reklama


Levný sedan se lvem ve znaku má premiéru v Paříži. Jak působí ve srovnání s konkurenční Škodou Rapid?

Peugeot 301 bude chtít na zákazníky zapůsobit několika prvky – líbivým francouzským designem, nízkou cenovkou a ohromným zavazadelníkem. Mezi jeho konkurenty bude patřit duo koncernu VW Group – Škoda Rapid a SEAT Toledo.

Designem automobil navazuje především na 208. Prvky na přídi jsou takřka shodné s tímto malým Peugeotem – maska i hlavní světlomety se liší opravdu jen minimálně. Přední blatníky jsou mohutné, nafouklá kapota je umístěna vysoko. Do tvaru v tomto případě promluvila ochrana chodců.

Křivky jsou sice líbivé, nejedná se však o francouzskou extravaganci s mnoha prolisy a hranami, jsou velice jednoduché. Hlavním tématem při návrhu auta byla totiž jeho nízká cena.

To je patrné hlavně vevnitř. Kabina je jednoduše řešená, o ozdobu se starají pouze lesklé černé prvky. Středový panel působí jak stěna – strmě stoupá vzhůru. Spolujezdec tu má mnoho prostoru pro nohy – palubní deska je před ním hluboce vykrojena.

Vnitřním prostorem (a vlastně i svým zpracováním) je na tom 301 velice podobně jako Rapid. Levná Škoda však má zadní sedák položený výše, který je navíc delší, tudíž lépe podpírá nohy.

To, jak se šetřilo, dokazuje vedle tvrdých plastů také stahování bočních oken. Příslušná tlačítka pro stažení oken jsou totiž umístěna na centrálním panelu. Z místa řidiče však naštěstí lze otevřít všechna čtyři boční okna. Také vzadu nejsou tlačítka pro ovládání oken umístěna na dveřích, ale na panelu mezi předními sedadly. Pro majitele Dacie Logan to není nic nového.

Zadní sedačky pak nemají výškově nastavitelné opěrky hlavy, a to ani v případě lépe vybavené varianty s čalouněním kombinujícím tkaninu a kůži.

Zavazadlový prostor nabízí objem 506 litrů. Zavazadelník má nepravidelný tvar, v nejužším místě je široký 97 centimetrů, dlouhý 103 cm a vysoký 56 cm pod plato. Kufr Rapidu má 550 litrů, na délku i šířku má 100 cm a je vysoký 55 centimetrů.

Zavazadelník se otevírá tlačítkem v kabině, které je umístěno nalevo od volantu. Víko kufru není čalouněné, dno může být plastové. Víko se otevírá do nešikovného úhlu, kvůli kterému je nutné dávat pozor na hlavu při nakládání zavazadel. Lze však posunout tak, aby toto nebezpečí nehrozilo.

Tak jako VW Group i PSA Peugeot Citroën nabídne dva levné modely se stejným základem. Bratrem 301 je Citroën C-Elysée.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 301: První živé dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan

Po Citroënu C-Elysée prošel faceliftem i jeho bratr…

Peugeot 301 přichází na český trh, ceny začínají na 220.000 Kč Peugeot 301 přichází na český trh, ceny začínají na 220.000 Kč

Sedan Peugeot 301 byl představen v Paříži a nyní přijíždí…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama