Peugeot 406 2.2 HDI Break

Peugeot 406 2.2 HDI Break

 
 
12.3. 2002

Přestože se v současné době již dokončuje vývoj nástupce Peugeotu 406, je současný typ stále ještě schopen mnohé nabídnout, zvláště v testované verzi kombi označované Break. Je to možné díky stálé snaze výrobce o inovaci tohoto modelu.

Posledním důkazem inovací je motor 2,2 HDI 16V s výkonem 98 kW pod kapotou čtyřistašestky. Tento v současné době nejvýkonnější vznětový motor v nabíce Peugeotu poskytuje velmi dobré výkony při rozumné spotřebě, bohužel však za vysokou cenu.

Motor 2,2 HDI 16V se od dvoulitrové verze odlišuje především čtyřmi ventily na válec a také jednou velmi zajímavou vlastností - tou jsou vyvažovací hřídele, které by měly omezovat vibrace motoru na minimum. V praxi je jejich účinek opravdu vzorový, protože takto klidný běh čtyřválcového turbodieselu jsem ještě nezaznamenal. Hned po nastartování je chod motoru pozoruhodně klidný, připomínající motory benzínové. I následná akcelerace je co do vibrací velmi klidná až do nejvyšších povolených otáček. K tomu připočítejte i výborné odhlučnění samotného "klapotu" dieselu, a brzy dojdete k názoru, že nebýt vysoké ceny tohoto motoru, bylo by zbytečné vyrábět motory benzínové s obdobným výkonem. Spotřeba nebyla na úrovni nejúspornějších zástupců této kategorie motorů, tedy okolo 6-7 l, ale o přibližně o litr vyšší. Přesto je to vzhledem k výkonu motoru, který je schopen rozhýbat 406 Break nad 200 km/h, slušné. Tah a výkon se sice subjektivně nezdá být tak silný jako například u koncernových motorů TDI/96 kW, ale je možné, že na rozdíl od relativně hlučného uložení motoru v Passatu je tento dojem dán právě výborným potlačením vibrací a hluku pronikajícího k posádce.

Jízdní vlastnosti 406 Break jsou dobré a nezáludné, odpružení je nastaveno komfortně, takže posádka není při delším cestování zbytečně "otloukána". Brzdy s brzdovým asistentem (v kritických situacích zvýší BA maximálně tlak v brzdové soustavě, čímž dochází k optimální funkci ABS) a ABS mají velmi dobrý účinek.

Interiér vozu má klasický design, který ničím neurazí, ale zároveň může být pro mnohé až příliš střídmý. Potěší především rozměrná přední sedadla se solidním bočním vedením. Přístrojová deska je přehledná s dobrou ergonomií ovladačů a na ni navazuje optimálně silný volant, který výborně padne do ruky. Řazení je přesné, ale dráhy chodu by mohly být kratší. Místa na zadních sedadlech by se vzhledem k celkové délce breaku (4740 mm) dalo očekávat více a to především pro nohy cestujících.

Samostatný odstavec si zaslouží zavazadlový prostor tohoto klasického kombíku, který je výborně přístupný přes maximálně široký otvor. Jeho základní objem 526 litrů je velmi dobrý a pokud by ani to nestačilo, je samozřejmě možné postupně sklápět zadní sedadla, čímž se vytvoří zcela rovná nákladní plocha. Chybí snad jen nějaké háčky například na tašky z nákupem, které známe například z Fabie Sedan

