13.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 3008 DKR je nový speciál pro Dakar. Je opravdu tak nový?

 

Nový speciál reaguje na upravená pravidla dakarské rallye. Konstruktéři se rovněž zaměřili na vylepšení silných vlastností auta a odstranění jeho slabin.

Když se Peugeot v roce 2015 po 25 letech vrátil na Rallye Dakar, byla z toho mizérie – místo ambiciózních plánů na vítězství se značka musela potýkat s technickými problémy svého speciálu. Letos už ale bylo všechno jinak a Peugeot ve slavné vytrvalostní rallye vyhrál. V roce 2017 se na Dakar vrátí opět, tentokrát však se speciálem novým.

Ten se jmenuje 3008 DKR s odkazem na sériové kompaktní SUV, s 3008 má ale společného jen pramálo, a to přestože na obou vozech pracoval designér Sébastien Criquet. Snad jen příď může lehce připomínat sériové auto.

To mnohem víc se nový speciál podobá dosavadní závodní 2008 DKR, na jejíchž základech je ostatně postaven. Není se ale čemu divit, už při prezentaci 2008 DKR automobilka tvrdila, že její název má ryze marketingový účel. A jestliže dosud peugeot potřeboval na Dakaru propagovat 2008, nyní se chce zaměřit na prezentaci druhé generace 3008.

Využití techniky 2008 DKR znamená, že její nástupce též využívá pohon zadních kol. Oproti předchůdci však byla technika vylepšena, hlavně co se týče jízdních schopností a spolehlivosti. Přestože Peugeot 2008 DKR letos Dakar vyhrál, značka si myslí, že je v těchto oblastech stále co zlepšovat.

Proto konstruktéři prozkoumali všechny díly a upravili je tak, aby vydržely více. To přitom platí jak pro mechanické části, které mají být pevnější, tak pro elektroniku, která má fungovat spolehlivěji. O pohon se i nadále postará uprostřed uložený třílitrový vznětový šestiválec s dvěma turbodmychadly, který však má kvůli pravidlům asi o 20 koní nižší výkon. Důvodem je restriktor v sání, z 39mm se stal 38 mm. Výsledkem změn je tak výkon 340 koní a 800 N.m. Zároveň se technici zaměřili na to, aby byl točivý moment dostupnější i v nízkých otáčkách, což je při jízdě v terénu nadmíru důležité.

Upraveno bylo dále zavěšení, respektive geometrie a tlumiče, a to s ohledem na zkušenosti z dosavadních závodů. Peugeot vylepšil také klimatizaci, která je na Dakaru nadmíru důležitá – závodníci tráví 12 hodin denně v kokpitu, kde mohou teploty hravě překonávat hranici 60 °C.

Peugeot 3008 DKR je sice primárně určen pro dakarskou rallye, nasazován ale bude i na dalších vytrvalostních podnicích. Její závodní debut proběhne už v říjnu, a to na OiLibya Rally v Maroku, kde vůz osedlá Carlos Sainz, zatímco jeho stájový kolega Cyril Despres ještě usedne do dosavadní 2008 DKR.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš

Vládní hnutí ANO se sešlo v neděli na celostátním sněmu,…

Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb

Lídrem hnutí ANO do voleb do Evropského parlamentu bude…

Bydlení v Praze znovu zdražilo. Průměrný nájem se na konci loňska zvýšil na 340 korun za metr Bydlení v Praze znovu zdražilo. Průměrný nájem se na konci loňska zvýšil na 340 korun za metr

Průměrné nájemné bez poplatků v Praze na konci loňského…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus jménem 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Dnes 08:00

Z nezávislých testů vyplývá, že zejména na suchu fungují letní pneu lépe i v zimě. Kde je tedy pravda?




Blesk.cz

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla partnera, který si rozmýšlí svatbu!

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla…

Už šestý ročník Česko-Slovenského plesu hostí pražský Obecní dům. „Jeho tématem je 30 let od sametové revoluce,“…

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

 

iSport.cz

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má trošku blok, míní Rada

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má…

Trénuje s týmem a v neděli na to nejspíš vletí. Jablonecký lídr Michal Trávník se po artroskopii kolena vrací do…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva spojenecké státy tábora míru a socialismu

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva…

Když Vietnamská lidová armáda vtrhla po sérii pohraničních incidentů do Demokratické Kampučie a svrhla obludnou…

Zdravotnictví zadarmo, penze pro každého i víc státních zaměstnanců. USA zachvátilo socialistické šílenství

Zdravotnictví zadarmo, penze pro každého i víc…

Není to zpráva, která by v Česku nějak zásadně rezonovala, ale stojí za to jí věnovat pozornost. Stále…