13.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 3008 DKR je nový speciál pro Dakar. Je opravdu tak nový?

 

Nový speciál reaguje na upravená pravidla dakarské rallye. Konstruktéři se rovněž zaměřili na vylepšení silných vlastností auta a odstranění jeho slabin.

Když se Peugeot v roce 2015 po 25 letech vrátil na Rallye Dakar, byla z toho mizérie – místo ambiciózních plánů na vítězství se značka musela potýkat s technickými problémy svého speciálu. Letos už ale bylo všechno jinak a Peugeot ve slavné vytrvalostní rallye vyhrál. V roce 2017 se na Dakar vrátí opět, tentokrát však se speciálem novým.

Ten se jmenuje 3008 DKR s odkazem na sériové kompaktní SUV, s 3008 má ale společného jen pramálo, a to přestože na obou vozech pracoval designér Sébastien Criquet. Snad jen příď může lehce připomínat sériové auto.

To mnohem víc se nový speciál podobá dosavadní závodní 2008 DKR, na jejíchž základech je ostatně postaven. Není se ale čemu divit, už při prezentaci 2008 DKR automobilka tvrdila, že její název má ryze marketingový účel. A jestliže dosud peugeot potřeboval na Dakaru propagovat 2008, nyní se chce zaměřit na prezentaci druhé generace 3008.

Využití techniky 2008 DKR znamená, že její nástupce též využívá pohon zadních kol. Oproti předchůdci však byla technika vylepšena, hlavně co se týče jízdních schopností a spolehlivosti. Přestože Peugeot 2008 DKR letos Dakar vyhrál, značka si myslí, že je v těchto oblastech stále co zlepšovat.

Proto konstruktéři prozkoumali všechny díly a upravili je tak, aby vydržely více. To přitom platí jak pro mechanické části, které mají být pevnější, tak pro elektroniku, která má fungovat spolehlivěji. O pohon se i nadále postará uprostřed uložený třílitrový vznětový šestiválec s dvěma turbodmychadly, který však má kvůli pravidlům asi o 20 koní nižší výkon. Důvodem je restriktor v sání, z 39mm se stal 38 mm. Výsledkem změn je tak výkon 340 koní a 800 N.m. Zároveň se technici zaměřili na to, aby byl točivý moment dostupnější i v nízkých otáčkách, což je při jízdě v terénu nadmíru důležité.

Upraveno bylo dále zavěšení, respektive geometrie a tlumiče, a to s ohledem na zkušenosti z dosavadních závodů. Peugeot vylepšil také klimatizaci, která je na Dakaru nadmíru důležitá – závodníci tráví 12 hodin denně v kokpitu, kde mohou teploty hravě překonávat hranici 60 °C.

Peugeot 3008 DKR je sice primárně určen pro dakarskou rallye, nasazován ale bude i na dalších vytrvalostních podnicích. Její závodní debut proběhne už v říjnu, a to na OiLibya Rally v Maroku, kde vůz osedlá Carlos Sainz, zatímco jeho stájový kolega Cyril Despres ještě usedne do dosavadní 2008 DKR.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq… Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW…

Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…