Peugeot 406 2.2 HDI Break

Peugeot 406 2.2 HDI Break

 
 

Přestože se v současné době již dokončuje vývoj nástupce Peugeotu 406, je současný typ stále ještě schopen mnohé nabídnout, zvláště v testované verzi kombi označované Break. Je to možné díky stálé snaze výrobce o inovaci tohoto modelu.

Posledním důkazem inovací je motor 2,2 HDI 16V s výkonem 98 kW pod kapotou čtyřistašestky. Tento v současné době nejvýkonnější vznětový motor v nabíce Peugeotu poskytuje velmi dobré výkony při rozumné spotřebě, bohužel však za vysokou cenu.

Motor 2,2 HDI 16V se od dvoulitrové verze odlišuje především čtyřmi ventily na válec a také jednou velmi zajímavou vlastností - tou jsou vyvažovací hřídele, které by měly omezovat vibrace motoru na minimum. V praxi je jejich účinek opravdu vzorový, protože takto klidný běh čtyřválcového turbodieselu jsem ještě nezaznamenal. Hned po nastartování je chod motoru pozoruhodně klidný, připomínající motory benzínové. I následná akcelerace je co do vibrací velmi klidná až do nejvyšších povolených otáček. K tomu připočítejte i výborné odhlučnění samotného "klapotu" dieselu, a brzy dojdete k názoru, že nebýt vysoké ceny tohoto motoru, bylo by zbytečné vyrábět motory benzínové s obdobným výkonem. Spotřeba nebyla na úrovni nejúspornějších zástupců této kategorie motorů, tedy okolo 6-7 l, ale o přibližně o litr vyšší. Přesto je to vzhledem k výkonu motoru, který je schopen rozhýbat 406 Break nad 200 km/h, slušné. Tah a výkon se sice subjektivně nezdá být tak silný jako například u koncernových motorů TDI/96 kW, ale je možné, že na rozdíl od relativně hlučného uložení motoru v Passatu je tento dojem dán právě výborným potlačením vibrací a hluku pronikajícího k posádce.

Jízdní vlastnosti 406 Break jsou dobré a nezáludné, odpružení je nastaveno komfortně, takže posádka není při delším cestování zbytečně "otloukána". Brzdy s brzdovým asistentem (v kritických situacích zvýší BA maximálně tlak v brzdové soustavě, čímž dochází k optimální funkci ABS) a ABS mají velmi dobrý účinek.

Interiér vozu má klasický design, který ničím neurazí, ale zároveň může být pro mnohé až příliš střídmý. Potěší především rozměrná přední sedadla se solidním bočním vedením. Přístrojová deska je přehledná s dobrou ergonomií ovladačů a na ni navazuje optimálně silný volant, který výborně padne do ruky. Řazení je přesné, ale dráhy chodu by mohly být kratší. Místa na zadních sedadlech by se vzhledem k celkové délce breaku (4740 mm) dalo očekávat více a to především pro nohy cestujících.

Samostatný odstavec si zaslouží zavazadlový prostor tohoto klasického kombíku, který je výborně přístupný přes maximálně široký otvor. Jeho základní objem 526 litrů je velmi dobrý a pokud by ani to nestačilo, je samozřejmě možné postupně sklápět zadní sedadla, čímž se vytvoří zcela rovná nákladní plocha. Chybí snad jen nějaké háčky například na tašky z nákupem, které známe například z Fabie Sedan

Toužíte-li po klasickém "dlouhém" kombíku a ne po dnešních nafouklinách typu MPV, tak Peugeot 406 Break je tou pravou volbou. Motor 2,2 HDI je sice vynikající, ale bohužel jeho cena je o 45 tisíc korun vyšší než u srovnatelného 2,0 HDI/80 kW. Přestože je tento motor příkladem pro ostatní, těžko lze najít dostatečné ekonomické důvody pro koupi této verze. Osobně doporučuji motor 2,0 HDI/80 kW, protože zrychlení z klidu na 100 km/h je horší jen o necelou sekundu a spotřeba je v průměru skoro o litr na 100 km nižší.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 884 000 Kč Cena v testované výbavě: 898 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích, posilovač řízení, hliníková kola, elektronický imobilizér, přední mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, zadní stěrač s cyklovačem, automatické stěrače + samočinná aktivace světlometů, tónovaná skla, elektrické sekvenční ovládání předních oken, elektrické ovládání zadních oken, elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, automatická klimatizace + pylový filtr + reflexní čelní sklo, filtr pevných částic FAP, výškově a osově nastavitelný volant, palubní počítač + ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelná přední sedadla, loketní opěrky pro řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, zadní sedadlo sklopné a dělené 1/3 - 2/3, kryt zavazadlového prostoru, podélný střešní nosič, regulátor rychlosti (tempomat), CD měnič + Peugeot audio RM2, RDS + kazetový přehrávač + ovládání u volantu + 6 reproduktorů, velurové potahy, kožený volant

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+14 000,- Kč)

Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 314 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.1 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1741
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1460 / 650
Rozměr pneu:205/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4740
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Peugeoty 306 a 406 Break pro podnikatele Peugeoty 306 a 406 Break pro podnikatele

Peugeot nabízí zákazníkům možnost přestavby modelů 306…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do soutěže Miss!

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do…

Ve Výměně manželek se proslavila svou drsnou náturou a nezapomenutelnou hláškou: „Mačkáš mi hada, debile.“ Teď…

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská řekla ANO tomuhle finančníkovi

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská…

Půvabná Zuzana Štěpanovská (34) je historicky první Českou Vicemiss. Ale místo toho, aby využívala svou krásu,…

 

iSport.cz

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick skončil dvacátý

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick…

Český útočník Patrik Schick se umístil na 20. místě žebříčku francouzského magazínu L'Équipe, který vybral…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…