Peugeot 4008: První fotografie
Peugeot i Citroën rozšíří v roce 2012 nabídku o SUV nižší střední třídy, které vychází z japonského Mitsubishi ASX. Automobil dostane v obou případech upravený vzhled, pohon předních nebo všech kol a navíc proti japonské verzi taky menší turbodiesel francouzského původu.
Trh roste, zákazníci SUV chtějí
Světový trh SUV zaznamenává od roku 2005 prudký nárůst, přestože právě SUV jsou z hlediska spotřeby jeden z náročnějších segmentů. Poptávka po SUV roste na rozvíjejících se i na tradičních trzích.
Například v Rusku tvoří SUV již dnes celou pětinu trhu. V Číně a západní Evropě dosahuje podíl SUV 10 %, ale požadavky a očekávání zákazníků na těchto trzích jsou odlišná. Podíl SUV segmentu C a D roste v Evropě na úkor SUV ze segmentu E.
Přestože vozy SUV jsou i ve Franci populární (a to nejen v Alpách), trio francouzských automobilek není v tomto segmentu příliš silné. Renault sází na spolupráci s aliančními partnery Nissan a Samsung, PSA zase dlouhodobě spolupracuje s Mitsubishi Motors.
Peugeot 4008 bude veřejnosti poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2012. Na trh se dostane na jaře 2012.
Nový bratr ASX
Nový model 4008 doplňuje nabídku vozů Peugeot s pohonem všech kol.
Jedinou konvenční čtyřkolkou Peugeotu je dnes větší model 4007, který využívá techniku Mitsubishi Outlander. Hybridní pohon všech kol (vpředu spalovací motor, vzadu elektromotor) dostanou modely 3008 Hybrid4 a kombi 508 RXH.
V Evropě se model 4008 podle výrobce zaměří především na klienty, pro které je důležitý robustní vzhled a jeho dynamika. Mimo to malé SUV nabídne architekturu uzpůsobenou multifunkčnímu využití a přijatelnou spotřebu paliva.
Verze s pohonem 4x4 budou představovat více než 80 % odbytu modelu 4008. Na vybraných trzích, včetně většiny evropských zemí, bude Peugeot 4008 nabízen výhradně s pohonem 4x4.
Evropě diesely
Peugeot 4008 bude vyráběn se čtyřmi motory, ale ne všechny budou v Evropě nabízeny.
Zážehová paleta čítá atmosférické čtyřválce 1,6 (85 kW, 152 Nm) a 2,0 (113 kW, 198 Nm). Oba motory budou dodávány s pětistupňovou převodovkou, dvoulitr bude možno objednávat i s převodovkou CVT.
V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory. Hlavním trumfem proti výchozímu Mitsubishi ASX se stane motor 1,6 HDi (82 kW, 280 Nm) dodávaný se šestistupňovou převodovkou. Chybět nebude ani japonský turbodiesel 1,8 l (110 kW, 300 Nm), ke kterému PSA hrdě přidalo vlastní zkratku HDi.
Menší než 4007!
Rozšiřování nabídky dvounulových Peugeotů a probíhající generační obměna osmičkových modelů přineslo do struktury celé řady nečekanou situaci. Vedle sebe budou nabízena dvě SUV různé velikosti - 4007, 4008 - která nejsou přímými následníky.
Vnější rozměry (délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m) jsou u Peugeotu podobné jako u výchozího Mitsubishi, 4008 je o několik centimetrů delší i širší.
Elektronicky řízený pohon 4x4 převzatý od Mitsubishi využívá tří režimů: pohon dvou kol "2WD", všech čtyř "4WD" a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu "LOCK". V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky.