13.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 3008 DKR je nový speciál pro Dakar. Je opravdu tak nový?

 

Nový speciál reaguje na upravená pravidla dakarské rallye. Konstruktéři se rovněž zaměřili na vylepšení silných vlastností auta a odstranění jeho slabin.

Když se Peugeot v roce 2015 po 25 letech vrátil na Rallye Dakar, byla z toho mizérie – místo ambiciózních plánů na vítězství se značka musela potýkat s technickými problémy svého speciálu. Letos už ale bylo všechno jinak a Peugeot ve slavné vytrvalostní rallye vyhrál. V roce 2017 se na Dakar vrátí opět, tentokrát však se speciálem novým.

Ten se jmenuje 3008 DKR s odkazem na sériové kompaktní SUV, s 3008 má ale společného jen pramálo, a to přestože na obou vozech pracoval designér Sébastien Criquet. Snad jen příď může lehce připomínat sériové auto.

To mnohem víc se nový speciál podobá dosavadní závodní 2008 DKR, na jejíchž základech je ostatně postaven. Není se ale čemu divit, už při prezentaci 2008 DKR automobilka tvrdila, že její název má ryze marketingový účel. A jestliže dosud peugeot potřeboval na Dakaru propagovat 2008, nyní se chce zaměřit na prezentaci druhé generace 3008.

Využití techniky 2008 DKR znamená, že její nástupce též využívá pohon zadních kol. Oproti předchůdci však byla technika vylepšena, hlavně co se týče jízdních schopností a spolehlivosti. Přestože Peugeot 2008 DKR letos Dakar vyhrál, značka si myslí, že je v těchto oblastech stále co zlepšovat.

Proto konstruktéři prozkoumali všechny díly a upravili je tak, aby vydržely více. To přitom platí jak pro mechanické části, které mají být pevnější, tak pro elektroniku, která má fungovat spolehlivěji. O pohon se i nadále postará uprostřed uložený třílitrový vznětový šestiválec s dvěma turbodmychadly, který však má kvůli pravidlům asi o 20 koní nižší výkon. Důvodem je restriktor v sání, z 39mm se stal 38 mm. Výsledkem změn je tak výkon 340 koní a 800 N.m. Zároveň se technici zaměřili na to, aby byl točivý moment dostupnější i v nízkých otáčkách, což je při jízdě v terénu nadmíru důležité.

Upraveno bylo dále zavěšení, respektive geometrie a tlumiče, a to s ohledem na zkušenosti z dosavadních závodů. Peugeot vylepšil také klimatizaci, která je na Dakaru nadmíru důležitá – závodníci tráví 12 hodin denně v kokpitu, kde mohou teploty hravě překonávat hranici 60 °C.

Peugeot 3008 DKR je sice primárně určen pro dakarskou rallye, nasazován ale bude i na dalších vytrvalostních podnicích. Její závodní debut proběhne už v říjnu, a to na OiLibya Rally v Maroku, kde vůz osedlá Carlos Sainz, zatímco jeho stájový kolega Cyril Despres ještě usedne do dosavadní 2008 DKR.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Peugeot rozšiřuje nabídku nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Dostala ho 3008 i 5008 Peugeot rozšiřuje nabídku nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Dostala ho 3008 i 5008

Po kompaktním modelu 308 se nové patnáctistovky dočkaly i…

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq… Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…