reklama


13.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 3008 DKR je nový speciál pro Dakar. Je opravdu tak nový?

 

Nový speciál reaguje na upravená pravidla dakarské rallye. Konstruktéři se rovněž zaměřili na vylepšení silných vlastností auta a odstranění jeho slabin.

Když se Peugeot v roce 2015 po 25 letech vrátil na Rallye Dakar, byla z toho mizérie – místo ambiciózních plánů na vítězství se značka musela potýkat s technickými problémy svého speciálu. Letos už ale bylo všechno jinak a Peugeot ve slavné vytrvalostní rallye vyhrál. V roce 2017 se na Dakar vrátí opět, tentokrát však se speciálem novým.

Ten se jmenuje 3008 DKR s odkazem na sériové kompaktní SUV, s 3008 má ale společného jen pramálo, a to přestože na obou vozech pracoval designér Sébastien Criquet. Snad jen příď může lehce připomínat sériové auto.

To mnohem víc se nový speciál podobá dosavadní závodní 2008 DKR, na jejíchž základech je ostatně postaven. Není se ale čemu divit, už při prezentaci 2008 DKR automobilka tvrdila, že její název má ryze marketingový účel. A jestliže dosud peugeot potřeboval na Dakaru propagovat 2008, nyní se chce zaměřit na prezentaci druhé generace 3008.

Využití techniky 2008 DKR znamená, že její nástupce též využívá pohon zadních kol. Oproti předchůdci však byla technika vylepšena, hlavně co se týče jízdních schopností a spolehlivosti. Přestože Peugeot 2008 DKR letos Dakar vyhrál, značka si myslí, že je v těchto oblastech stále co zlepšovat.

Proto konstruktéři prozkoumali všechny díly a upravili je tak, aby vydržely více. To přitom platí jak pro mechanické části, které mají být pevnější, tak pro elektroniku, která má fungovat spolehlivěji. O pohon se i nadále postará uprostřed uložený třílitrový vznětový šestiválec s dvěma turbodmychadly, který však má kvůli pravidlům asi o 20 koní nižší výkon. Důvodem je restriktor v sání, z 39mm se stal 38 mm. Výsledkem změn je tak výkon 240 koní a 800 N.m. Zároveň se technici zaměřili na to, aby byl točivý moment dostupnější i v nízkých otáčkách, což je při jízdě v terénu nadmíru důležité.

Upraveno bylo dále zavěšení, respektive geometrie a tlumiče, a to s ohledem na zkušenosti z dosavadních závodů. Peugeot vylepšil také klimatizaci, která je na Dakaru nadmíru důležitá – závodníci tráví 12 hodin denně v kokpitu, kde mohou teploty hravě překonávat hranici 60 °C.

Peugeot 3008 DKR je sice primárně určen pro dakarskou rallye, nasazován ale bude i na dalších vytrvalostních podnicích. Její závodní debut proběhne už v říjnu, a to na OiLibya Rally v Maroku, kde vůz osedlá Carlos Sainz, zatímco jeho stájový kolega Cyril Despres ještě usedne do dosavadní 2008 DKR.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro? Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro?

Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná…

Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze? Peugeot 3008 GT: Na kolik přijde vrcholná verze?

Za 180koňový turbodiesel a top výbavu zaplatíte u…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou předposranej národ

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou…

Muž, který se významně vepsal do života přední české zpěvačky Lucie Bílé (50) a úspěšný podnikatel v jedné…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama