odcházející S2000 a to nejen pořizovací cenou, která by měla být maximálně 180.000 eur, ale i prodloužením dob do repasí. Vývoj vozů pro kategorii R5 oznámil i Citroën, Ford a také Škoda Motorsport.

Ale zpět k Peugeotu. Podle pravidel kategorie R5 bude mít přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1,6 litru, točící až 7500 min-1, spřažený s pětistupňovou sekvenční převodovkou. Motor bude disponovat výkonem 280 koní a točivým momentem 400 Nm, které bude posílat přes dva samosvorné diferenciály (a žádný mezinápravový) na všechna čtyři kola. Ta budou buď osmnáctipalcová s pneumatikami 225/45 R18 na asfalt, nebo patnáctipalcová s pneumatikami 215/65 R15 na šotolinu.

Peugeot si od nového modelu slibuje navázání na úspěchy, kterých dosáhl Kris Meeke s 207 S2000 v roce 2009, kdy vyhrál titul IRC. Pokud se vám erpětková 208 líbí, můžete se obrátit na Peugeot Sport a hned si ji objednat. Cena byla stanovena na právě oněch 180.000 eur bez daní. Na dodání si však budete muset ještě několik (slovy: aspoň devět) měsíců počkat. Peugeot se po skončení autosalonu teprve vrhne na pořádné testování a prodej soukromníkům je naplánován až po prvním ostrém továrním nasazení, které se odehraje až v polovině sezóny 2013.

Jakub Kraus
Diskuze (10)
Avatar - Nerez
29. 9. 2012 20:35
Re: FIA
Jo, tak to je všeobecně známý. Jsem myslel, že je v tom ještě něco jinýho.
Pechův Mini ale měl dostat nějaký nový věci a setup z Anglie, měl by mít auto na stejným levelu, jako Sordo, který s ním vyhrál na Korsice. Na Barumce už Ašín zajížděl pěkný časy, nestačil jen na tovární Fabie tuším, jinak +- vyrovnaný.
Avatar - Starfighter
29. 9. 2012 19:19
Re: FIA
Na tyto otázky je potřeba trošku širší odpověď, ale celou pravdu zná asi jen pár lidí. Proto jen stručně. FIA v ukončení S2000 nemá prsty sama. Hlavní nátlak (lobbing) přišel od Citroenu a M-Sportu Malcolma Wilsona, který potřebuje prodávat. Po veletočích s Fiestou S2000, která měla jít přestavět na WRC (nešla), přišla Fiesta RRC, která ale nebude moci být homologována (čili její faktický konec). Místo ní je nová Fiesta R5...Tak se vydělávají peníze. Další vtip je v tom, že velmi drahé S2000 s motorem 1,6T (což je např. Pechův Countryman) nebude spadat do třídy R5. To kvůli specifikacím motoru (nyní se dostávám k smysluplnosti R5), který musí být sériový, bez speciálních úprav a s větším restriktorem. Takže levnější a hlavně mnohem dostupnější i dalším výrobcům.
Avatar - Starfighter
29. 9. 2012 18:55
Re: FIA
Ano, to jsem měl na mysli.
29. 9. 2012 18:34
Re: FIA
Protože to Mini s turbem je pomalejší než ty atmosférické dvoulitry, byl by potřeba větší restriktor. Sice se o něm pořád mluvilo, aby se výkonnost srovnala, ale zatím nic.
Avatar - Nerez
29. 9. 2012 18:27
Re: FIA
Jak to myslíš, že Pech dokel na regule?