Toužíte-li po klasickém "dlouhém" kombíku a ne po dnešních nafouklinách typu MPV, tak Peugeot 406 Break je tou pravou volbou. Motor 2,2 HDI je sice vynikající, ale bohužel jeho cena je o 45 tisíc korun vyšší než u srovnatelného 2,0 HDI/80 kW. Přestože je tento motor příkladem pro ostatní, těžko lze najít dostatečné ekonomické důvody pro koupi této verze. Osobně doporučuji motor 2,0 HDI/80 kW, protože zrychlení z klidu na 100 km/h je horší jen o necelou sekundu a spotřeba je v průměru skoro o litr na 100 km nižší.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 884 000 Kč Cena v testované výbavě: 898 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích, posilovač řízení, hliníková kola, elektronický imobilizér, přední mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, zadní stěrač s cyklovačem, automatické stěrače + samočinná aktivace světlometů, tónovaná skla, elektrické sekvenční ovládání předních oken, elektrické ovládání zadních oken, elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, automatická klimatizace + pylový filtr + reflexní čelní sklo, filtr pevných částic FAP, výškově a osově nastavitelný volant, palubní počítač + ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelná přední sedadla, loketní opěrky pro řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, kryt zavazadlového prostoru, podélný střešní nosič, regulátor rychlosti (tempomat), CD měnič + Peugeot audio RM2, RDS + kazetový přehrávač + ovládání u volantu + 6 reproduktorů, velurové potahy, kožený volant

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+14 000,- Kč)

Salvini chce skoncovat s převozy uprchlíků z Francie, na hranici pošle policii Salvini chce skoncovat s převozy uprchlíků z Francie, na hranici pošle policii

Italský vicepremiér a ministr vnitra Matteo Salvini po…

Filip se ohradil proti Skálově platformě, výbor odmítl jednat o mimořádném sjezdu Filip se ohradil proti Skálově platformě, výbor odmítl jednat o mimořádném sjezdu

Ústřední výbor KSČM na svém jednání vyslovil zásadní…

Zaostřeno na Afriku. Český start-up chce vyrábět brýle za dolar pro třetí svět Zaostřeno na Afriku. Český start-up chce vyrábět brýle za dolar pro třetí svět

Perfektní zrak má v současnosti asi pouze třetina dospělé…

Přes půl milionu Britů demonstruje za referendum o dohodě na brexitu Přes půl milionu Britů demonstruje za referendum o dohodě na brexitu

Statisíce Britů se dnes na demonstraci v Londýně hlasitě…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.1 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1741
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1460 / 650
Rozměr pneu:205/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4740
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby! Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby!

Rozroste se dále modelová řada BMW? Nová X7 by mohla…

 



Peugeoty 306 a 406 Break pro podnikatele Peugeoty 306 a 406 Break pro podnikatele

Peugeot nabízí zákazníkům možnost přestavby modelů 306…

 



 
Připomeňte si speciální Tatru 613 pro policii. Měla pancéřování, vyšší výkon i ochranný rám!

Připomeňte si policejní Tatru 613. Měla pancéřování i ochranný rám!

Dnes 17:17

Tatra 613 nevznikla jen ve formě sanitky nebo landauletu, ale také ve formě policejního speciálu. Připomeňme si ho.




Blesk.cz

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční můra každého rodiče, vzlyká modelka

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční…

Případ malého Adámka (10), kterého nechali dlouhých 13 minut krvácejícího a bez pomoci v pardubické nemocnici,…

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

 

iSport.cz

Mourinha vydeptal slavící asistent Chelsea: málem mu dal facku!

Mourinha vydeptal slavící asistent Chelsea: málem mu…

Byl blízko, blizoučko tomu, aby Manchester United dovedl k první výhře na Stamford Bridge za posledních deset…

SESTŘIHY: Plzeň může přijít o první místo, Příbram dostala výprask 0:6

SESTŘIHY: Plzeň může přijít o první místo, Příbram…

Fotbalisté Plzně ve 12. kole FORTUNA:LIGY zaváhali na půdě Bohemians 1905 a po remíze 2:2 je může Slavia…

 

Reflex.cz

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit zrak. A jde na to překvapivě jednoduše

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit…

Nekorigovaný špatný zrak je v současnosti nejrozšířenějším zdravotním problémem na světě. Valnou většinu potíží…

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…